Tein aamulla korona pikatestin - tottakai pisitiivinen prkl - entäs nyt?
Mitäs nyt teen? Aamulla tehty pikatesti näyttää positiivistä ja klo 15 porukkaa tulossa viettää joulua. Soitin siskolleni ja mietimme että muuten ei ole ongelma, mutta vanhemmat myös tulossa ja he kuuluvat riskiryhmään. Tuntuu nyt oudolta kertoo heille että ei kannata tulla vaikka me muut vietämme sit joulua ihan rauhassa.
Isäni ilmoitti että ovat tulossa tuloksesta huolimatta, mutta mua vähän vaivaa asia.
Kommentit (198)
Siis oikeastiko te jäisitte yksin kotiin vaikka sukulaiset toivottaisivat tervetulleiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi menevät siskollesi tai siskosi menee heille. Voit ehkä antaa mukaan jotain ruokia, jos muuten näkevät nälkää. Se tarttuu hengitysilmasta eikä pinnoilta.
Koronavirus säilyy pinnoilla materiaalista riippuen muutamasta tunnista 3 vrk:een.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempasi menevät siskollesi tai siskosi menee heille. Voit ehkä antaa mukaan jotain ruokia, jos muuten näkevät nälkää. Se tarttuu hengitysilmasta eikä pinnoilta.
Just näin nyt päätettiin.
Minä ja mieheni jäädään yksin kotiin ja lapset lähtee viettää jouluaaton ja yön isovahemmilla.
Lapset eivät ole moksikaan. Huomenna sitten ”meidän” jouluaika.
Ei tämä sit loppupeleissä mikään katastrooffi ole. Ihan kiva viettää laatuaikaa mieheni kanssa ihan kaksistaan - sauna, hyvä ruokaa, punkkua. Saa kerran kin vaikka harrastaa kunnon seksiä kin ilman että joutuu olla hiljaa.
Mieheni myös ihan tyytyväinen tähän ratkaisuun.Hyvää joulua kaikille!
AP
Lasten pitäisi olla karanteenissa, kun perheessä on koronatartunta.
Vieläkö joku uskoo noihin PCR-testeihin? Minä tein viisi testiä. Yhden pissasta, yhden kurkusta, yhden koiralta, yhden kissalta ja yhden appelsiinista. 4/5 positiivista. Ei noita ole tarkoitettu virusten etsintään. Pelkkää leikkiä vain ja leikin voi halutessaan lopettaa.
Täällä kans positiivinen tulos ilman oireita! Silti lähdettiin kyläilemään :)
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko te jäisitte yksin kotiin vaikka sukulaiset toivottaisivat tervetulleiksi?
Meillä pähkäiltiin pari viikkoa ennen joulua, että uskallettaisiko tavata jouluna. Sitten tartuntojen määrä nousi huimaavaa vauhtia ennätyslukemiin ja me kaikki teimme omilla tahoillamme saman päätöksen. Tavataan vasta sitten, kun se on turvallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pähkäiltiin pari viikkoa ennen joulua, että uskallettaisiko tavata jouluna. Sitten tartuntojen määrä nousi huimaavaa vauhtia ennätyslukemiin ja me kaikki teimme omilla tahoillamme saman päätöksen. Tavataan vasta sitten, kun se on turvallista.
Se on turvallista jo nyt! Omikron on lievin variantti mitä löytyy! Tietysti jos olet ylipainoinen tai poltat tupakkaa niin kannattaa eristäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on turvallista jo nyt! Omikron on lievin variantti mitä löytyy! Tietysti jos olet ylipainoinen tai poltat tupakkaa niin kannattaa eristäytyä.
Lukutaito hukassa? Kyse oli useammasta eri ihmisestä omilla tahoillaan, ei pelkästään minusta. Minä EN ole se, joka menee huolimattomuudellaan tartuttamaan vaikkapa yli 70-vuotiaat riskiryhmään kuuluvat vanhempani.
Ja jos se Omikron on niin lievä, niin miksi juuri äsken televisiossa teho-osastolääkäri kertoi, että odottavat ensimmäistä omikron-potilasta teho-osastolle viikon-kahden sisällä?
Tämän takia en tee kotitestiä. En halua tietää, ellei ole oikeasti pientä kurkkukipua tai nuhaa isompia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en tee kotitestiä. En halua tietää, ellei ole oikeasti pientä kurkkukipua tai nuhaa isompia oireita.
Mäkin jätin tekemättä! Oli nuhaa ja kurkkukipua mutta ehdottomasti halusin lähteä joulunviettoon!
Britanniasta saadun datan mukaan kahden Pfizerin rokoteannoksen suojateho omikrontartuntaa vastaan on alle 40 prosenttia. Kolmas annos nostaa suojan noin 75 prosenttiin, mutta suojateho putoaa 50–60 prosenttiin jo 10 viikon kuluessa.
Tutkimuksen mukaan omikroninfektioista johtuva tarve lähteä päivystykseen putosi 31–45 prosenttia deltavarianttiin verrattuna ja sairaalahoidon tarve väheni peräti 50–70 prosenttia.
Samansisältöistä tietoa on saatu myös Etelä-Afrikasta sekä kahdesta muusta joulun alla Britanniassa julkaistusta tutkimuksesta.
Britannian kansanterveyslaitoksen UKHSA:n suurtutkimuksesta kertoi mm. Britannian yleisradioyhtiö BBC.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008499900.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin jätin tekemättä! Oli nuhaa ja kurkkukipua mutta ehdottomasti halusin lähteä joulunviettoon!
Niin. Meissä on sit se ero, että mä vietin joulua kotonani, eikä mulla kyllä ollut flunssaoireitakaan. Meitä on moneen junaan. Flunssaoireisena olisin niinikään ollut kotona.
Onpa ihan kamalia kommentteja täällä. Toivon todella ettei kukaan teistä kuulu lähipiiriini tai vaikka ole työkaverini. Olen Koronan alusta lähtien vältellyt kaikkia kontakteja ja tehnyt kaikkeni etten sairastuisi. Olen töissä jossa joudun tapaamaan runsaasti ihmisiä. Sukulaisista olen tavannut vain vanhempiani ja veljien perhettä ja heitäkin tosi harkitusti. Olen yksinhuoltaja ja minulla on vammainen lapsi ja asun paikkakunnalla jossa ei ole mitään tukiverkkoja. Itselläni ylipainoa. Jos sairastuisin pitäisi lapseni ottaa varmasti väliaikaisesti huostaan. Siksi en todellakaan voi käsittää ihmisiä jotka jopa ihan tietoisesti altistavat muita. Emme voi koskaan tietää miten vakavana tauti jollekin toiselle iskee.
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008499964.html
HUS Lab testasi jouluaattona vähän yli 8000. Osumia yli 21%
Täälläkin oireeton posi, mutta sukulaiset toivottivat silti tervetulleiksi. Ei tätä ikuisesti voi eristäytyä.