tajusin että elän vain odottaakseni seuraavaa tilipäivää
Olen niin matalapalkkaisessa työssä ettei tästä jää juuri työttömyyslorvausrahoja enenpää saa ja kuitenkin menoja koituu työssäkäynnistä.
Nyt elämäni on siis siinä pisteessä että odotan kuin kuuta nousevaa 15. päivää, palkkapäivää.
Kommentit (23)
Ja yksi kohokohta tulee olemaan veronpalautukset, 400e "ylimääräistä" rahaa :)
Täällä sama juttu. Sitten laskujen maksun jälkeen saa taas todeta että tili tuli tili meni. Masentavaa!
sijoittakaa rahaa osakkeisiin. harmi kun ette usko tätä kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:05"]Täällä sama juttu. Sitten laskujen maksun jälkeen saa taas todeta että tili tuli tili meni. Masentavaa!
[/quote]
Niimpä. Ja sitten pitäisi töissä jaksaa hymyillä vaikka oikeasti on vain kettuuntunut kun tarttee 50e viikkobudjetilla ostaa ruoka bensa ja hyvitukset.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:09"]sijoittakaa rahaa osakkeisiin. harmi kun ette usko tätä kuitenkaan.
[/quote]
Täytyisi olla sitä pääomaa mitä soittaa.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:09"]sijoittakaa rahaa osakkeisiin. harmi kun ette usko tätä kuitenkaan. [/quote] Täytyisi olla sitä pääomaa mitä soittaa.
[/quote]
palkasta
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:09"]sijoittakaa rahaa osakkeisiin. harmi kun ette usko tätä kuitenkaan. [/quote] Täytyisi olla sitä pääomaa mitä soittaa.
[/quote]
palkasta
[/quote]
Pystyn kuussa sijoittamaan 5e verran, tuleeko sillä 2% korotuksella miljoonatuotot? Ei.
Kyllä jokaisella pitäisi jäädä palkan jälkeen 700e yleiseen elämiseen, terveisin op kun asuntolainaa hain.
Et ole ainut. Mulla ei palkka riitä elämiseen. En tiiä auttaisko jos sais potkut. Vissiin päivärahaa sais enempi.....
Minä elän vain odottaen seuraavaa lomaa.
Täällä sama. Palkka 850, vuokra 500. Pakko hakea välillä saikkua, kun ei ole varaa syödä ja pyörryttää niin paljon.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:50"]
Minä elän vain odottaen seuraavaa lomaa.
[/quote]
Sama vika, rahaa enemmän kuin aikaa. Ei kuitenkaan niin paljon, että voisi jäädä oloneuvokseksi.
Toivottavasti palkkasi nousee työkokemuksesi myötä, tai pääset siirtymään paremmin palkattuun työhön.
Joskus tuntuu, että olen itse samassa palkan odottelu kierteessä. Meillä on aika suuret lainanlyhennykset ja jos innostuu ostelemaan jotain niin pian huomaa, että käyttörahat on tuhlattu. säästöihin en haluasi kajota kuin pakottavassa tarpeessa.
Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:54"]Täällä sama. Palkka 850, vuokra 500. Pakko hakea välillä saikkua, kun ei ole varaa syödä ja pyörryttää niin paljon.
[/quote]
Oletko hakenu asumistukea tai toimeentulotukea?
Olemme tavallaan orjia täällä suomessa, tienaamme palkaa ja se pitää heti luovuttaa takaisin muille.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:58"]Toivottavasti palkkasi nousee työkokemuksesi myötä
[/quote]
Vähän ohi aiheen, mutta palkka ja elinkustannukset nousevat käsikädessä, tsi oikeastaan elinkustannukset nousevat nopeammassa tahdissa kuin työvuosien perusteella olevat korotukset.
Ap:llä on 2 vaihtoehtoa: pienentää menoja tai kasvattaa tuloja.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:11"] [quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 22:09"]sijoittakaa rahaa osakkeisiin. harmi kun ette usko tätä kuitenkaan. [/quote] Täytyisi olla sitä pääomaa mitä soittaa. [/quote] palkasta [/quote] Pystyn kuussa sijoittamaan 5e verran, tuleeko sillä 2% korotuksella miljoonatuotot? Ei.
[/quote]
hyvä. säästä siis se 5*12 ja ensi vuonna sama uudestaan.
ei tuo sijoittaminen ihan mahdotonta ole pienilläkään tuloilla. seligsonin rahastoihin voi sijoittaa 10 € aina kun haluaa, ei tarvitse laittaa edes joka kuukausi. kyllä ne rahat jotain tuottaa jos ovat siellä pitkään.
mutta siis, ensin ksnnattaa hakea lisää töitä ja sitten jos ei heti saa niin kaikki mahdolliset tuet kelalta.
Samoin...