Tein aamulla korona pikatestin - tottakai pisitiivinen prkl - entäs nyt?
Mitäs nyt teen? Aamulla tehty pikatesti näyttää positiivistä ja klo 15 porukkaa tulossa viettää joulua. Soitin siskolleni ja mietimme että muuten ei ole ongelma, mutta vanhemmat myös tulossa ja he kuuluvat riskiryhmään. Tuntuu nyt oudolta kertoo heille että ei kannata tulla vaikka me muut vietämme sit joulua ihan rauhassa.
Isäni ilmoitti että ovat tulossa tuloksesta huolimatta, mutta mua vähän vaivaa asia.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Miksi bileet pitää perua? Jos olette rokotettuja, niin olette kaikki turvassa, ei ole mitään syytä olla juhlimatta yhdessä.
THL ja STM ovat moneen kertaan kertoneet, että rokotuksilla tästä selvitään, vain rokottamaton on uhka muille, ei koronaan sairastunut.
No niin, pakko oli heittää typerää läppää. 🙄
Ap, olet eristyksessä ja varaat ajan viralliseen testiin. Vaikka kuinka joku haluaisi tulla, ei sairaan luokse tule kukaan. Nauti yksin olosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kävi nyt meidänkin sukujoululle, piti tällä kerralla olla meillä. Hesasta kahden siskon perhe ilmoitti, että jäävät kotiin, kun heidän perheissä tartunta. No, ei tule sitten muitakaan, kun ovat keskenään tavanneet mummeja ja serkkuja. Piti olla joulu nyyttäri-periaatteella. Meidän kontolla leivonnaiset. Meidän nelihenkisellä perheellä on nyt sadoittain joulutorttuja ja kiloittain pipareita. Kävin jo aamulla jakamassa niitä talon vanhuksille. Äkkiä haettiin kaupasta jotain kalaa ja kinkunsiivuja. Ällöttää noi leivonnaiset jo nyt. Että mä vihaan koronaa. Systerillä on sitten kinkkua ja pasteijaa. Toisella kalat. Tää on niin hölmö tilanne, ettei tiedä, nauraako vai itkeä.
Ettepä tekään kovin fiksusti tuota suunnitelleet, kun ette lainkaan ottaneet huomioon sitä mahdollisuutta, että jotkut saattavat joutua perumaan tulonsa. Tilanne on tosiaan hölmö ja se johtuu siitä, että te olette itse hölmöjä.
Kivasti meistä puhut. Hölmöjä emme ole. Jos olisimme, ei olisi testattu edes. Eikä oltais täysrokotettujakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kävi nyt meidänkin sukujoululle, piti tällä kerralla olla meillä. Hesasta kahden siskon perhe ilmoitti, että jäävät kotiin, kun heidän perheissä tartunta. No, ei tule sitten muitakaan, kun ovat keskenään tavanneet mummeja ja serkkuja. Piti olla joulu nyyttäri-periaatteella. Meidän kontolla leivonnaiset. Meidän nelihenkisellä perheellä on nyt sadoittain joulutorttuja ja kiloittain pipareita. Kävin jo aamulla jakamassa niitä talon vanhuksille. Äkkiä haettiin kaupasta jotain kalaa ja kinkunsiivuja. Ällöttää noi leivonnaiset jo nyt. Että mä vihaan koronaa. Systerillä on sitten kinkkua ja pasteijaa. Toisella kalat. Tää on niin hölmö tilanne, ettei tiedä, nauraako vai itkeä.
Ettepä tekään kovin fiksusti tuota suunnitelleet, kun ette lainkaan ottaneet huomioon sitä mahdollisuutta, että jotkut saattavat joutua perumaan tulonsa. Tilanne on tosiaan hölmö ja se johtuu siitä, että te olette itse hölmöjä.
Kivasti meistä puhut. Hölmöjä emme ole. Jos olisimme, ei olisi testattu edes. Eikä oltais täysrokotettujakaan.
Sairastuit hoidosta huolimatta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi bileet pitää perua? Jos olette rokotettuja, niin olette kaikki turvassa, ei ole mitään syytä olla juhlimatta yhdessä.
THL ja STM ovat moneen kertaan kertoneet, että rokotuksilla tästä selvitään, vain rokottamaton on uhka muille, ei koronaan sairastunut.
Tämä ajatusmalli on käsittämätön. Maalitetaan rokottamattomia, mutta kuvitellaan, että kun itsellä on piikit niin enää ei tarvitse välittää, vaikka olisi koronakin. Nyt on lupa levittää! THL:n lausuntoihin tuota on turha sekoittaa. Kyse pelkästään omasta tyhmyydestä ja itsekkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joltain on voinut mennä ohi ettei rokotteet ole 100% suoja? Eikä kotitestit täysin varmoja myöskään.
Nyt on ollut juttuja kokonaisista perheistä joissa on saatu omikron rokotteista huolimatta. Se tuli Suomeen tuplarokotettujen matkailijoiden mukana. Samoin HUS sairaalahoidossa on ollut jopa puolet rokotettuja.
Vierailija kirjoitti:
Tee toinen.
Eikös noissa aika arvalla tule niitä tuloksia.
Eikö se mene niin, että negatiivinen voi olla väärä jos testi huonosti tehty? Mutta positiivista pitää lähtökohtaisesti uskoa.
Tanskassa 92 % sairaalaan joutuvista on tällä hetkellä täyden rokotesarjan saaneita.
Sun lapsillasi on jo korona. Huomenna on testit positiivisia. Kiva kun levittävät sen koko sukuun!!! Mitä v e t u n järkeä tässä on???
Tiedän tapauksen jossa kumpikin vanhus, mummo ja pappa joutuivat sairaalaan kun lapset toivat tartuntoja tietämättään heille. Että onko ihan Pakko levittää sitä tautia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni ja minä oltiin nyt sitä mieltä että yhteinen joulu peruttu. Siskoni ilmoitti meidän isälle.
Nyt hän soitti ja tuli lankoja pitkin.
Meidän miehet eivät halua puuttuu asiaan sen enempää.
Isäni ehdotti että minun pitäisi lähtee sit vaikka yön yli mökille karanteeniin, sen sijaan että he jäisivät kotiin. Silloin ei kaikki muut joudu minun takia kärsimään.
Kaikilla muilla täällä kotona negatiivinen pikatesti.
Isäni tuntien, vaikuttaa nyt siltä että ei tule antamaan periksi.
AP
Siis miksi sinun pitäisi mennä mökille? Mikset saisi isäsi mielestä olla omassa kotonasi?
Ei ap:n mökille meno tässä vaiheessa tee tilannetta paremmaksi vieraille. Koko koti pitäisi tehosiivota ja tehotuulettaa.
Sanot vieraille että eivät nyt saa tulla ja viettäkää joulua vaikka loppiaisena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Empä ihmettele noita korkeita koronalukuja kun täälläkin nämä hölmöläiset väittävät että kun on 2 rokotetta niin on kaikkivoipa koronan suhteen.
En ihmettele että ihmiset noin ajattelevat, kun kerran alunperin niin annettiin ymmärtää.
"Nyt on aika elää ja kokea", vai miten se nyt meni.
Yksikin tuttava muuttui rokotteet saatuaan heti mielestään joksikin yli-ihmiseksi. Mahtipontisesti heitti avaamattomat maskilaatikkonsa roskiin, että näitä en tarvitse enää koskaan, ja varasi heti ulkomaanmatkoja kun oli mahdollista. Ja samalla tapahtumissa viipottaessaan alkoi toivoa rokottamattomille tuskallista ku*lemaa, kun "ovat vaaraksi meille kaikille muille, jotka olemme tehneet velvollisuutemme". Onhan näitä pöllöpäitä.
Oman järjen käyttö on myös sallittua, ei sitä tarvitse heittää narikkaan.
"Nyt on aika elää ja kokea" oli kesällä, jolloin tartuntoja oli pari sataa päivässä ja lähes 80% rokotekattavuus.
Sen jälkeen tuli delta ja delta plus variantit, nyt leviää omikron, johon rokotteet eivät anna korkeaa suojaa ja tartuntaluvut tänään oli 3223 tartuntaa.
Onko tämä sinusta hauskakin provo? Menetin vähän aikaa sitten toisen vanhempani ja toinen kuuluu vakavasti riskiryhmään. Koska olen lähityössä jatkuvassa lähikontaktissa maskittomien kanssa, olen iso riski viruksen levittäjäksi. Niinpä vietämme joulumme yksinäisyydessä, surussa ja ikävässä.
Vierailija kirjoitti:
Tanskassa 92 % sairaalaan joutuvista on tällä hetkellä täyden rokotesarjan saaneita.
Totta kait Tanskassa rokotettuja on noin suuri prosentti sairaalahoidossa, koska rokotekattavuus on hyvin korkea reilusti yli 90% ja kun huomioidaan alle 12v lapset, Tanskassa ei juuri rokottamattomia yli 12v ole.
Ja jos rokote antaa 90% suojan, teoriassa 10% sairastuu koronaan ja nyt vielä omikron, jolloin rokotteen teho on alhaisempi
Vierailija kirjoitti:
Sun lapsillasi on jo korona. Huomenna on testit positiivisia. Kiva kun levittävät sen koko sukuun!!! Mitä v e t u n järkeä tässä on???
Bileet paranee kun väki vähenee;D
Eilisten THL:n tilastojen mukaan 70+ vuotiaista rokottamattomista joutuu sairaalahoitoon 75/100000. Rokotetuille 70+ vuotiaille sama luku oli 11/100000 eli yksi kymmenestä tuhannesta. Aika huono tuuri pitää siis käydä. Yksilötasolla korona ei todellakaan ole enää mikään uhka
Vierailija kirjoitti:
ET SAA MENNÄ LEVITTÄÄN SITÄ!
Mentävä Heti lääkäriin!
Karanteeni!
Mitä se lääkäri voi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kait Tanskassa rokotettuja on noin suuri prosentti sairaalahoidossa, koska rokotekattavuus on hyvin korkea reilusti yli 90% ja kun huomioidaan alle 12v lapset, Tanskassa ei juuri rokottamattomia yli 12v ole.
Ja jos rokote antaa 90% suojan, teoriassa 10% sairastuu koronaan ja nyt vielä omikron, jolloin rokotteen teho on alhaisempi
Omikron ei edes mene keuhkoihin vaan pysyttelee ylähengitysteissä eli on ihan oikeasti vaan nuha..
Onneksi itse jätän testit kauppaan ja elän kun on siihen aihetta. Jos on ihan pakko niin ammattilaisille hommat annetaan.