Onko karenssi mahdollinen? :(
Hei
TE-toimistolta tullut työtarjous, johon en kuitenkaan kerennyt vastaamaan vaaditussa ajassa. Johtuen virheellisestä osoitetiedosta te-toimistolla, eli kirje työtarjouksesta saapunut 2 päivää viimeisen yhteydenottopäivämäärän jälkeen.
Työkkäriltä tullut selvityspyyntö asiasta.
Tekemässäni selvityksessä mainittu: Kirjeen saapuneen määräajan jälkeen johtuen väärästä osoitteesta. Olleeni siinä uskossa, että osoitteenmuutos väestörekisterikeskukseen päivittyy myös te-toimistolle. Luvattu olla yhteydessä työnantajaan. Lisäksi liitteeksi kuva vanhaan osoitteeseen ja postin kautta kulkeneesta kirjeestä.
Lisäksi työnantajaan yhteydessäoton jälkeen tehty lisäselvitys jossa mainittu: Hakeneeni työtä ja olleeni yhteydessä työnantajaan puhelimitse. Työkokemukseni ja koulutukseni ei kuitenkaan vastannut tarjottua työtä.
Joten mahdankohan välttää karenssin antamillani selvityksillä? Tässä meinaa stressiin kuolla ja käsittelyaikakin 3-4 viikkoa
Kommentit (31)
Ala valmistella toimeentulotukihakemusta.
Niin kyllähän se pitää itse ilmoittaa se uusi osoite te-toimistoon, joten huonolta näyttää. Toivottavasti ymmärtävät erehdyksesi. Mutta luulen et aika tiukkoja ovat. Saavat kuulla niin monia selityksiä. Mutta soita ja kysy mitä yleensä on seurannut virheellisen osoit. kohdalla karenssin suhteen.
Taitaa tulla karenssi. Te-toimisto suuressa viisaudessaan lähettää joskus työtarjouksia sellaisiin paikkoihin, joiden hakuaika on jo päättynyt. Kannattaa korostaa sitä, että olet hakenut paikkaa (vaikka sitten myöhässä)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:01"]Hei
TE-toimistolta tullut työtarjous, johon en kuitenkaan kerennyt vastaamaan vaaditussa ajassa. Johtuen virheellisestä osoitetiedosta te-toimistolla, eli kirje työtarjouksesta saapunut 2 päivää viimeisen yhteydenottopäivämäärän jälkeen.
Tekemässäni selvityksessä mainittu: Kirjeen saapuneen määräajan jälkeen johtuen väärästä osoitteesta. Olleeni siinä uskossa, että osoitteenmuutos väestörekisterikeskukseen päivittyy myös te-toimistolle. Luvattu olla yhteydessä työnantajaan. Lisäksi liitteeksi kuva vanhaan osoitteeseen ja postin kautta kulkeneesta kirjeestä.
Lisäksi työnantajaan yhteydessäoton jälkeen tehty lisäselvitys jossa mainittu: Hakeneeni työtä ja olleeni yhteydessä työnantajaan puhelimitse. Työkokemukseni ja koulutukseni ei kuitenkaan vastannut tarjottua työtä.
Joten mahdankohan välttää karenssin antamillani selvityksillä? Tässä meinaa stressiin kuolla ja käsittelyaikakin 3-4 viikkoa
[/quote]
Minulle tuli jo siitä karenssia, kun otin työnantajaan yhteyttä sovitun ajan sisällä, mutta en heti 1-2 päivän sisällä vaan 3 päivän kohdalla. Haku oli siis vielä auki eikä työnantaja ollut kiinnostunut ja siihen oli jo valittu tekijä, mutta karenssia pukkasi.
Eli karenssia seuraa??
Varmaan aika paljon virkailijasta kiinni
Jos et vielä laittanut selvitystä niin voisit kokeilla valkoista valhetta: Postin virheen takia sait työtarjouksen vasta noin myöhään mutta hait paikkaa heti kirjeen saatuasi.
Se, että itse et tajunnut ilmoittaa osoitettasi työkkärille ei taida pelastaa karenssilta.
Kuollutkin on saanut karenssin kun en ymmärtänyt viedä kuolintodistusta työvoimatoimistoon.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:01"]Hei
[/quote]
Minulle tuli jo siitä karenssia, kun otin työnantajaan yhteyttä sovitun ajan sisällä, mutta en heti 1-2 päivän sisällä vaan 3 päivän kohdalla. Haku oli siis vielä auki eikä työnantaja ollut kiinnostunut ja siihen oli jo valittu tekijä, mutta karenssia pukkasi.
Eli karenssia seuraa??
[/quote]
Siis lisään vielä.
Työnantaja ei olisi kuitenkaan minua palkannut, kun en sopinut heille vaikka olisin ollut ensimmäinen soittaja (kertoi ihan suoraan, hakivat toisenlaista ammattilaista), mutta karenssia tuli. Olin muka viivytykselläni estänyt työnsaannin, vaikka edelleen haku oli voimassa. Olivat tehneet päätöksen sisäisesti kenet palkkaavat.
Työnhakijan vastuulla on olla tavoitettavissa, myös postitse. Karenssi tulee ansaitusti.
Varmasti tulee karenssi. Onneksi sossu auttaa.
Työkkärin toiminta on ihan käsittämätöntä. Itse sain vuoden aikana kolme karenssia mitä ihmeellisimmistä syistä. Olen ihan normaali ja vastuuntuntoinen ihminen, ja olen oikeasti yrittänyt etsiä töitä. Työkkäri tekee siitä vaan ihan mielettömän vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:01"]Hei
[/quote]
Eli karenssia seuraa??
[/quote]
Mainittiinko missään että sinne on oltava yhteydessä HETI? Jos ei, karenssi on ollut laiton ja siitä olisi pitänyt valittaa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:51"]Varmaan aika paljon virkailijasta kiinni
[/quote]
Ei ole, kun yksi virkailija ei sitä päätöstä tee.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:57"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:01"]Hei
[/quote]
Eli karenssia seuraa??
[/quote]
Siis lisään vielä.
Työnantaja ei olisi kuitenkaan minua palkannut, kun en sopinut heille vaikka olisin ollut ensimmäinen soittaja (kertoi ihan suoraan, hakivat toisenlaista ammattilaista), mutta karenssia tuli. Olin muka viivytykselläni estänyt työnsaannin, vaikka edelleen haku oli voimassa. Olivat tehneet päätöksen sisäisesti kenet palkkaavat.
[/quote]
Ei niillä mitään järkeä ole TE:ssä. Vaikka haet paikkaa ja sanotaan ei kiitos työnantajan puolelta, tapauksessa kuin tapauksessa, ä niin karenssia pukkaa vaikka soittaisit seuraavana päivänä työpaikkailmoituksen saatuasi.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:59"]Varmasti tulee karenssi. Onneksi sossu auttaa.
Työkkärin toiminta on ihan käsittämätöntä. Itse sain vuoden aikana kolme karenssia mitä ihmeellisimmistä syistä. Olen ihan normaali ja vastuuntuntoinen ihminen, ja olen oikeasti yrittänyt etsiä töitä. Työkkäri tekee siitä vaan ihan mielettömän vaikeaa.
[/quote]
Sossukin taitaa tiputtaa karenssin takia 1/3 osan toimeentulotuesta. Kokemusta on ajan takaa. Seuraavasta karenssista lähtee jo puolet tt-tuesta, näin sanottu vaikkei kokemusta.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:00"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:01"]Hei TE-toimistolta tullut työtarjous, johon en kuitenkaan kerennyt vastaamaan vaaditussa ajassa. Johtuen virheellisestä osoitetiedosta te-toimistolla, eli kirje työtarjouksesta saapunut 2 päivää viimeisen yhteydenottopäivämäärän jälkeen. Työkkäriltä tullut selvityspyyntö asiasta. Tekemässäni selvityksessä mainittu: Kirjeen saapuneen määräajan jälkeen johtuen väärästä osoitteesta. Olleeni siinä uskossa, että osoitteenmuutos väestörekisterikeskukseen päivittyy myös te-toimistolle. Luvattu olla yhteydessä työnantajaan. Lisäksi liitteeksi kuva vanhaan osoitteeseen ja postin kautta kulkeneesta kirjeestä. Lisäksi työnantajaan yhteydessäoton jälkeen tehty lisäselvitys jossa mainittu: Hakeneeni työtä ja olleeni yhteydessä työnantajaan puhelimitse. Työkokemukseni ja koulutukseni ei kuitenkaan vastannut tarjottua työtä. Joten mahdankohan välttää karenssin antamillani selvityksillä? Tässä meinaa stressiin kuolla ja käsittelyaikakin 3-4 viikkoa [/quote] Minulle tuli jo siitä karenssia, kun otin työnantajaan yhteyttä sovitun ajan sisällä, mutta en heti 1-2 päivän sisällä vaan 3 päivän kohdalla. Haku oli siis vielä auki eikä työnantaja ollut kiinnostunut ja siihen oli jo valittu tekijä, mutta karenssia pukkasi. Eli karenssia seuraa?? [/quote] Mainittiinko missään että sinne on oltava yhteydessä HETI? Jos ei, karenssi on ollut laiton ja siitä olisi pitänyt valittaa.
[/quote]
Valitukset eivät auta. Työkkärin tarkoitus ei ole auttaa työttömiä vaan sen tarkoitus on nitistää ja nujertaa. Suorittaa täydellinen ja mahdollisimman kivulias perseraiskaus jo valmiiksi hädässä olevalle ihmislle.
Joo ei ole mitään väliä vaikka sairaanhoitajalle on joku täipää lähettänyt työnhaun muurariksi js tämä hoitsu sen haun jostain syystä missaa, niin pätevyyksiä ei katota vaan rahat pois kun on tilsisuus ne lopettaa vedoten hakematta jättämiseen. Vaikka nyt hakija olis vaikka kuollut, niin pyrokratia ensin.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:59"]Varmasti tulee karenssi. Onneksi sossu auttaa.
[/quote]
Riippuu vähän työntekijästä.
Esim: lopetin vahingossa työnhakuni netissä sairasloman sattuessa. En siis pannut hakua katolle. Toinen sanoi TE että ei voi korjata --> käviäisin 1 vkon sairausrahat.
Soitin uudestaan ja toinen TE sanoit, että tottakai voi oikaista, kun itse olen vahingossa... Lopputulos oli, että sain rahani.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 17:59"]Varmasti tulee karenssi. Onneksi sossu auttaa.
[/quote]
Sossukin taitaa tiputtaa karenssin takia 1/3 osan toimeentulotuesta. Kokemusta on ajan takaa. Seuraavasta karenssista lähtee jo puolet tt-tuesta, näin sanottu vaikkei kokemusta.
[/quote]
Karenssia pukkaa, usko pois.