Anopilla hirveä joulu
Ärsyttää ihan älyttömästi olla taas joulu täällä anopin luona. Joka vuosi raahaudutaan tänne, kun mies haluaa viettää joulun vanhempiensa kanssa. Jos ei sitten mennä, niin alkaa kauhea mykkäkoulu anopilta, ja ei saada ollenkaan joululahjoja. Satun olemaan allerginen kalalle ja anoppi kyllä tietää siitä, silti joulupöydässä on varmaan viittä eri kalalajia, eikä mitään muuta syötävää leivän lisäksi. Mies sai lahjaksi satasen lahjakortin ikeaan, ja minä liian pienet villasukat sekä konvehtirasian. Anoppi kyselee kuulumisia mieheltä, mutta kun itse yrittää aloittaa keskustelua niin vastaukseksi tulee vain "joo" tai "mmm". Olen koittanut puhua miehelle järkeä ja pyytää jäämään kotiin kanssani, mutta tämä on tosi läheinen äitinsä kanssa ja haluaisi tulla tänne varmaan joka ikisenä juhlapyhänä...
Kommentit (25)
Liimallako sinut on kiinnitetty mieheesi, kun ette voi yhtä päivää vuodesta olla eri paikassa? Mitä jos mies menisi äidilleen ja sinä jäisit kotiin? Vai olisiko liian helppoa, eikä pääsisi uhriutumaan?
Vierailija kirjoitti:
Äidin pikku poika.
Olen kyllä koittanut puhua asiasta miehen kanssa. On vain niin kiintynyt äitiinsä että huhhuh
Ap
Vierailija kirjoitti:
Liimallako sinut on kiinnitetty mieheesi, kun ette voi yhtä päivää vuodesta olla eri paikassa? Mitä jos mies menisi äidilleen ja sinä jäisit kotiin? Vai olisiko liian helppoa, eikä pääsisi uhriutumaan?
En todellakaan halua viettää joulua yksin, ja on naurettavaa, että anoppi alkaa mököttämään jos poikansa haluaa viettää aikaa puolisonsa kanssa. Hankkisi elämän
Yleensä se menee toisinpäin eli joka joulu ja kaikki juhlat menevät miniän perheen luokse ja poika "saa luvan" jonain päivänä äkkiä käväistä oman perheensä luona, yksin. Jos miniä joskus erehtyy mukaan, koko vierailu on kellon vilkuilua ja tympääntynyttä huokailua. Mistään ei oikein kiinnosta jutella ja ruoat ei kelpaa kun ei ole viitsitty kertoa että ei enää lihaa syödä. Vaan eipä pojat ole somessa itkemässä että aina pitää mennä.
Toivottavasti otit omat särpimet mukaan, ettet joudu pelkkää leipää syömään.
Siis... onko anoppisi joulupöydän kattanut itse Jeesus? Pelkkää leipää ja kalaa?
Siis aloitushan kuulostaa siltä, että anopilla on täydellinen joulu. Näkee poikaansa ja voi kyykyttää miniää.
Se hirveä joulu on miniällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin pikku poika.
Olen kyllä koittanut puhua asiasta miehen kanssa. On vain niin kiintynyt äitiinsä että huhhuh
Ap
Montako lasta? Montako poikaa?
Näin sinkkuna , introverttina, tuumin että on teillä ongelmat.
Anoppiparka. Älä mene, niin sen joulu on ehkä mukavampi.
Tulet huonovointiseksi. Kerrot, että sinun on paras lähteä kotiin potemaan. Haet mennessä pitsan ja katsot kotona kivan elokuvan.
Tämä on näitä suosittuja joulusatuja, mitä muutamat kertoilevat vuodesta toiseen. Keksi jotain uutta, yritä edes.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on näitä suosittuja joulusatuja, mitä muutamat kertoilevat vuodesta toiseen. Keksi jotain uutta, yritä edes.
Ymmärrätkö, että muille ihmisille voi tapahtua jotain sellaista, mitä sinulle ei koskaan tapahdu?
Ihmiset ovat erilaisia. Hämmästyttävää, ettei joku hahmota tilannetta.
Jätä edes kerran menemättä. Se on viesti, ja anoppisi tajuaa sen kyllä. Suoraanhan näistä ei voi puhua, joten protestipoisjäänti on ainoa tapa kertoa anopille, että huomaat kyllä, miten sua kohdellaan ja ettet enää kestä sitä. Sen jälkeen anoppi ehkä yrittää jatkossa vähän enemmän, kun huomaa, että kappas, sullahan on kynnet. Tai sitten ei. Mutta on sulla sitten ainakin vähän itsetuntoisempi fiilis, kun olet antanut kerrankin vähän takaisin.
Olis kyllä kiva nähdä tämän anopin joulupöytä.
Siinä ilmeisesti köllöttelee vierekkäin silakka, muikku, hauki, lahna ja sardjiini. Niin ja se leipä.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti otit omat särpimet mukaan, ettet joudu pelkkää leipää syömään.
No ei tullut mitään suurempia eväitä mukaan, kun luulin että minuakin olisi ajateltu ruoan suhteen...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidin pikku poika.
Ap
Montako lasta? Montako poikaa?
Miehelläni on kyllä yksi veli. Asuu kumminkin ulkomailla eikä käy suomessa usein :/
Ap
Jotkut anopit eivät ikinä anna miniöilleen anteeksi sitä, että veivät hänen poikansa. Sun anoppi kuulostaa sellaiselta
Äidin pikku poika.