Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ehkäisymenetelmää suosittelisit minulle?

Vierailija
07.04.2015 |

Maailman paras apu kaikkeen, av-palsta. Kysynpä siis ihan mielenkiinnosta nyt mielipiteitänne.

Tilanne on siis se, että näemme miesystäväni kanssa parin viikon välein ja tilanne tulee olemaan tällainen vielä ainakin vuoden. Suhde on, kuten arvata saattaa, myös fyysinen. Muita kumppaneita ei kummallakaan ole. Kumpikaan ei pidä kondomin käytöstä kovinkaan paljoa, myönnetään nyt heti nämä mukavuussyyt.

Itse en kuitenkaan haluaisi myöskään pillereitä, sivuvaikutukset pelottaa ja luontoon päätyvät hormonit vähän ahdistavat. Kierukkaa mulle ei varmaan annettaisikaan, synnyttämätön ja melko nuori kun olen. Vaihtoehtojahan on pilvin pimein - mikä olisi fiksuin mielestänne tilanteen huomioon ottaen?

Kiitos.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 01:38"]Mikä ihme niissä kondomeissa vihaksi pistää niin että kaikki nuo vaihtoehdot ovat joidenkin mielestä parempia, myöskin raskaus tai haarojen kiinni laitto? Kondomi on selkeä, sillä ei ole mitään sivuvaikutuksia, ja sen laittamista voi käyttää osana esileikkiä. Kertokaa tarkemmin, te kondomivihaajat, mikä siinä mättää? Vai ettekö ole oikeasti opetelleet käyttämään?
[/quote]
Ei vaan tunnu oikein miltään, mielummin oon kokonaan ilman. Ja hinkkaa limakalvot rikki jos yhdyntä kestää yhtään pidempään (ja kumin kanssahan se kestää). Liukkaria kun laittaa, häviää vähäkin tuntuma. Ilman tuntuu taas tosi hyvältä, niin ei itsekuri vaan riitä käyttää ja siellä yöpöydän laatikossa ne taas ei paljoa ehkäise.

Ja kokeiltu on kyllä kaikkia mahdollisia malleja, koska muuten kondomi olisi paras ehkäisymuoto. Nyt kuitenkin selibaatti voittaa.

Vierailija
2/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 01:38"]

Mikä ihme niissä kondomeissa vihaksi pistää niin että kaikki nuo vaihtoehdot ovat joidenkin mielestä parempia, myöskin raskaus tai haarojen kiinni laitto? Kondomi on selkeä, sillä ei ole mitään sivuvaikutuksia, ja sen laittamista voi käyttää osana esileikkiä. Kertokaa tarkemmin, te kondomivihaajat, mikä siinä mättää? Vai ettekö ole oikeasti opetelleet käyttämään?

[/quote]

Häiritseehän se siinä tilanteessa. Kaiken lisäksi ne tippuu ja hajoilee, eikä katumuspilleriäkään viitsi kovin usein ottaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselia suosittelen. Hyviä käyttökokemuksia asiakkailla. Koska pelkkää keltarauhashormonia, niin riskit pienemmät kuin yhdistelmäehkäisyssä. Synnyttämättömille laitetaan nyt paljon jaydess minikierukkaa.

Vierailija
4/22 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edellinen vastaus oli taattua av-laatua... mitä jonneja täällä liikkuu?

Mä sanoisin että pysykää kortsuissa, on ehkä halvin?

Vierailija
5/22 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori viittasin siis vastaukseen 2, en 3!

-4

Vierailija
6/22 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni asennettiin 25.2.-15 tuo yllä mainittu synnyttämättömille tarkoitettu jaydess kierukka. Olen ollut tyytyväinen. Itselläni oli pillereiden kanssa haluttomuutta ja kosteusongemmia. Olen myös ehkäisylaastaritkin kokeillut sekä tietysti kondomi, mutta se vasta nihkeältä tuntuikin.

Viikko kierukan asennuksen jälkeen alkoi niukka tiputteluvuoto ja nyt reilu kuukausi mennyt ja alkaa pikkuhiljaa hiipumaan vuoto. Uskon vuodon asettuvan ja en todellakaan halua enää muuttaa ehkäisyäni, sillä tämä on todella hyvä kaikinpuolin!
Kierukan narujakaan ei tunne edes sormin, sillä lääkäri leikkasi ne niin lyhyiksi.

Parisuhteeni kyllä on erilainen kuin sinulla, ja sinulle ei voi välttämättä sama ehkäisy sopia kuin minulle. Minä olen kokeillut niin monet, niin olen onnellinen, kun vihdoin sattui se "oikea".

Vierailija
7/22 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselin kanssa vuotoa jo 7kk putkeen, ens viikolla otetaan pois. Sinne meni 180€...

Vierailija
8/22 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2 vk välein on seksiä, niin hormoniehkäisyssä ei paljon ole ideaa.

Vierailija
9/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyvaihtoehtoja on kyllä pilvin pimein - niillä suunnilleen samoilla hormoneilla, vain annostelutapa vaihtelee. Muita vaihtoehtoja Suomessa saatavilla tasan kuparikierukka ja kondomit. Jos muutenkin pillerit epäilyttää ei mitään järkeä syödä niitä noin harvan seksin takia. Kuparikierukassa ei järkeä välttämättä sitäkään vertaa, siitä ei niin helposti ees pääse eroon jos kyllästytte tuohon ja tulee bänät. Mulla aiheutti järkyt menkkakivut ja muutenkin inhottavia vatsakipuja mut kai se joillekin sopii, ei kylläkään kauhean varma ja synnyttämättömille asennusta nihkeillään jossain paikoissa. Myöskään mikään hormoniehkäisy ei käy mulle koska vie halut totaalisesti ja pahentaa paniikkioireita todella paljon. Kondomeja vihaan yli kaiken, joten keskeytetyllä mentiin, kunnes tulin raskaaksi. Sen jälkeen on ollutkin käytössä selibaatti, koska en missään nimessä tahdo vielä vuosiin toista lasta. En kyllä mitään näistäkään "ehkäisy"keinoista voi suositella. Oikeasti toimivaa mut haitatonta ehkäisyä ei oo olemassakaan.

Vierailija
10/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumi.

Vierailija
11/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisyrengas?

Vierailija
12/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkäsyä ollenkaan! Hommaat itsesi raskaaksi ja jätät miehen ja otat yksinhuoltajuuden ja mieheltä rahat! Niinku kaikki muutki tekee!!!

Vierailija
13/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarat kii

Vierailija
14/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 23:36"]Itselleni asennettiin 25.2.-15 tuo yllä mainittu synnyttämättömille tarkoitettu jaydess kierukka. Olen ollut tyytyväinen. Itselläni oli pillereiden kanssa haluttomuutta ja kosteusongemmia. Olen myös ehkäisylaastaritkin kokeillut sekä tietysti kondomi, mutta se vasta nihkeältä tuntuikin.

Viikko kierukan asennuksen jälkeen alkoi niukka tiputteluvuoto ja nyt reilu kuukausi mennyt ja alkaa pikkuhiljaa hiipumaan vuoto. Uskon vuodon asettuvan ja en todellakaan halua enää muuttaa ehkäisyäni, sillä tämä on todella hyvä kaikinpuolin!
Kierukan narujakaan ei tunne edes sormin, sillä lääkäri leikkasi ne niin lyhyiksi.

Parisuhteeni kyllä on erilainen kuin sinulla, ja sinulle ei voi välttämättä sama ehkäisy sopia kuin minulle. Minä olen kokeillut niin monet, niin olen onnellinen, kun vihdoin sattui se "oikea".
[/quote]

sama ehkäsy laitettu. Toimii kun bakutettu mut jo 3viikkoa putkeen vuoroa.. alka herrrrmot mennä! Mieskin käy jo ihan kuumana ja kun ei voi niin ei voi. En tiiä mut on tullu mieleen et pitäskö poistaa kun en jaksa siteitä enää vaihdella.

Vierailija
15/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme niissä kondomeissa vihaksi pistää niin että kaikki nuo vaihtoehdot ovat joidenkin mielestä parempia, myöskin raskaus tai haarojen kiinni laitto? Kondomi on selkeä, sillä ei ole mitään sivuvaikutuksia, ja sen laittamista voi käyttää osana esileikkiä. Kertokaa tarkemmin, te kondomivihaajat, mikä siinä mättää? Vai ettekö ole oikeasti opetelleet käyttämään?

Vierailija
16/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28-vuotias, synnyttämätön nainen. Ymmärrän hyvin että keinotekoiset hormonit arveluttavat sinua, omalla kohdallani ylivoimaisesti parhaaksi ehkäisyvaihtoehdoksi onkin vihdoin osoittautunut kuparikierukka. (Vuosien aikana tullut kokeiltua monia eri pillereitä, laastaria, ehkäisyrengasta ja tietty kondomeita mutta kaikissa hormonaalisissa valmisteissa ollut aika hurjat sivuvaikutukset jonka vuoksi eivät mitkään sopineet)

Sain vihdoinkin vajaa vuosi sitten ajan kuparikierukan asennukseen avauduttuani lääkärille terveyskeskuksessa hormonien aiheuttamasta masennuksesta ja haluttomuudesta. Asennus kesti joitakin minuutteja ja sen yksi vaihe (n. 2-3 sekunnin mittainen kohdunkaulan avaus jonkinlaisilla pihdeillä) vihlaisi hieman. Muuten täysin kivuton ja helppo toimenpide, verrattavissa esim. papa-kokeen ottoon. 

Toimenpiteen jälkeen illalla ja seuraavana päivänä oli jonkinlaista jomotusta ja turvotusta alavatsalla, selvisin niistä hyvin buranalla. Menkat eivät ole muuttuneet runsaammiksi, ei ole ollut erikoisia kipuja eikä mieskään huomaa kierukkaa mitenkään. Ihanan vaivaton ehkäisyväline ja kestää käytössä viisi vuotta! :)

Olen myös tietoinen että on monia joille kierukka ei vain sovi syystä tai toisesta, kohtu esimerkiksi "hylkii" sitä tai menkat muuttuvat aivan sietämättömän runsaiksi. Tällaista ei kai voi kuitenkaan kummemmin ennustaa eli vain kokeilemalla selviää. :)

Kierukka ei ole halvimmasta päästä kertaostoksena (~100€) mutta monen kunnan terveyskeskuksessa se on ilmainen (kuten omassa tapauksessani). 

Yhteenvetona kuitenkin: Suosittelen lämpimästi kuparikierukkaa siinä tapauksessa että et halua hormonaalista ehkäisyä ja se sinulle muilta osin lääkärisi mukaan sopii. Synnyttämättömyys ei todellakaan ole este. :)

Vierailija
17/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rengas

Vierailija
18/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 07:20"]Rengas
[/quote] Rengas on todella kallis ehkäisy! Kun vielä seksiä harvoin, niin tuossa ei mitään järkeä.

Vierailija
19/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondoomi tai selibaatti.

Vierailija
20/22 |
08.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2015 klo 01:41"]Olen 28-vuotias, synnyttämätön nainen. Ymmärrän hyvin että keinotekoiset hormonit arveluttavat sinua, omalla kohdallani ylivoimaisesti parhaaksi ehkäisyvaihtoehdoksi onkin vihdoin osoittautunut kuparikierukka. (Vuosien aikana tullut kokeiltua monia eri pillereitä, laastaria, ehkäisyrengasta ja tietty kondomeita mutta kaikissa hormonaalisissa valmisteissa ollut aika hurjat sivuvaikutukset jonka vuoksi eivät mitkään sopineet)

Sain vihdoinkin vajaa vuosi sitten ajan kuparikierukan asennukseen avauduttuani lääkärille terveyskeskuksessa hormonien aiheuttamasta masennuksesta ja haluttomuudesta. Asennus kesti joitakin minuutteja ja sen yksi vaihe (n. 2-3 sekunnin mittainen kohdunkaulan avaus jonkinlaisilla pihdeillä) vihlaisi hieman. Muuten täysin kivuton ja helppo toimenpide, verrattavissa esim. papa-kokeen ottoon. 

Toimenpiteen jälkeen illalla ja seuraavana päivänä oli jonkinlaista jomotusta ja turvotusta alavatsalla, selvisin niistä hyvin buranalla. Menkat eivät ole muuttuneet runsaammiksi, ei ole ollut erikoisia kipuja eikä mieskään huomaa kierukkaa mitenkään. Ihanan vaivaton ehkäisyväline ja kestää käytössä viisi vuotta! :)

Olen myös tietoinen että on monia joille kierukka ei vain sovi syystä tai toisesta, kohtu esimerkiksi "hylkii" sitä tai menkat muuttuvat aivan sietämättömän runsaiksi. Tällaista ei kai voi kuitenkaan kummemmin ennustaa eli vain kokeilemalla selviää. :)

Kierukka ei ole halvimmasta päästä kertaostoksena (~100€) mutta monen kunnan terveyskeskuksessa se on ilmainen (kuten omassa tapauksessani). 

Yhteenvetona kuitenkin: Suosittelen lämpimästi kuparikierukkaa siinä tapauksessa että et halua hormonaalista ehkäisyä ja se sinulle muilta osin lääkärisi mukaan sopii. Synnyttämättömyys ei todellakaan ole este. :)

[/quote]

Minulla oli kuparikierrukka. Järkyttävät vuodot, kuin pissa lorahtaisi housuun. Yösiteestä huolimatta piti heti juosta vessaan. Sitten olinkin jo raskaana ja oireet katosi. Lapsi on terve ja ihana