Muisti pätkii - apua?
Mä välillä unohtelen asioita. Unohdan avaimet kotiin, tavaroita saa etsiä kun en muista minne olen laittanut, kaikkea sellaista pientä normaalia. Mutta olen alkanut kiinnittää huomiota siihen, että unohtelen mitä joku on vaikka sanonut mulle. Esim. eilen riitelimme mieheni kanssa. Sanallisesti, hän suuttui mulle jostain ja minä suutuin takaisin. Muutaman tunnin päästä muistin kyllä, että olimme riidelleet, mutta minulla ei ole mitään käsitystä että MIKSI. Eikä ole ensimmäinen kerta, kun huomaan unohtaneeni mistä olemme riidelleet, näin on käynyt monesti. Muidenkin sanomisia unohdan, mutta en ole kiinnittänyt näin lyhyellä aikavälillä tapahtuviin unohduksiin.
Olen parikymppinen nuori nainen. Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja lääkitys siihen. Viimeksi syksyllä tarkistettiin arvot, kaikki oli ok (TSH oli jotain 1-2 väliltä). Kilpparin vajaatoiminta voi aiheuttaa muistihäiriötä, mutta voiko tässä olla jostain muusta kyse? Onko muilla kilpirauhaspotilailla tällaista?
Olen myös nukkunut vähän huonosti ja epäsäännöllisesti vuorotyön takia, mutta tätä sattuu ihan hyvienkin yöunien jälkeen.