Jos saisit joulupöytääsi vain kolme jouluruokaa, mitkä valitsisit?
Mulla graavilohi, keitetyt perunat ja lanttulaatikko.
Kommentit (683)
Riisipuuro, joulutortut ja punaviini. Mikäli punkkua ei laskettaisi ruoaksi, niin sit suklaakonvehdit.
Lanttu-ja perunalaatikko ja savustettu kalkkuna.
Helppo koska oon niin perustylsä, mutta ah niin iki-ihanat kinkku,lanttulaatikko ja graavilohi- noita en suostu vaihtamaan pois!
Toki listaa vois jatkaa (perunalaatikko, kylmäsavulohi,sillit,perunat,poronpaisti, viini...)
Lohi, Saarioisten maksalaatikko rusinoilla ja kalkkuna
Siinä kolme: karjalanpiirakat munavoilla,kinkkua ja joulutortut :) (lanttulaatikkoa oisin ottanut myös:/)
Lanttulaatikko, porkkanalaatikko ja karjalanpaisti
Kalkkuna, lanttulaatikko ja rosolli. Jos saisin vielä jälkiruuankin, niin ottaisin luumurahkaa.
Missä päin syödään jouluna karjalanpaistia ja -piirakoita? Idässä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ainakin Ensossa ( nykyistä Venäjää) syntynyt mummini laittoi aikoinaan aina jouluna karjalanpaistin ja paljon muutakin kuten ne perinteiset laatikot kinkut rosollit jne itse tehtynä kaikki alusta alkaen.
Kinkku, peruna- ja porkkanalaatikko.
Kinkku, imelletty perunalaatikko ja luumurahka tai riisipuuro.
Vierailija kirjoitti:
meilläpäin ainakin ,idässä ollaan
Jos joku ne mulle lahjoittaisi, niin
1. Graavilohi sinappikastikkeella
2. Aidot karjalanpiirakat ja munavoi
3. Juustolajitelma jälkiruuaksi
Tietenkään en pysty itse noita ostamaan. Kolme alaikäistä lasta ja ruokaan jää kuukaudessa kaikkien laskujen ja pakollisten menojen jälkeen noin 500 euroa. Auto on pakko olla, kun käyn sillä töissä. Joku on ihmetellyt, miten 500 eurolla saa 4 hengelle ruuat. Käyn kaupassa vain kaksi kertaa viikossa ja kerralla ostan 50-60 eurolla. Ei joulu meidän tilannetta mitenkään muuta.
Jos hyvä tuuri käy, lapset voi käydä yhtenä päivänä isänsä vanhempien luona syömässä (eli lasten mummu ja vaari). Sieltä tulee ne parhaat joululahjatkin. Minun lapsilleni ostamat joululahjat on tyyliin villasukkia tai hyvää shampoota tai palapeli. Isovanhemmat osti yhtenä vuonna pleikan ja toisena vuonna uuden kitaran. Joka vuosi antaneet myös minulle jotain, mikä saa melkein itkemään, kun ovat vain ex-appivanhemmat. Usein minun paketista löytyy uutuuskirja. Hiustenkuivaajankin taisin saada toissa vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Karjalassa ainakin kuuluu karjalanpaisti ja karjalanpiirakat. Siis kaiken muun lisäksi.
Perunalaatikko, lämminsavulohi ja karjalanpiirakat
Kinkku, perunat ja karjalanpaisti. Eihän sinappia lasketa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjois-Karjalassa ainakin kuuluu karjalanpaisti ja karjalanpiirakat. Siis kaiken muun lisäksi.
+Savossa
Luumutortut, suutarinlohi, lanttulaatikko.
Pitääkö valita tunnetuista jouluruuista vai saako valita mitä vain?
Rosollilla, kinkulla ja lanttulaatikolla pärjäisin. Lohi on kyllä myös älyttömän hyvää mutta sitähän nyt voi syödä muinakin aikoina vuodessa.