Onko todellakin niin, etten voi erota?
Olen yrittäjä ja työni on vahvasti sidottu kotiini. Jos eroaisin, minulla ei olisi mahdollisuutta yksinäni ylläpitää sellaisia tiloja, joissa voisin jatkaa yritystoimintaani. Olen ollut yrittäjä kolme vuotta, enkä kuulu työttömyyskassaan. Pakollista YEL-vakuutusta olen maksanut.
Jos eroan, en saa työttömyyskorvausta, koska olen yrittäjä. Olen hakenut jo vuoden töitä, mutten ole päässyt edes haastatteluun.
Onko todellakin niin, että jos eroan, enkä löydä töitä, jään täysin tyhjän päälle, enkä saa mistään mitään? Muutan sillan alle?
Kommentit (31)
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:19"]Yrityksesi ei vaikuta kannattavalta, jos sen tuotoilla ei pysty maksamaan yritykselle sopivia tiloja.
Eli kysymyksesi kuuluu: jäädäkö roikkumaan huonoon suhteeseen ja kannattamattomaan yritykseen jos ei saa heti eron jälkeen uutta työtä ja asuntoa?
[/quote]
niinpä :D oletko ap luullut, että olet ainoa työtön tai tuossa jamassa oleva?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:51"]
No onko se ero sitten väistämätön? Onko kaikki kortit käännetty, pariterapiat jne?
[/quote]
Ei tietenkään ero ole väistämätön. Voin elää murjottuna ja masentuneena omassa kodissani ja jatkaa elämääni samalla tavalla eteenpäin.
ap
[/quote]
Eli et ole valmis asian eteen tekemään mitään, vain valittamaan? No selvä se, jatka miten tykkäät.
[/quote]
Siis mitä? Parisuhdeterapiassa käyty kaksi vuotta, on oltu neljä kertaa avioliittoleirillä. On käyty perheneuvolassa, on todellakin yritetty. Tai lähinnä minä. Mies ei näe mitään ongelmaa, koska on omasta mielestään täydellinen. Mitä minun pitää vielä tehdä?
ap
[/quote]
Mistä kristallipallosta tämä olisi pitänyt nähdä? Et maininnut terapioista sanallakaan viimeviestissäsi vaikka asiasta kysyttiin.
Miksi ihmeessä perustit yrityksen tilanteeseen jossa suhde on noin hankala ja olet riippuvainen taloudesta miehesi kanssa?
[/quote]
Kommentoija on nk. "moittija" joka löytää ap:n toiminnasta moitittavaa.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:00"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:57"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:54"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:53"] [quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:51"] No onko se ero sitten väistämätön? Onko kaikki kortit käännetty, pariterapiat jne? [/quote] Ei tietenkään ero ole väistämätön. Voin elää murjottuna ja masentuneena omassa kodissani ja jatkaa elämääni samalla tavalla eteenpäin. ap [/quote] Eli et ole valmis asian eteen tekemään mitään, vain valittamaan? No selvä se, jatka miten tykkäät. [/quote] Siis mitä? Parisuhdeterapiassa käyty kaksi vuotta, on oltu neljä kertaa avioliittoleirillä. On käyty perheneuvolassa, on todellakin yritetty. Tai lähinnä minä. Mies ei näe mitään ongelmaa, koska on omasta mielestään täydellinen. Mitä minun pitää vielä tehdä? ap [/quote] Mistä kristallipallosta tämä olisi pitänyt nähdä? Et maininnut terapioista sanallakaan viimeviestissäsi vaikka asiasta kysyttiin. Miksi ihmeessä perustit yrityksen tilanteeseen jossa suhde on noin hankala ja olet riippuvainen taloudesta miehesi kanssa? [/quote] Kommentoija on nk. "moittija" joka löytää ap:n toiminnasta moitittavaa.
[/quote]
Niin? Ei tilanne selviä pään silityksellä. Vaikea tilanne, mutta jostainhan tässä on luovuttava ja asioita laajemmin ajateltava mikäli elämäänsä haluaa muutosta.
Yritystoiminta ei ole kannattamatonta, vaan se vaatii nämä tilat. Äh, olen siis perhepäivähoitaja. Voin toimia yrittäjänä omassa kodissani perhepäivähoitajana, mutta yksiössä en tietenkään. Ja koska perhepäivähoidosta saadut tulot ovat järjettömän pienet, olen typerästi säästänyt noissa työttömyyskassamaksuissa. Siihenkin syynä se, että minun piti tehdä tätä vain vuosi ja lopettaa, kun saisin töitä. Perhepäivähoidolla ei todellakaan mitään voittoja saa, oman elannon juuri ja juuri.
ap
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:28"]Yritystoiminta ei ole kannattamatonta, vaan se vaatii nämä tilat. Äh, olen siis perhepäivähoitaja. Voin toimia yrittäjänä omassa kodissani perhepäivähoitajana, mutta yksiössä en tietenkään. Ja koska perhepäivähoidosta saadut tulot ovat järjettömän pienet, olen typerästi säästänyt noissa työttömyyskassamaksuissa. Siihenkin syynä se, että minun piti tehdä tätä vain vuosi ja lopettaa, kun saisin töitä. Perhepäivähoidolla ei todellakaan mitään voittoja saa, oman elannon juuri ja juuri.
ap
[/quote]
jos olet pienellä summalla pärjännyt tähänkin asti, niin ei sossun rahoikla kituuttaminen pitäisi niin vaikealta tuntua
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:28"]
Yritystoiminta ei ole kannattamatonta, vaan se vaatii nämä tilat. Äh, olen siis perhepäivähoitaja. Voin toimia yrittäjänä omassa kodissani perhepäivähoitajana, mutta yksiössä en tietenkään. Ja koska perhepäivähoidosta saadut tulot ovat järjettömän pienet, olen typerästi säästänyt noissa työttömyyskassamaksuissa. Siihenkin syynä se, että minun piti tehdä tätä vain vuosi ja lopettaa, kun saisin töitä. Perhepäivähoidolla ei todellakaan mitään voittoja saa, oman elannon juuri ja juuri.
ap
[/quote]
Saisit enemmän käteen työttömyystuella, ihan helposti. Valitettavasti.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:53"]
Tottakai sä voit erota! Sossulle sitten vaan vinkumaan toimeentulotukea. Tai sitten jäät parisuhteeseen noilla mitä sulla on. Elämä on täynnä valintoja, ja aika useinkin erotilanteissa täytyy taloutta miettiä!
[/quote]
Tuntuu vain aika toivottomalta, etten saa töitä, enkä työttömyyskorvaustakaan (oma syy) vain siksi, että olen yrittäjä. Joko siis jään kotiin tai vaihtoehtoisesti elän sillan alla, koska ei ole senttiäkään rahaa mihinkään vuokraan.
ap
[/quote]
Yrittäjän ei pidä saada mitään avustuksia.
Kyllä voit, niin tein minäkin ja oli fiksu temppu! Pärjäsin kyllä ihan ilman tukiaisia, sain vuokrattua pankin asunnon joka oli ihan hyvä myös perhepäivähoitajalle..jatkoin siis sitä hommaa ja elin!edullisen
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:28"]
ap
[/quote]
Onhan se kannattamatonta hyvä nainen. Tuloilla kuuluu pystyä maksamaan tarvittavat tilat mitä tarvitaan toiminnan pyörittämiseen.
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 13:05"]
Jos olet yrittjä niin miksi et ole vakuuttanut itseäsi työttömyyden varalle. Ja mielestäni ei ole oikein että käytät miestäsi hyväksesi. Aika moraalitonta.
[/quote]
Oletko muuten kuullut siitä, että avioliitossa puolisot ovat elatusvelvollisia toisiaan kohtaan?
[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 12:53"]
Tottakai sä voit erota! Sossulle sitten vaan vinkumaan toimeentulotukea. Tai sitten jäät parisuhteeseen noilla mitä sulla on. Elämä on täynnä valintoja, ja aika useinkin erotilanteissa täytyy taloutta miettiä!
[/quote]
Tuntuu vain aika toivottomalta, etten saa töitä, enkä työttömyyskorvaustakaan (oma syy) vain siksi, että olen yrittäjä. Joko siis jään kotiin tai vaihtoehtoisesti elän sillan alla, koska ei ole senttiäkään rahaa mihinkään vuokraan.
ap
[/quote] et sä mihinkään sillan alle joudu! Ootko huomannut että suomessa aika monella pummillakin on oma (vuokra) koti, kiitos sossun! Ja sossusta sä saat aina tollasessa tilanteessa apua! Älä nyt paru ja kerjää sääliä, vaan ota asioista selvää!