Menkat kuukauden myöhässä, mikä vikana?
Menkkani ovat aina olleet säännölliset ja nyt varsinkin e-pillereiden kanssa ei ole heittoja tullut ollenkaan. Nyt kuitenkin huomasin, että kappas menkat (joiden pitäisi alkaa uuden liuskan ensimmäisellä viikolla) ovat tällä hetkellä jättäneet ilmeisesti yhden kuukauden välistä.
Mahassa on parinakin päivänä ollut menkkamaista kipua ja olenkin aina odotellut, jos alkaisivat. Ei kuitenkaan näy, eikä kuulu. Raskaustestin tein, mutta oli negatiivinen.
Voiko stressi aiheuttaa tällaisen menkattoman kuukauden vai mikä ihme tässä on?
Kommentit (8)
Edellinen olin siis minä ap. Eli mies sanoikin käyneensä testeissä meidän seurustelun aikana, eikä muita kumppaneita ole ollut. Aika epätodennäköinen siis, mutta käyn tarkastamassa tilanteen.
Uuden raskaustestin teen huomenna. Arvauskeskusesta sanoivat, että lääkärille on tarvetta, mutta tällä hetkellä ei saa aikoja.
Maha edelleen on todella kipeä.
Hormonihäiriö varmaan. Kerran ystävälleni kävi noin ja joutuin jollain hormonilääkkeellä "herättämään" menkat tulemaan ku ei itsestään enää tulleet.
Pillerit ainakin mulla on aiheuttanee menkkojen poisjäämistä. Jos ne ei tuu välipäivinä, voivat ne alkaa vasta seuraavina välipäivinä. Mitä merkkiä käytät? esim. Zoely pillereissähän tuo menkkojen poisjääminen on enemmän sääntö kuin poikkeus.
Pillerit ovat desogestrel sandoz minipillereitä. Olen syönyt näitä nyt vuoden ja aina on menkat tullut silloin kuin pitää. Onko tässä nyt vielä raskauden mahdollisuus, että teenkö uuden testin myöhemmin, jos vaikka ei näkyisi apteekin testissä niin aikaisessa vaiheessa? (kyllä, lapsi olisi toivottu, mutta en ole vain vielä jättänyt pillereitä pois)
ap
[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 16:26"]Hormonihäiriö varmaan. Kerran ystävälleni kävi noin ja joutuin jollain hormonilääkkeellä "herättämään" menkat tulemaan ku ei itsestään enää tulleet.
[/quote]
Keltarauhashormonilla, esim. Terolut. Jouduin kerran vetämään kuurin kun menkkoja ei kuulunut kolmeen kuukauteen. Menkat tuli, mutta myös karmein PMS ikinä.
Nostellaas tätä. Menkat edelleen alkamatta, eli kaksi kuukautta hypännyt välistä.
Edelleen kipuilua ja pistelyä mahassa. Tällä hetkellä älytön paineen tunne ja huono olo. En ole uutta raskaustestiä vielä uskaltanut tehdä.
ap
Nyt alkoi vielä pieni kirveleminen virtsatessa. Tuli mieleen, että voiko olla klamydiaa? Pieni mahdollisuus on. Kävin itse sukupuolitautitesteissä ennen nykyistä miestäni ja silloin klamydia nega. Mieskin kuulema vähän aikaa ennen kävi, mutta on kyllä varmasti käynyt heiluttelemassa peittoja testin jälkeen jonkun muunkin kanssa. Eihän sitä tiedä vaikka olisi pettänytkin.
Testeihin varaan ajan heti huomenna. Lääkäriin en pääse, kun ei aikoja ole.