Kinkkurasvat valuivat vahingossa viemäriin!
Mitäs nyt!?
Oil astiassa lavuaarin kulmalla ja kaatui! En ehtinyt tekemään mitään! Harmittaa, hyvä kastikeliemi meni alas lavuaarista..
Voinko joutua vaikeuksiin ( kerrostalo)?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Voih, minulle käy samoin ja ihan joka joulu.
Minulla eka kerta. Liemi on erittäin hyvää ja hyödynnä sitä ruuan laitossa. Tämä oli puhdas vahinko! Harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla eka kerta. Liemi on erittäin hyvää ja hyödynnä sitä ruuan laitossa. Tämä oli puhdas vahinko! Harmittaa.
Hyi!
Kuumaa vettä ja putkenavaajaa perään.
Kyllä ne putket tukkoon saa ja sitten on ikävä homma ja hankaloittaa porukan arkea ja lasku. Harmittaa tuo toinen kommentoija, joka joka vuosi tahallaan kaataa rasvat viemäriin. Ihmisen välinpitämättömyys on surullista ja turhauttavaa.
Rasvat pistetään pussiin tai laatikkoon ja viedään roskiin.
Aapee, harmi.
Hyvää joulua.
Nou hätä kyllä se sinne mahtuu. Juoruile pihalla että naapuri kuulemma kaataa kinkkurasvat viemäriin.
Miksi te hyvän liemen heitätte pois ja ei nyt ainakaan vessanpönttöön? Pakastakaa ja käyttäkää sitä kastikkeiden teossa myöhemmin.
Ei haittaa tuo määrä mitään. Itsekin tapaan kaataa rasvaa ja öljyä viemäriin, ihan vain kiusallani. Niin kauan kuin rikkaat rikastuu kustannuksellani niin on pieni näpäytys aiheellinen ;)
Kertaakaan ei ole jäänyt musta pekka itselle käteen, vaikka harrastanut jo monessa vuokrakämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Kuumaa vettä ja putkenavaajaa perään.
Kuumaa vettä laskinkin. Putkenavajaa en älynnyt, kiitos vinkistä.
Kuumaa vettä ja tiskiainetta perään, jos ei ole putkenavaajaa. Ensiavuksi.
Kannattaa laskea sitä kuumaa ja putkaria anyway. Rakeet on paljon vahvempaa tavaraa, kuin laimennetut liemet.
Kuumaa vettä sellaiset 1-2 kuutioa, niin eiköhän liukene tarpeeksi kauas, ettet ole enää vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne putket tukkoon saa ja sitten on ikävä homma ja hankaloittaa porukan arkea ja lasku. Harmittaa tuo toinen kommentoija, joka joka vuosi tahallaan kaataa rasvat viemäriin. Ihmisen välinpitämättömyys on surullista ja turhauttavaa.
Rasvat pistetään pussiin tai laatikkoon ja viedään roskiin.
Aapee, harmi.Hyvää joulua.
Turha niitä on roskiin laittaa, jos sen voi kierrättää kauppamatkalla.
Omassa talossa on joskus tullut johonkin asuntoon tukkeuma/ vuoto juuri kinkkurasvojen vuoksi. Että joo. Joka vuosi on tiedotteessa, että niitä rasvoja ei viemäriin, mutta aina on näköjään joku, jota se ei koske 😩
Vahinkoja sattuu, mutta sinuna olisin ensi kerralla varovaisempi. Ja myöntäisin virheen taloyhtiön hallitukselle, jos mitä seurauksia tulee, eli putket menevät tukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Omassa talossa on joskus tullut johonkin asuntoon tukkeuma/ vuoto juuri kinkkurasvojen vuoksi. Että joo. Joka vuosi on tiedotteessa, että niitä rasvoja ei viemäriin, mutta aina on näköjään joku, jota se ei koske 😩
Aina löytyy joku määrääjää, joka haluaa päättää, mitä ihmiset omaan viemäriinsä laittavat. Nyt vähän joulumieltä ja pipo löysemmälle.
Minulta pääsi vahingossa pieni määrä kinkunrasvaa viemäriin aamulla. Sitten minuun iski pieni piru: Kaada loputkin ! Ja minä kaadoin, tosi paljon sitä olikin. Olemme muuttamassa ensi viikolla pois asunnosta ja tässä terveiset vuokranantajalle joka kehtasi vaatia viivästyskorkoa kolmisen viikkoa myöhässä olleesta heinäkuun vuokrasta jonka unohdimme lomien takia maksaa.
Jos on kerrostalo, niin ei mitään haittaa. Siellä viemreissä liikkuu niin paljon vettä, että rasva ei varmasti kovetu. Omakotitalossakaan ei suurempaa harmia ole, jos edes vähän vettä laskee perään. Sinne se valuun kunnan viemäreihin ja sitten onkin huolet pois
Ei siitä kiinni jää, kunhan huuhtelee kunnolla.