Teini ja ensiauto, millä varoin sen hankinta?
Miten teillä? Ja millainen oli ensiauto, oliko teillä vanhempina siihen sanottavaa tai vaikutitteko?
Kommentit (26)
Omilla rahoillaan osti, en puuttunut asiaan.
Tienasi tuon ikäisenä jo enemmän kuin vanhempansa..
Moni tienaa jo enemmän kuin vanhempansa, jos on sijoituksia tai muuta bisnestä.
Osrin oman auton sitten kun siihen oli varaa, eli kun pääsin työelämään opiskelujen jälkeen. Vanhemmat kyllä majsoi ajokortin 18 v lahjaksi ja antoivat lainata autoa jos piti päästä johonkin kauemmas tai kuskata tavaraa.
Ostin pojalle käytetyn bemarin. Maksan myös vakuutukset ja huollot. Lisäksi annan bensarahaa.
Pääseepähän poika vähän kylille.
Itse ostin 2000 luvun alussa työ palkoilla Talbot 1310.
Kun omilla palkka rahoilla ostaa niin osaa myös sitä arvostaa ja katsoo vähän huoltojen perään ja ei heti rällää sitä romuksi.
Tosin nykynuoret nyt osaa edes öljytasoja tarkastaa...
Meillä teini ostaa auton rahoilla jotka isovanhemmat ovat säästäneet. Jos noita rahoja ei olisi, niin ei olisi ajokorttia eikä autoa. Vanhemmat maksoivat mun ajokortin kun olin 20v, mutta ensimmäisen oman auton pystyin ostamaan vasta 36-vuotiaana.
2008 ostin 600e Datsunin ensimmäiseksi autoksi. Myöhemmin kunnostin viimeisen päälle ja laitoin museokilpiin
Saavat itse ostaa autonsa jos sellaista tarvitsevat. Ajokortin maksamme koska se kuuluu yleissivistykseen, mutta autoa täällä ei tarvitse enkä ilmastosyistä sellaista itsekään pidä.
Tyttäreni oli yli 30 v. kun osti ensiautonsa, en puuttunut hankintaan, en tiedä millä rahoitti, oliko lainaa vai säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin pojalle käytetyn bemarin. Maksan myös vakuutukset ja huollot. Lisäksi annan bensarahaa.
Pääseepähän poika vähän kylille.
Niinpä teillä siellä maalla! Voe voe!
Vanhemmat maksoivat ajokortin.
Lainasivat autoa tarvittaessa. Vajaa 10 vuotta myöhemmin ostin sitten tonnin Peugeotin kun tarvitsin sitä töissä kulkemiseen. Ja joo ihan omilla rahoilla.
Isä osti auton, maksoi siitä suunnilleen 20 000 e ja tuumasi, että maksaa bensat ja huollot.
Hyvin suurella todennäisyydellä kolaroi sen enemmän tai vähemmän ensimmäisen kahden vuoden aika eli sen mukaan.
Ostimme viime keväänä pojallemme VW Golfin, vähän käytetyn, kun poika sai ajokortin.