Teini ja ensiauto, millä varoin sen hankinta?
Miten teillä? Ja millainen oli ensiauto, oliko teillä vanhempina siihen sanottavaa tai vaikutitteko?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Isä osti auton, maksoi siitä suunnilleen 20 000 e ja tuumasi, että maksaa bensat ja huollot.
Ostiko omiin nimiin? Muuten tuosta pitää jo maksaa lahjaverot.
Poika sai ukkinsa auton, E-sarjan farkku-Mersun. Ukki menetti kortin aivoinfarktin vuoksi. Mersu vuosimallia 2004 mutta ajettu vain 80 000 km ja on niin hienosti pidetty ettei mitään rajaa. Ukki sitä puunasi vaikkei 2 vuoteen ole saanut ajaa. Arvelin että kun auto on ollut pojalla pari viikkoa sen sisätilat on siinä kunnossa että ukki ei sadassa vuodessakaan sais autoa siihen kuntoon. Aika lähelle osuin.
Kannattaisi miettiä enemmänkin ensiasuntoa.
Sillä mentiin kirjoitti:
Ihan itse piti ostaa tonnin Toyota.
Meillä myös osti itse omilla säästöillään ja kotiutti myös jotain pörssistä. Muistaakseni auto maksoi jotain 4200 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin 2000 luvun alussa työ palkoilla Talbot 1310.
Kun omilla palkka rahoilla ostaa niin osaa myös sitä arvostaa ja katsoo vähän huoltojen perään ja ei heti rällää sitä romuksi.Tosin nykynuoret nyt osaa edes öljytasoja tarkastaa...
Jotain loppuun poljettua talbottia ei enää pelasta se, että sen elinkaaren viimeisenä kahtena vuotena kaasua ei paineta koskaan pohjaan ja öljyy vaihdetaan kerran kuussa.
Muutenkaan tuon ikäisessä huolloista ole niin nuukaa, tärkeintä että sitä öljyä/nestettä siellä on riittävästi. Niiden jatkuva vaihtaminen ei enää mekaanisesti kulunutta osaa uudeksi korjaa.
Jos rahaa ei ole?