Vihaan tätä pimeyttä, kylmyyttä, jäätä, lunta.. Suomea
Kommentit (58)
Onneksi on asunto ulkomaillakin ja ei tässä eläkkeellä nyt niin hurjan kauan ole. Säästyy tuolla rahaakin toisin kuin kalliissa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kabulissa on lämmintä, ap.
No mitä sitte vingut,pakkaa hammasharjasi ja häivyt
Etelä-Suomessa ei ainakaan ole kylmyyttä ja jäätä kuin hetkittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on Islannin ohella maailman pohjoisin valtio. Vasta ihan muutama päivä sitten minulle selvisi tämä fakta, ja olen sentään käynyt keskikoulun. No, sitä vaan että tottakai pohjoisessa onkin kylmä. Esi-esi-esi-esi-isämme kuitenkin tekivät retkiä lämpimimpinä vuodenaikoina Suomeen, tulivat kalastamaan, marjastamaan tai mitä nyt hyvänsäkään. Se kaikki ok. Mutta asia mitä minä en henk koht tule ikinä ymmärtämään on se, miten se ensimmäinen pariskunta tai ehkä isompikin revohka tänne päätti jäädä talven yli. Ilmeisesti kaikki meni sitten talven pakkasissakin joten kuten, koska jäivät vielä toiseksikin talveksi, ja kolmanneksi, ja...tuhannenneksi.
Onneksi täältä kaikki halukkaat pääsee poiskin päin ja paljon mukavammalla matkustustavalla kuin nuo esi-esi-esi-esi-isämme eli ne joita myöhemmin alettiin kutsua suomalaisiksi.
Sori mutta Venäjän, USA:n Alaskan, Pohjois-Norjan ja Kanadan pohjoisimmat pisteet on Suomen pohjoisinta pistettä pohjoisempana.
En ole koskaan ymmärtänyt sitä tyhmyyttä, kun Suomesta ollaan aikoinaan viimeinkin päästy lähtemään pois ja päädytään sitten samanlaisiin tai jopa pahempiin olosuhteisiin jonnekin Amerikan tai Kanadan takamaille entistä pahempiin pakkasiin ja lumikinoksiin!! Siellähän on lunta jopa enemmän kuin Suomessa. Miten ihmeessä nuo idi ootit eivät ole tajunneet valita Minnesotan ja Winnipegin sijasta Floridaa tai Kaliforniaa uudeksi asuinpaikaksi?
Suomalainen luonto on mukava. Kunnon talvi tuhoaa ötököitä, joita etelässä riittää. Ainut riesa ovat punkit, joita ilmankin pärjäisi. Etelämmässähän ne ovat vielä paljon pahempi riesa kuin Suomessa, mikä tiedoksi kaikille lämpimästä haaveileville. Älkää menkö metsiin, pysykää vaan biitsillä ja niissä rantabaareissa.
Ja sitten kun sairaus ja vanhuus iskee, tekee taas mieli palata Suomeen säästä huolimatta.
Venäjän ja etenkin Siperian keskilämpötilat olivat 2020 ja ilmeisesti myös tänä vuonna ennätyskorkeat. Talvella ei päästä kuin tällasiin pikkupakkasiin kuin meillä. Ei puhettakaan -50 pakkasista edes Tiksissä ja Jakutskissa.
Ja lämmintä oli meilläkin viime kesänä. Tänä talvena ei ole mittari laskenut yli 20 pakkasiin täällä Keski-Suomessa, että normi talvi. Mohta muullaan, mikä onvuoden keskiarvo.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun sairaus ja vanhuus iskee, tekee taas mieli palata Suomeen säästä huolimatta.
Jaa. Miksi palaisin Suomeen kun nykyisessä asuinmaassani (Keski-Euroopassa) on selkeästi parempi sairaanhoito kuin Suomessa? Itse asiassa useimmissa tuntemissani maissa se on paremmalla tolalla kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Miksi palaisin Suomeen kun nykyisessä asuinmaassani (Keski-Euroopassa) on selkeästi parempi sairaanhoito kuin Suomessa? Itse asiassa useimmissa tuntemissani maissa se on paremmalla tolalla kuin Suomessa.
Samaa ihmettelen. Ilmeisesti kommentoija elää vielä jotain 1980-luvun YYA-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Venäjän ja etenkin Siperian keskilämpötilat olivat 2020 ja ilmeisesti myös tänä vuonna ennätyskorkeat. Talvella ei päästä kuin tällasiin pikkupakkasiin kuin meillä. Ei puhettakaan -50 pakkasista edes Tiksissä ja Jakutskissa.
Ja lämmintä oli meilläkin viime kesänä. Tänä talvena ei ole mittari laskenut yli 20 pakkasiin täällä Keski-Suomessa, että normi talvi. Mohta muullaan, mikä onvuoden keskiarvo.
Mitä paskaa; asun itsekin Keski-Suomessa ja mittari näyttää tämän syksyn / talven ennätyskylmyyttä -30 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Kabulissa ja Afganistanissa on lunta ja pakkasta, kuten vuoristoissa yleensä on.
You have to go back where you came from
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen luonto on mukava. Kunnon talvi tuhoaa ötököitä, joita etelässä riittää. Ainut riesa ovat punkit, joita ilmankin pärjäisi. Etelämmässähän ne ovat vielä paljon pahempi riesa kuin Suomessa, mikä tiedoksi kaikille lämpimästä haaveileville. Älkää menkö metsiin, pysykää vaan biitsillä ja niissä rantabaareissa.
Luonto? Suomen pinta-alasta 70% on metsää. Vain 3% on luonnontilassa. Itse asun Jyväskylässä ja ajoin maaseudulle vanhempien luokse jouluksi. Metsää oli koko matkan ajan, mutta se olis sitä rumaa raiskattua metsää, istutteja kuusimetsiä ja hakkuuaukkoja. Monet luulee, että Suomi on joku luontoparatiisi. Japanissakin on enemmän luonnontilaista metsää, kuin suomessa
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa jonnekin hikoilumaahan!
Itse nautin juuri tästä säästä. Niin kaunista!
Kun ihminen ei osaa pukeutua tilanteen vaatimalla tavalla, siitä seuraa kohtuutonta surua ja kärsimystä. Osa ihmisistä ei taas osaa nauttia siitä mitä nyt on ja elää hetkessä. Näytä on pilvinpimein.
Ainakin Pirkanmaalla on auringonvaloa riittänyt melkein joka päivä joulukuussa. Paljon mukavampaa kuin takavuosien viikkokausia jatkuneessa lumettomassa hämärässä.
Suomi on ihana paikka asua. Mutta kyllä vaan olis upeaa muuttaa etelän lämpöön talvikuukausiksi. Minulla sitä mahdollisuutta tosin ei ole. Liikaa velvollisuuksia.
Nyt just on vaikee lähteä muualle koronan takia, mutta ymmärrän hyvin.