Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aatonaatto pilalla

Vierailija
24.12.2021 |

Tiukka syksy takana, mies palasi työmatkalta, mitään ei valmiina, lahjojen pakkaus, kuusen koristelu jne. Stressi ja väsymys painaa päälle, mies tietty odotti ihanaa vastaanottoa ja pas…t.
Riitaanhan tuo eilinen päättyi. Vieläkin lahjoja paketoimatta. Muut nukkuu, minä rupean jälkkäriä vääntämään. Tosi kiva kun koululaisten aatonaattoilta päättyi siihen että joutuivat vanhempien riitaa kuuntelemaan. Olivat toki huoneissaan, mutta…

Että se siitä ihanasta joulusta ja rentouttavasta vapaasta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka marketissa on paketointipalvelu missä nuoret naiset paketoi lahjat melkein ilmaiseksi 👍

Vierailija
22/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit siis olettanut mielessäsi, että ollessasi poissa mies pyörittää työt, lapsiarjen ja jouluvalmistelut.

Siis ? Ei vaan mies on ollut työmatkalla ja siis ilmeisesti olettanut että kokopäivätöiden ja lapsiperhearjen lisäksi hoidan myös joulun hänelle hopeatarjottimella.

Ja kerroin sitten mitä näistä (oman firmani) johtoportaan kermaperseistä ajattelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota ressia ap. Vois olla pahemmin kin. Kun olin lapsi, niin meidän joulut oli että vanhemmat tuhannen päissään, jossain vaiheessa isi veti äitiänä kunnolla turpaan ja muutaman kerran otti jopa haulikon ja pisti äitini pihalle juoksemaan.

Eli: Ottakaa rennosti! Kyllä saatte kivan joulun vielä aikaiseksi.

Vierailija
24/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on vasta huomenna. Suomalaisilla ihmeellinen tapa juhlia juhlapäivien aattoja.

Uusi vuosi, vappu, juhannus, joulu. "Mitä teet aattona?"

Vierailija
25/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääliksi käy ihmisiä ja joulun viettoa.  Viettäkää vaan normali viikonloppu ja sulkekaa silmät ja korvat

jouluhössötykseltä.  Parin päivän päästä uusi vuosi ja eikun raketit paukkuun.

Vierailija
26/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetu sohvalle lepäämään ja kehota miestä tekemään joulun tänä vuonna. Hänen vuoronsa jo, jos sä olet tehnyt aiemmin.

Vierailija
27/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama! Haluan siivota vielä ja mies ja lapset kiukuttelevat vaan!

Vierailija
28/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä mariset, miten aiheutit riidan?

Kritisoin firman johtoporrasta, joka vetää bonarit ja joululahjat taskuihinsa oikeasti tekemättä juurikaan mitään sen eteen. Tai joo taputtelevat toisiaan olalle, kun taas tuli niin hyvä tulos.

Ja me työntekijät… ai niin eihän johto edes tiedä mitä me tehdään.

Mies sattuu itse tekemään noita pomon hommia toisessa firmassa niin puolusteli niin pirusti että kovinhan he töitä tekee… diipadaapa…

Niin. Mä olen johtaja ja työaikalain ulkopuolella eli jokainen vuorokauden tunti on työaikaa. Meillä ei ole sitä luksusta että hanskat voi tiputtaa klo 16. Mutta toki se alemmalle tasolle varmaan näyttää että ”johto ei tee mitään”.

Vierailija
29/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee jälkkäriä, meillä ei appivanhemmille tänään tarjota jälkkäriä. Viimeiset pari lahjaa isken samaan pakettiin ja miehelle olin ajatellut ”omatekemää” lahjakorttia yhteisestä tekemisestä. Sen jätän vaan pois.

Ja jos meillä ei kukaan muu kuori perunoita, niin sitten ne tarjotaan kuorineen. Myöskin iso joululiina jää silittämättä eli ei laiteta pöytään.

Että joulua!

Ap

Vierailija
30/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kritisoin firman johtoporrasta, joka vetää bonarit ja joululahjat taskuihinsa oikeasti tekemättä juurikaan mitään sen eteen. Tai joo taputtelevat toisiaan olalle, kun taas tuli niin hyvä tulos.

Mies sattuu itse tekemään noita pomon hommia toisessa firmassa niin puolusteli niin pirusti että kovinhan he töitä tekee… diipadaapa…

Niin. Mä olen johtaja ja työaikalain ulkopuolella eli jokainen vuorokauden tunti on työaikaa. Meillä ei ole sitä luksusta että hanskat voi tiputtaa klo 16. Mutta toki se alemmalle tasolle varmaan näyttää että ”johto ei tee mitään”.

Kyllä todellakin! Kun me muut väännetään töitä vielä viimeisinäkin päivinä, on johtoporraalla aikaa istuskella kahvittelemassa (toki vaan keskenään) ja jakelemassa viinipulloja toisilleen. Että hyvää joulua vaan!

Vierailija
31/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä te muka oikeesti teette? Meidän firmassa ainakin on aina kaikki parhaat tekijät siirretty pomoiksi ja sitten ihmetelty, kun ei tulekaan ajoissa valmista, kun tekijöitä on vähemmän.

Vierailija
32/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on lasten juhla. Ja sinä mietit jotain jälkiruokaa. Lapsille riittää rauhallinen joulu ja lahjat. Ap todella typerä.

Vierailija
33/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee jälkkäriä, meillä ei appivanhemmille tänään tarjota jälkkäriä. Viimeiset pari lahjaa isken samaan pakettiin ja miehelle olin ajatellut ”omatekemää” lahjakorttia yhteisestä tekemisestä. Sen jätän vaan pois.

Ja jos meillä ei kukaan muu kuori perunoita, niin sitten ne tarjotaan kuorineen. Myöskin iso joululiina jää silittämättä eli ei laiteta pöytään.

Että joulua!

Ap

Kuulostaa kamalalta, sympatiani. Meillä lapsen syöpä vaan joululahjaksi, mutta kyllä me sen kanssa pärjätään kun tiedetän että muissa perheissä on asiat näin huonosti, ei edes joululiinaa pöydässä.

Toivottavasti haastat kunnolla riitaa koko joulun etkä tule yhtään puolitiehen vastaan, hyvällä tuurilla tämä on viimeinen joulunne yhdessä. Ehkä eroatte tai joku teistä kuolee? Toivotaan parasta ja helpompaa ensi joulua yksin!

Vierailija
34/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että joulua!

Ap

Kuulostaa kamalalta, sympatiani. Meillä lapsen syöpä vaan joululahjaksi, mutta kyllä me sen kanssa pärjätään kun tiedetän että muissa perheissä on asiat näin huonosti, ei edes joululiinaa pöydässä.

Toivottavasti haastat kunnolla riitaa koko joulun etkä tule yhtään puolitiehen vastaan, hyvällä tuurilla tämä on viimeinen joulunne yhdessä. Ehkä eroatte tai joku teistä kuolee? Toivotaan parasta ja helpompaa ensi joulua yksin!

Olen todella pahoillani teidän tilanteesta. Toivon todella, että pärjäätte ja voitte viettää mukavamman ensi joulun!

Kaikilla meillä on omat taakkamme ja minä voin puhua vain omasta puolestani. Sen vuoksi tämä aloitus koski omaa tilannettani. Sairauksia meillä ei tänä vuonna perheessä ole, mutta kurja on olo kuitenkin.

Hyvää joulua teille!

Ap

Vierailija
35/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikat kiinni ja kaikille pidemmät jouluvapaat ja ongelmat ratkaistu ja kansainvälinen kilpailukyky my ass ja ihmisten hyvinvointi kunniaan ja sitä kautta myös parempi kasvatus jälkipolville!

Vierailija
36/36 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voisin auttaa sua saamaan vähän hyvää oloa ja joulumieltä?

Jospa istuisit alas ja miettisit, mitkä asiat on oikeasti hyvin, hengitä vaikka syvään ja ajattele, että olisiko eilinen riita mahdollista kuitata huumorilla ja joulustressillä. Aihe on ihan turha ja voitte riidellä siitä vaikka hamaan tappiin ja se ei sillä valmistu. Pilaat vaan joulun itseltäsi ja muilta, jos jatkat riitaa ja muista, että voit muuttaa vaan omaa käytöstäsi, et miehen. Mies toivottavasti seuraa sun perässä ja nauratte kohta turhan riidan päälle.

Sulla on siellä koti, lapset, mies ja rahaa, millä voitte hakea viimeiset tarvittavat jutut. Ja joulu ei ole siitä pötäliinasta kiinni, jos niikseen tulee ja jos sulle on, niin sitten silität sen. 

Tsemppiä ja hali ja toivottavasti onnistuu, martyyriäidin kanssa on kamalaa lasten viettää joulua!