Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lihavana olen arvoton

Vierailija
08.04.2015 |

Yhä enemmän vahvistuu tunne siitä, että ylipainoisena olen arvoton huolimatta mistä tahansa 'menestyksestä' tai ahkeruudesta elämässä.

Ei ole väliä, että valmistuin korkeakoulusta etuajassa hyvin arvosanoin, sain mieluisen vakituisen työpaikan ja olen käynyt töissä sekä elättänyt itseni hyvin nuoresta pitäen. Olen ollut aina ja yhä olen hyvin ahkera niin työn kuin opiskeluaikana koulun suhteen, mutta silti saan ylipainoni takia tuntemattomilta laiskan ja saamattoman leiman. En ole itsestä huolehtimisenkaan suhteen laiska - urheilen säännöllisesti (pelaan joukkueessa ja käyn salilla), laittaudun yms. Ruokatottumukset ovat painooni suurin syy.

Tuntuu, että millään onnistumisillani ei ole väliä, koska olen ylipainoinen. Välillä se tuntuu epäreilulta - miksi kaikki saavutukseni yms. ovat arvottomia vain siksi, että yleisesti ylipainoisia halveksutaan? No, itsehän varmasti tämän vain luon pääni sisässä, eikä tuntemattomien ajatuksista pitäisi välittää. 

Että tällainen avautuminen 'läskiltä'.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliäkö kaipaat?

Vierailija
2/5 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Arvottomuus on omassa päässäsi. Kaikki ihmiset on arvokkaita, vaikka monet tuntuu ajattelevan toisin ainakin tällä palstalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen ylipainoinen ja minusta tuntui samalta. Sitten laihduin. Minusta tuntui edelleen samalta. Sitten päätin että hitsiäkö muista, keskityn siihen mistä tykkään ja olen iloinen ja ystävällinen muille. Olo parantui henkisellä muutoksella. Ei fyysisellä.

Vierailija
4/5 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimppaan edellistä - sisäinen huono olo ei parane ulkoisella muutoksella. Keskity siis ensin siihen!

Vierailija
5/5 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 14:10"]

Olin ennen ylipainoinen ja minusta tuntui samalta. Sitten laihduin. Minusta tuntui edelleen samalta. Sitten päätin että hitsiäkö muista, keskityn siihen mistä tykkään ja olen iloinen ja ystävällinen muille. Olo parantui henkisellä muutoksella. Ei fyysisellä.

[/quote]

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Näinhän se varmasti on - pään sisällä. 

Ja toiselle vastaajall - ei, en todellakaan kaipaa sääliä, vaan muiden kokemuksia. Kuten tällaisia yllä olevia asiallisia vastauksia.

t. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi