Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka jaksaa ikivanhaa äitiä joka kaiken lisäksi on ollut ns hirviöäiti?

Vierailija
24.12.2021 |

Kuinka te oikeasti jaksatte vanhoja ja sekavia vanhempianne? Jotka lähinnä traumatisoivat ja terrorisoivat teidät kun olitte lapsia?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelemällä.

Vierailija
2/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut missään tekemisissä sen jälkeen kun kotoa muutin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelemällä.

Ap. Tätä olen tehnyt mutta äitini saa aina hivuttauduttia muiden sukulaisten kautta kanssani tekemisiin.

Nyt viimeksi paljastui että valehtelee.

Sekoittaa kaikki sukulaissuhteet. Sotkee välit. On haukkunut minutkin alimpaan helvettiin. Olen kertonut hänelle että minulla on pitkäaikaissairaus mutta painaa päälle kuin yleinen syyttäjä. Olen kuulemma huono tytär.

Olen ainoa lapsi joka on hengissä. Ja nyt minun muka pitäisi hoitaa tuota vanhaa kääkkää.

Vierailija
4/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelemällä täälläkin. Ja välttelemisen takia syyllistymällä siitä, että on niin huono ja kylmä lapsi. Mutta syy ja seuraus. Mikään ei silti auta: tän syyllisyyden kanssa sitä elää koko loppuelämänsä. Mutta entäs noi vanhemmat? Tunteeko ne syyllisyyttä siitä, että ovat huonoja vanhempia? Omani ovat jo kuolleet, joten en voi kysyä heiltä ja vaikka eläisivät, eivät vastaisi. Minä ja syyllisyydentunne elämme yhdessä koko loppuelämämme!

Jotkut perheet ovat toivottomia ja niistä jää jäljelle vain ihmisraunioita. Toivottavasti teillä löytyy jokin ratkaisu.

Vierailija
5/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat omaan kotiin.

Vierailija
6/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttelemällä.

Ap. Tätä olen tehnyt mutta äitini saa aina hivuttauduttia muiden sukulaisten kautta kanssani tekemisiin.

Sekoittaa kaikki sukulaissuhteet. Sotkee välit. On haukkunut minutkin alimpaan helvettiin. Olen kertonut hänelle että minulla on pitkäaikaissairaus mutta painaa päälle kuin yleinen syyttäjä. Olen kuulemma huono tytär.

Olen ainoa lapsi joka on hengissä. Ja nyt minun muka pitäisi hoitaa tuota vanhaa kääkkää.

Ja nyt on muuttamassa lähemmäksi minua jotta alan hoitamaan häntä. Hän kun on niin yksinäinen. Todellisuudessa hän haluaa vain puhua itsestään eikä sen vuoksi soittele ystäville.

Viimeksi soitti terapiapuhelun kun on niin yksinäinen. Jauhoi pazkaa 2 tuntia. Sanoin että ottaa seurakuntaan yhteyttä.

Vierailija
7/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kerran jo valmiiksi huono tytär, niin miksi pitäisi jaksaa? Sehän on ihan sama, mitä hän sinusta puhuu, ja mitä sukulaisetkin ajattelevat.

Sinun pitää saada sellainen raivari, että ikkunat helisee, ja kerrot äidillesi, että hän ei a) merkitse sinulle mitään ja b) sinulla ei ole minkäänlaisia velvollisuuksia häntä kohtaan. Mieluummin muun suvun kuullen, ja samalla voit tuoda julki, millainen hirviö hän on äitinä ollut. Sen jälkeen et ota yhteyttä, etkä vastaa mihinkään yhteydenottoihin. Ja teet myös muulle suvulle hyvin tiettäväksi, että et aio osallistua mihinkään tilaisuuteen, johon äitisi olisi tulossa myös.

Vierailija
8/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttelemällä.

Ja nyt on muuttamassa lähemmäksi minua jotta alan hoitamaan häntä. Hän kun on niin yksinäinen. Todellisuudessa hän haluaa vain puhua itsestään eikä sen vuoksi soittele ystäville.

Viimeksi soitti terapiapuhelun kun on niin yksinäinen. Jauhoi pazkaa 2 tuntia. Sanoin että ottaa seurakuntaan yhteyttä.

Jauhoi 2 tuntia, koska annoit jauhaa, ja kuuntelit vain nöyränä? Eikö tuossa kohtaa olisi voinut jo painaa punaisen luurin kuvaa? Olet ilmeisesti ollut vähän kynnysmatto, joten voit ainoastaan kasvattaa selkärangan ja sanoutua jyrkästi irti äitisi kontrollista.

Vierailija
9/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannusta sitä ottamaan kovidrokote, niin kuolee pois nopeammin.

Vierailija
10/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele että et alennu hirviöäitisi tasolle ja hoida häntä kuin mitään ei olisikaan tapahtunut.

Sinusta tulee vaan ihmiskunnan alinta pohjasakkaa, jos annat heikkojen puolesi kuten anteeksiantamattomuutesi ohjata elämääsi.

Vierailija
11/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttelemällä.

Jauhoi 2 tuntia, koska annoit jauhaa, ja kuuntelit vain nöyränä? Eikö tuossa kohtaa olisi voinut jo painaa punaisen luurin kuvaa? Olet ilmeisesti ollut vähän kynnysmatto, joten voit ainoastaan kasvattaa selkärangan ja sanoutua jyrkästi irti äitisi kontrollista.

Välit olivat poikki pitkään. Nyt kun joutuu maksamaan itse kotipalvelusta haluaakin olla yhteydessä ja muuttaa jotta häntä hoidetaan.

Vuosikausia mennyt etten yhteydessä. Jatkuva haukkuminen seläntakana yms.

Vierailija
12/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannusta sitä ottamaan kovidrokote, niin kuolee pois nopeammin.

On saanut jo kolme.

Vierailija
13/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välttelemällä.

Välit olivat poikki pitkään. Nyt kun joutuu maksamaan itse kotipalvelusta haluaakin olla yhteydessä ja muuttaa jotta häntä hoidetaan.

Vuosikausia mennyt etten yhteydessä. Jatkuva haukkuminen seläntakana yms.

Voi sua! Tuo on raskasta, mutta koska et hänen käytökselleen voi mitään, niin itsesi vuoksi sinun on pidettävä hänet loitolla, mitä se sitten vaatiikin.

Vierailija
14/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttelemällä täälläkin. Ja välttelemisen takia syyllistymällä siitä, että on niin huono ja kylmä lapsi. Mutta syy ja seuraus. Mikään ei silti auta: tän syyllisyyden kanssa sitä elää koko loppuelämänsä. Mutta entäs noi vanhemmat? Tunteeko ne syyllisyyttä siitä, että ovat huonoja vanhempia? Omani ovat jo kuolleet, joten en voi kysyä heiltä ja vaikka eläisivät, eivät vastaisi. Minä ja syyllisyydentunne elämme yhdessä koko loppuelämämme!

Jotkut perheet ovat toivottomia ja niistä jää jäljelle vain ihmisraunioita. Toivottavasti teillä löytyy jokin ratkaisu.

Melkein viiskymppisenä väännän vieläkin tätä. Rasittaa, alitajuntaani on manipuloitu syyllisyys. Enimmäkseen pystyn ajattelemaan, että itsehän mokasivat. Hirveä paini terveen itsekkyyden ja sisäistetyn syyllisyyden kanssa. On tää vaikeeta. Tänään päätin kylmästi olla ajattelematta, yritän itse rentoutua, vapaata ja jääkaappi täynnä hyvää ja juotavaakin on. Rillumarei, nyt aivot narikkaan ja vapaa-ilta.

Vierailija
15/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä joidenkin tarkoitusta tehdä lapsia, jos tarkoituksena on ilmeisesti alistaa heitä koko lapsuutensa, nuoruutensa ja sen jälkeenkin. Huimia juttuja täällä kyllä.

Vierailija
16/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti on kuollut. Hirviöanoppi on laitoksessa, sinne pitää varata aika, että pääsee. Näin köhäisenä en edes yritä.

Vierailija
17/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rillumarei, nyt aivot narikkaan ja vapaa-ilta.

Siis juurikin näin, nyt on oikea meininki!

Ja se yksin koettu syyllisyys: se tuhoaa sun elämän ja se on niin traagista senkin takia, että siitähän ei ole hyötyä sun vanhemmillekaan. Eihän ne sitä ole kuulemassa, ethän sä varmaan heille siitä mitään puhu ja vaikka puhuisit, olisiko siitä hyötyä silloinkaan? Joten on kaikki syyt toivoa, että pystyt vielä oppimaan siitä pois. Ja tosiaan ainakin nyt: rillumarei päälle !

Vierailija
18/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei omista vanhemmista noin voi ajatella. On täällä kyllä kiittämättömiä ihmisiä. Ne on passannut ja rahoittanut sinun lapsuuden, ja tuossa kiitos. Kyllä se lapsen tehtävä on hoitaa vanhempiaan kun he vanhenevat.

Vierailija
19/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kirjoitti:

Ei omista vanhemmista noin voi ajatella. On täällä kyllä kiittämättömiä ihmisiä. Ne on passannut ja rahoittanut sinun lapsuuden, ja tuossa kiitos. Kyllä se lapsen tehtävä on hoitaa vanhempiaan kun he vanhenevat.

Ja pyh. "Passaaminen" ja rahoittaminen ovat vanhemman velvollisuuksia, niillä on turha kiristää. Jos itse kohtelisin lapsiani kuten vanhempani minua, niin en odottelisi mitään vilpitöntä kiitosta ja hoitamista. Vanhempani olivat oman aikansa tuotosta, joo, mutta oli niitä inhimillisempiäkin vaihtoehtoja ympärillä. Joten, ei mitään ulkokultaista vanhempien ylistystä, pakolliset kuviot hoitivat, muuhun niillä ei ollut energiaa.

Vierailija
20/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kirjoitti:

Nykyään pääsee hoitokotiin.