Vihaan tätä pimeyttä, kylmyyttä, jäätä, lunta.. Suomea
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Suomi on Islannin ohella maailman pohjoisin valtio. Vasta ihan muutama päivä sitten minulle selvisi tämä fakta, ja olen sentään käynyt keskikoulun. No, sitä vaan että tottakai pohjoisessa onkin kylmä. Esi-esi-esi-esi-isämme kuitenkin tekivät retkiä lämpimimpinä vuodenaikoina Suomeen, tulivat kalastamaan, marjastamaan tai mitä nyt hyvänsäkään. Se kaikki ok. Mutta asia mitä minä en henk koht tule ikinä ymmärtämään on se, miten se ensimmäinen pariskunta tai ehkä isompikin revohka tänne päätti jäädä talven yli. Ilmeisesti kaikki meni sitten talven pakkasissakin joten kuten, koska jäivät vielä toiseksikin talveksi, ja kolmanneksi, ja...tuhannenneksi.
Onneksi täältä kaikki halukkaat pääsee poiskin päin ja paljon mukavammalla matkustustavalla kuin nuo esi-esi-esi-esi-isämme eli ne joita myöhemmin alettiin kutsua suomalaisiksi.
Sori mutta Venäjän, USA:n Alaskan, Pohjois-Norjan ja Kanadan pohjoisimmat pisteet on Suomen pohjoisinta pistettä pohjoisempana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on Islannin ohella maailman pohjoisin valtio. Vasta ihan muutama päivä sitten minulle selvisi tämä fakta, ja olen sentään käynyt keskikoulun. No, sitä vaan että tottakai pohjoisessa onkin kylmä. Esi-esi-esi-esi-isämme kuitenkin tekivät retkiä lämpimimpinä vuodenaikoina Suomeen, tulivat kalastamaan, marjastamaan tai mitä nyt hyvänsäkään. Se kaikki ok. Mutta asia mitä minä en henk koht tule ikinä ymmärtämään on se, miten se ensimmäinen pariskunta tai ehkä isompikin revohka tänne päätti jäädä talven yli. Ilmeisesti kaikki meni sitten talven pakkasissakin joten kuten, koska jäivät vielä toiseksikin talveksi, ja kolmanneksi, ja...tuhannenneksi.
Onneksi täältä kaikki halukkaat pääsee poiskin päin ja paljon mukavammalla matkustustavalla kuin nuo esi-esi-esi-esi-isämme eli ne joita myöhemmin alettiin kutsua suomalaisiksi.
Sori mutta Venäjän, USA:n Alaskan, Pohjois-Norjan ja Kanadan pohjoisimmat pisteet on Suomen pohjoisinta pistettä pohjoisempana.
Ei tässä tuosta ollut kyse, vaan siitä että mikä valtio on kokonaan jonkun leveyspisteen yläpuolella.
First world problems. Maailman parhaimpia ja ehkä jopa paras maa elää mutta siellä yksi vellihousu marisee pakkasesta.
Mukavampi paikka Suomi on kuin moni muu pläpi maa, anna ma arvaan, joku jenkkilä on ihannepaikka, tai perähikiän ranta/viidakko. Minä taasen INHOAN viime vuosien epänormaaleja polttavia helle helllvettejä. Ei tajua, jos et osaa asua suomen perus ilmastossa, mikset pakkaa kamojasi ja muuta pois ruikuttamisen sijaan?
Sunnuntaina nokka kohti Puerto Ricoa. Ihanaa aurinkoa.
Suomi on kyllä hanurista. Kanarialla olisi nytkin vähintään 20 astetta lämmintä. Ehkä joskus vielä pääsen talveksi pois.
Miksi olet vielä täällä? Etkö uskalla lähteä vai oletko köyhä?
Olmit vinkuvat aurinkoon kärventämään itseänsä, ei tarvitse liikkua, maata vain :D
Kurkkua kuristaa, kun miettii elämää joissain lämpimissä maissa...
Jos täällä kuitenkin asuu, niin edes vähän auttaa talvea varten sisustaminen, ruoan ja juomisten sopeuttaminen talveen sekä lämpimät ja pehmeät talvivaatteet.
Niinpä. Olispa nyt jossain missä lämmintä. Heräis aamulla ja avais parvekkeen oven ja tulis oikein sellainen lämmin pössähdys.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Olispa nyt jossain missä lämmintä. Heräis aamulla ja avais parvekkeen oven ja tulis oikein sellainen lämmin pössähdys.
Viileä tuuli on parempi. Vain Suomessa se lämmin tuntuu mukavalta kylmän jälkeen.
Muuttakaa tuonne niin on lämmintä ja teistä päästään valittamasta.
Rakastan tätä pimeyttä ja saa laittaa ledi valoja.
Otan osaa. Itse rakastan syksyä ja talvea.
Vierailija kirjoitti:
Parempi keskikoulukin kuin vain 2 vuotta kiertokoulua.
Muuta johonkin muualle, sillähän asia ratkeaa.
Miten tämä voi selvitä monelle niin myöhään? Miksi paleleva ihminen ei hanki itselleen ammattia, jossa voi tehdä työtä myös ulkomailla, ja hyvää kielitaitoa? Minä luin vain kaupallisen perustutkinnon, mutta tulen hyvin toimeen 5 kielellä, ja lähdin pois Suomesta 25-vuotiaana. Samalla reissulla edelleen, huomattavasti lämpimämmässä maassa. Tulen hyvin toimeen, asun täällä mielelläni.
Ihanaa tulla Suomeen kesällä. En tule enää asumaan siellä, mutta mieleenikään ei tulisi omien väärien valintojen ja saamattomuuden jälkeen HAUKKUA Suomea sen ainutlaatuisesta luonnosta, mihin ehdottomasti ilmastokin kuuluu!!!
Vierailija kirjoitti:
Olmit vinkuvat aurinkoon kärventämään itseänsä, ei tarvitse liikkua, maata vain :D
Me olemme vasta viimevuosina viettäneet muutaman tunnin vain nautiskellen rannalla. Kuitenkin reissattu n 35v aktivisemmin. Reissaamme ympäri, tutustumme paikallisiin kyliin, käymme nähtävyyksissä, kyläjuhlissa, ulkoilmaoopperassa jne.
Tulevan vuoden remontoimme taloamme ja huolehdimme puutarhastamme etelässä. Ei juurikaan ehdi makoilemaan
Mua masentaa tää kylmyys, pimeys, lumi ja jää. Onneksi alkaa talvi taipumaan kevääseen pikkuhiljaa. Tammi ja helmikuu on vielä ankeampaa kuin joulu. Maaliskuussa alkaa pikkuhiljaa helpottamaan, Huhtikuu on jo ihan ok. Ja Toukokuu onkin vuoden paras kuukausi.
Onneksi nyt valon määrä ulkona lisääntyy vähitellen juhannukseen asti kun oli talvipäivänseisaus. Se on ainakin minulle näin loppuvuodesta tärkeä päivä kun päivä eli valoisa aika ulkona lyhenee mutta talvipäivänseisauksesta se pitenee. Juuri tänään katsoin internetistä, että aurinko laskee seuraavina päivinä aina minuutin myöhemmin kuin edellisenä päivänä. Ainakin minä alan jo talvipäivänseisauksesta asti odottamaan kevättä.