Tuplavaahdotus on kyllä nerokas hiustenpesussa. Pesee ensin kerran pienellä määrällä ja sitten normaalisti
Vaahtoaa hurjasti ja puhdasta tulee. Miten onkaan voinut selvitä yhdellä vaahdotuksella?
Oletteko te tuplavaahdottajia?
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vaahto itseasiassa ei puhdista.
Itse asiassa, nimenomaan ne vaahdon muodostavat aineet ovat niitä tehokkaimpia puhdistavia aineita shampoissa ja muissakin puhdistusaineissa.
Toki et niitä tarvitse, jos hiuspohja ei juurikaan rasvoitu tai et käytä paljon muotoilutuotteita. Silloin voit hieroa päähäsi vaahtoamatonta, sulfaatitonta litkua.
Olen tehnyt tuplavaahdotuksen jo muutaman vuoden mutta en tiennyt että se on ihan oikea juttu! Luulin että olen vain outo yksinäinen shampoontuhlaaja.
No, kiva olla vahingossa tässä ilmiössä mukana :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kv. pitkätukkafoorumilla tunnetaan kyllä tuplavaahdotus. Saa pesevämmän lopputuloksen erityisesti sulfaatittomien shampoiden kanssa. Toinen loistokeksintö on CW, hoitoaine ensin, shampoo sitten.
Mikä tuon loistokeksinnön idea on? Siinähän pestään hoitoaine pois shampoolla, eli käytännössä sama kuin jättäisi hoitoaineen käyttämättä kokonaan.
Itselläni on karkeat pitkät hiukset. Päänahka tarvitsee pesua, mutta perus saa latvat entistä enemmän karvaisiksi. Hoitoaine suojaa latvoja shampoo pesun aikana. Toimii minulla paremmin kuin perun jälkeen.
Jep, sama, ja kuohkeampi lopputulos helposti lässähtävään tuukkaan kuin perinteisellä tyylillä.
Vaahto shampoossa on vain psykologinen syy. Vaahto itsessään ei pese yhtään mitään.
Itse käytän vain pesevää hoitoainetta.
No olen aina ollut. Mä kylläkin pesen ensin normaalisti (vaahdottaen) ja perään vaahdotan pienellä määrällä lisää.
Itsekin teen näin nykyään, ja käytän Erittäin Hienoa Suomalaista shampoota, aivan mieletön raikkauden tunne kun on kaksi kertaa vaahdottanut hiukset ja ne on putipuhtaat 😍
Minulla on kuiva iho ja päänahassa taliköhnää eli seborreaa, joka ei varsinaisesti parane koskaan. Seborrea pysyy kurissa säännöllisellä pesemisellä, ja tuplapesu on melkein elinehto.
Jos päänahkaan jää rasvaa tai talia niin sitä alkaa kutittaa viimeistään pesua seuraavana aamuna. Kun pesee päänahan pari kertaa niin tali lähtee paremmin pois ja voi olla sen jälkeen parikin päivää pesemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kv. pitkätukkafoorumilla tunnetaan kyllä tuplavaahdotus. Saa pesevämmän lopputuloksen erityisesti sulfaatittomien shampoiden kanssa. Toinen loistokeksintö on CW, hoitoaine ensin, shampoo sitten.
Kuka käyttää sampoota jossa ei ole sulfaattia?
Minä. Olen allerginen sulfaatille. En pysty käyttämään mitään tuotteita, joissa on sulfaattia. Hammastahnasta lähtien on kyylättävä tuoteselosteet. Onneksi sulfaattomia shampoita on tullut enemmän ja enemmän markkinoille. Se ainesosa ei tee mitään muuta kuin lisää vaahdon määrää.
Vierailija kirjoitti:
Aivan turhaa. Käytännössä tämä tarkoittaisi päänahan pesu noin 8 kertaa viikossa. Suomessa on aika arat ihot ihmisillä, pakkanen ja tuuli pahentaa asiaa ja lämpötilan vaihtelut yleensä. Ei tällaista ainakaan ihotautilääkärit suosittele.
Ihotautilääkärit suosittelevat pesemään päänahan puhtaaksi.
T: ihotautipolin hoitsu.
Ite en ole edes tiennyt että jotkut vaahdottaa vain yhden kerran. Itelle äiti opetti jo lapsena 80-luvulla, että hiukset pestään kahdesti vaahdottamalla.
40 vuotta olen pessyt hiuksiani, ja aina on ollut käytössä kahteen kertaan pesu silloin, kun yhdellä kertaa ei ole tullut puhdasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan turhaa. Käytännössä tämä tarkoittaisi päänahan pesu noin 8 kertaa viikossa. Suomessa on aika arat ihot ihmisillä, pakkanen ja tuuli pahentaa asiaa ja lämpötilan vaihtelut yleensä. Ei tällaista ainakaan ihotautilääkärit suosittele.
Ihotautilääkärit suosittelevat pesemään päänahan puhtaaksi.
T: ihotautipolin hoitsu.
Liika on kuitenkin liikaa. Jos pesee päivittäin kerran ja lisää siihen tuplana niin se on jo 14 pesukertaa viikossa.
Pesen hiukset ehkä kaksi kertaa viikossa. Silloinkin ainetta hyvin minimaalisesti.
Muuten pelkkä vedellä huuhtelu.
Puhdasta on.
Eli tein tämän tänään. Vaahdotin, huuhtelu vedellä, vaahdotin toisen kerran ja huuhtelin. Sitten hoitoaine ja sen huuhtelu. Jos jatkan tätä, niin vesilaskumme nousee 300 eurosta 340 euroon🤑
Päänahkaa vähän kiristää enemmän mutta en nyt mitään varsinaista eroa huomannut.
Kaikissa pesukoneissa on esipesu, opitun soveltamista ymmärtää että hiusten pesemiseen toimii sama metodi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää sampoota jossa ei ole sulfaattia?
Minä. Olen allerginen sulfaatille. En pysty käyttämään mitään tuotteita, joissa on sulfaattia. Hammastahnasta lähtien on kyylättävä tuoteselosteet. Onneksi sulfaattomia shampoita on tullut enemmän ja enemmän markkinoille. Se ainesosa ei tee mitään muuta kuin lisää vaahdon määrää.
Minkä merkkistä hammastahnaa käytät?
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa pesukoneissa on esipesu, opitun soveltamista ymmärtää että hiusten pesemiseen toimii sama metodi.
Vaatteiden kankaan rakenne ja hius ei ole sama asia. Vaatteessa langat on enemmän tai vähemmän kierrettyjä ja tiukkaan ristikkäin kudottuja
BMW kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatteiden kankaan rakenne ja hius ei ole sama asia. Vaatteessa langat on enemmän tai vähemmän kierrettyjä ja tiukkaan ristikkäin kudottuja
Eikä varsinkaan päänahka kangas ole sama asia😊
Ehdottomasti tuplavaahdotus. Pesen aina näin. Ihmiset voisi todellakin pestä hiuksensa paremmin ja säästelemättä. Ihmettelen tuota 1-2 kertaa viikossa pesua. Aina lähmäiset hiukset.
Koirat pitää pestä kahdesti, vasta ensimmäinen pesu irroittaa päällimmäisen lian ja toinen kerta on ns. pesu.
Itselläni on karkeat pitkät hiukset. Päänahka tarvitsee pesua, mutta perus saa latvat entistä enemmän karvaisiksi. Hoitoaine suojaa latvoja shampoo pesun aikana. Toimii minulla paremmin kuin perun jälkeen.