isyys v.tuttaa ja ahdistaa
juuri niin mitä otsikkokin sanoo. Olen 3kk pojan isä ja voin rehellisesti sanoa että nyt kyllä kaduttaa. Ennen lapsen syntymää tuntui kyllä ihan hyvältä ja luulin että olen varmasti todella onnellinen kun minustaa tulee isä.
Toisin kävi. Vastuu tuntuu todella raskaalta, pientä ovat ne hetkittäiset onnen tunteet verrattuna siihen jatkuvaan huoleen ja ahdistukseen varsinkin kun tiedän sen vielä lisääntyvän lapsen iän myötä. Sääliksi käy poikaa millaisen isän on saanut.
Tiedän kyllä millaisia kommentteja kirjoitukseni saa aikaan mutta uskon että moni muukin mies tuntee samoin kun tulee isäksi ja menettää henkisen ja fyysisen vapautensa. Ehkä lopetan itseni mielummin kuin olen kärsivä ja huono isä pojalleni..
Kommentit (25)
Miehen rooli uskonnottomien ihmisten elämässä on vain siittää naisia, ja kalppia seuraavalle pesälle! Huomioi tämä pohdinnoissasi. Otse elän tällä tavalla ja naatin elämästä kovasti :)
Tällä palstalla asuu niin paljon persoonallisuushäiriöisiä hulluveloja, että ei nyt voi ottaa aivan todesta näin mustavalkoista, lyhkäistä tunteenpurkausta vauvan av:lle tuoreelta isältä. Paitsi, että "missä muuallakaan voisi näitä asioita käsitellä, on niin tabutabu.." vinkuu hulluvelat kilvan (ja kaikki muutkin velat ottaa nokkiinsa ja alapeukuttaa koska ovat yhteinen rintama...) Hitto ap, oot kyllä surullinen tapaus.
Kuule. Ei huolta. Sä rakastat nyt hyvin syvästi ja pelkäät kaikenlaista, mutta se helpottaa ajan kanssa kun lapsi kasvaa. Koita vaan tuntea ne kaikki kamalatkin tunteet, koska kun jotain rakastaa ihan hirveästi, niin se ei aina tunnu mukavalta eikä iloiselta. Se pieni ihminen pitää kätösissään koko sun maailmaa, mielenterveyttä, tulevaisuutta, turvallisuutta, kaikkea. Siinä on kaikki ja se sattuu niin saatanasti että pelottaa tuntea mitään. Koska jos tuntee liikaa niin sitä hajoo ja sitten ei kykene enää mihinkään ja sillä pienellä ihmisellä on kaikki valta sinuun. Sinä et enää ikinä voi palata takaisin huolettomaksi itseksesi, sulla on koko loppu elämän joku jota sä rakastat enemmän kuin itseäsi tai mitään muuta ja se on ihan hel- ve- tin pelottavaa ja raskasta.
Joo ei saatana lapsen menin tekemään ja voi luoja se oli elämäni isoin virhe se.