Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka jaksaa ikivanhaa äitiä joka kaiken lisäksi on ollut ns hirviöäiti?

Vierailija
24.12.2021 |

Kuinka te oikeasti jaksatte vanhoja ja sekavia vanhempianne? Jotka lähinnä traumatisoivat ja terrorisoivat teidät kun olitte lapsia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kirjoitti:

Ei omista vanhemmista noin voi ajatella. On täällä kyllä kiittämättömiä ihmisiä. Ne on passannut ja rahoittanut sinun lapsuuden, ja tuossa kiitos. Kyllä se lapsen tehtävä on hoitaa vanhempiaan kun he vanhenevat.

Ja pyh. "Passaaminen" ja rahoittaminen ovat vanhemman velvollisuuksia, niillä on turha kiristää. Jos itse kohtelisin lapsiani kuten vanhempani minua, niin en odottelisi mitään vilpitöntä kiitosta ja hoitamista. Vanhempani olivat oman aikansa tuotosta, joo, mutta oli niitä inhimillisempiäkin vaihtoehtoja ympärillä. Joten, ei mitään ulkokultaista vanhempien ylistystä, pakolliset kuviot hoitivat, muuhun niillä ei ollut energiaa.

Miksi tehdä lapsia jos ei halua kuin velvollisuudesta heidät hoitaa? Ehkäisy on keksitty.

Vierailija
22/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitämällä riittävän pitkää välimatkaa. Minulla tosin tuollaiset ongelmat ovat jo ohi ja lähisuku mullan alla. Kynttilän olen vienyt haudalle, jos olen ollut paikkakunnalla, jossa haudat ovat. Tänä vuonna olen kotona eli haudatkin jäävät ilman kynttilöitä. Jos säät sallivat ja jos eilen saatu kolmas koronapiikki ei aiheuta käsivarren arkuutta kummempia oireita, niin haudat saavat kynttilät joko uutena vuotena tai loppiaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kirjoitti:

Ei omista vanhemmista noin voi ajatella. On täällä kyllä kiittämättömiä ihmisiä. Ne on passannut ja rahoittanut sinun lapsuuden, ja tuossa kiitos. Kyllä se lapsen tehtävä on hoitaa vanhempiaan kun he vanhenevat.

Ja pyh. "Passaaminen" ja rahoittaminen ovat vanhemman velvollisuuksia, niillä on turha kiristää. Jos itse kohtelisin lapsiani kuten vanhempani minua, niin en odottelisi mitään vilpitöntä kiitosta ja hoitamista. Vanhempani olivat oman aikansa tuotosta, joo, mutta oli niitä inhimillisempiäkin vaihtoehtoja ympärillä. Joten, ei mitään ulkokultaista vanhempien ylistystä, pakolliset kuviot hoitivat, muuhun niillä ei ollut energiaa.

Miksi tehdä lapsia jos ei halua kuin velvollisuudesta heidät hoitaa? Ehkäisy on keksitty.

Ehkäisy on halvempaa kuin elatus. Ja rahat säästyy itselle ja palvelutaloon.

Vierailija
24/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei pysty päättämään, haluaako syntyä ei. SIksi on kohtuutonta syyllistää lasta siitä, että häntä on passattu ja vastuuttaa sillä.

Aika moni lapsi sanoisi "kiitos ei", jos tosiaan saisi valita.

Kaikki perheet eivät ole onnellisia, kaikki vanhemmat eivät ole ansainneet passausta. Mutta kaikki lapset haluavat rakastaa vanhempiaan, sehän on sisäänrakennettu juttu meihin. Joten kaikki vanhemmat saisivat rakkautta lapsiltaan, jos vain itse haluaisivat ottaa sen vastaa. On niin traagista, että osa vanhemmista ei osaa eikä pysty vaan velloo mieluummin niissä omissa suruissaan tai känneissään tai milloin missäkin.

Vierailija
25/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttelemällä.

Ap. Tätä olen tehnyt mutta äitini saa aina hivuttauduttia muiden sukulaisten kautta kanssani tekemisiin.

Nyt viimeksi paljastui että valehtelee.

Sekoittaa kaikki sukulaissuhteet. Sotkee välit. On haukkunut minutkin alimpaan helvettiin. Olen kertonut hänelle että minulla on pitkäaikaissairaus mutta painaa päälle kuin yleinen syyttäjä. Olen kuulemma huono tytär.

Olen ainoa lapsi joka on hengissä. Ja nyt minun muka pitäisi hoitaa tuota vanhaa kääkkää.

Ja nyt on muuttamassa lähemmäksi minua jotta alan hoitamaan häntä. Hän kun on niin yksinäinen. Todellisuudessa hän haluaa vain puhua itsestään eikä sen vuoksi soittele ystäville.

Viimeksi soitti terapiapuhelun kun on niin yksinäinen. Jauhoi pazkaa 2 tuntia. Sanoin että ottaa seurakuntaan yhteyttä.

Jauhoi 2 tuntia, koska annoit jauhaa, ja kuuntelit vain nöyränä? Eikö tuossa kohtaa olisi voinut jo painaa punaisen luurin kuvaa? Olet ilmeisesti ollut vähän kynnysmatto, joten voit ainoastaan kasvattaa selkärangan ja sanoutua jyrkästi irti äitisi kontrollista.

Välit olivat poikki pitkään. Nyt kun joutuu maksamaan itse kotipalvelusta haluaakin olla yhteydessä ja muuttaa jotta häntä hoidetaan.

Vuosikausia mennyt etten yhteydessä. Jatkuva haukkuminen seläntakana yms.

Estot puhelimeen ja lähestymiskielto jos häiriköi.

Vierailija
26/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ymmärtämätöntä ja epäreilua haukkua ap:tä tai ketään vinksahtaneiden vanhempien kasvattamaa "kynnysmatoksi" tms.

Ei se ole helppoa lopullisesti katkaista välit ja sanoa suorat sanat, vaikka se ehdottomasti onkin se mitä oman itsensä takia kannattaisi tehdä.

Toivottavasti ap:kin kykenee sen tekemään.

Vierailija
27/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, että sinulla on tuollainen kokemus omista vanhemmistasi. Minulla ei ole.

Vierailija
28/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ja salaa yhteystiedot.

Munkin äiti saa vanheta yksin.

Vierailija
29/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla äitini vei miehensä omaisuudesta puolet muutaman vuoden avioliiton takia ja ja kun syntyi toinen kakara niin erosi. Meidän elämä ihan helvettiä kun hän pelkäsi kostoa ja valjasti veljensä häntä suojelemaan niin että meidän piti asua hänen sairaan poikamies veljensä kyljessä joka kohteli meitä lapsia aika raakasti ja kamalaa kasvatusta niin että selkään sai ja risua kintuille sai ihan pienestäkin rikkeestä. Sääliä ei tullut kun emme olleet hänen omia lapsia. Sitten myöhemmin äitini sai uuden sairaan lapsettoman miehen joka ei ollut kenellekkään kelvannut eikä sekään suhde ollut mikään helppo ja sain taas selkääni, remmiä pimeessä vessassa paljaalle perseelle murkkuikäisenä. Koulu meni ihan perseelleen ja meillä kotona vaan piti pitää kulissit ja äitini oli ihan mestari pitämään kulisseja sillä hänhän oli koko ikänsä niitä pitänyt ja puolustuskyvyttömiä lapsiin kohdistuva väkivalta oli ihan normaalia kun lapsi on tottelematon niin se ansaitsee sen ja lapsessa se vika. 

Minä en jaksa muuta kuin vähän aikaa kuunnella äitini itsensä kehumista ja valehtelemista. Kaikille ihmisille hän ylistää itseään ja kuinka täydellinen hän on. Minä häpeän häntä ja koko sukuani missä ei ole mitään kehuttavaa. 

Vierailija
30/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuollaista pitäisi jaksaa?

Kuulostat siskoltani jok valittaa äidistämmw 24/7 ja sitten kököttää kyljesså ja taas valittaa.

Vierailija
31/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat siskoltani jok valittaa äidistämmw 24/7 ja sitten kököttää kyljesså ja taas valittaa.

Moni täällä on jo sanonut, ettei se ole niin yksinkertaista. Monella kaava ehkä sama kuin itselläni: turhautuminen mahdottomaan suhteeseen, etäisyyden ottaminen, syyllistyminen yhdistyneenä turhaan toivoon, yhteydenotto, pieni lähentyminen, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa, uusi etäisyyden ottaminen, uusi syyllistyminen jne. jne.

Tota turhaa kehäänsä suhde kiertää, kunnes se hankala vanhempi kuolla kupsahtaa. Ja sitten jäljellä on katumus ja suru ja jossittelu ja viha ja syyllisyys ja jossittelu, tällainen kiva uusi kehä, jota kiertää yksinään!

Vierailija
32/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni täällä on jo sanonut, ettei se ole niin yksinkertaista. Monella kaava ehkä sama kuin itselläni: turhautuminen mahdottomaan suhteeseen, etäisyyden ottaminen, syyllistyminen yhdistyneenä turhaan toivoon, yhteydenotto, pieni lähentyminen, joka kaatuu omaan mahdottomuuteensa, uusi etäisyyden ottaminen, uusi syyllistyminen jne. jne.

Tota turhaa kehäänsä suhde kiertää, kunnes se hankala vanhempi kuolla kupsahtaa. Ja sitten jäljellä on katumus ja suru ja jossittelu ja viha ja syyllisyys ja jossittelu, tällainen kiva uusi kehä, jota kiertää yksinään!

Se on just niin yksinkertaista.

Välit poikki ja sillä selvä.

Vierailija
33/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on läheisriippuvainen joka ei halua itsenäistyä ollenkaan. Kärsii siitä mutta ei pysty irtautumaan itsenäiseen elämään. Mun lähipiirissäni on samaa ja työtön luottotiedoton sisareni joka on ihan kaikki mies suhteensa sörssinyt niin elää rehvakkaasti äitini siivellä. 

Vierailija
34/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannusta sitä ottamaan kovidrokote, niin kuolee pois nopeammin.

Olet psykopaatti.

Vierailija
35/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun siskoni jauhoi myös vuosia miten ei muka pääse äidistä eroon.

Äiti kuoli ja kas sisko löysi oitis miehen jota alkoi palvella.

Mies jätti ja sisko alkoi istua syöpää sairastavan työkaverin kyljessä.

Se kuoli ja sisko yritti tunkea meille kasvattamaan lastani kieroon.

Hän ei osaa elää ilman jotakuta jota ”pelastaa” ja ”auttaa” oman hyvinvointinsa kustannuksella.

Vierailija
36/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannusta sitä ottamaan kovidrokote, niin kuolee pois nopeammin.

Tàmä yksi kahjo päivystää ilmeisesti 24/24 7/7 täällä ja vaikka puhuttaisiin taulun seinään laittamisesta, niin siihenkin saa tämä linkattua jotenkin "kokeellisen myrkkyinjektion".