Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskua maksaessa, vaihdatko eräpäivän?

Vierailija
07.04.2015 |

Eli jos näppäilet perinteisesti laskun tietoja vaihdatko laskun eräpäivän aina laskussa mainittuun, vai annatko mennä maksuun heti.
Itse vaihdan aina vaikka yhdenkin päivän, tuntuu, että jää joku "katumusaika".

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan melkein kaikki laskut samantien kun ne tulee, tai parin päivän sisällä paitsi jotkut vakiolaskut tiettynä eräpäivänä. Jotain isompia joskus ajastan tilipäivälle. Kyllä mulla rahankäyttö on hyvin hallinnassa, mutta pidän käyttötilin saldon tietoisesti suht. pienenä, ja tykkään vain, ettei laskuja ole roikkumassa. 

Vierailija
42/51 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kaikki laskut heti, kun ne tulevat. Vähemmän päänvaivaa ja pankin korot nyt on niin nimelliset, että en niiden vuoksi jaksa alkaa säätämään eräpäivien kanssa. Poikkeuksena on vuokra, jonka maksan aina tasan vuokranmaksupäivänä. Tosin en ajattele sitä varsinaisena laskuna :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän se korko on, jotain 0,x ja sekin on verollista. Ei ole oikein realistinen tuo mainittu 4 % korko. 

Vierailija
44/51 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:03"]Minä maksan laskut heti kun lasku tulee. Tykkään olla "etuajassa". Nyt esimerkiksi huhtikuulla olisi erääntymässä  kolme vakuutusmaksua, mutta onpä mukava olo, kun maksoin ne jo viime kuussa ja t tiedän myt, että nyt huhtikuussa ei montaa laskua tule, puhelinmaksut ja nettimaksu pelkästään. 

Korot on tosiaan niin mitättämiä tavallisella tilillä, joten maksujen siirtämisellä viimetinkaan ei ole mitään merkitystä, mielummin tunnen tätä mielenrauhaa maksetuista laskuista. Ennen makselin kaikki laskut tilipäivänä, mutta tuntuu jotenkin helpommalta maksella pitkin kuukautta. Laskupino ei ole koskaan iso, itse asiassa minulla ei ole enää laisinkaan laskupinoa. 

Saatan myös pitkin kuukautta siirrellä ihan pikkusummiakin säästötilille, jossa on hitusen isompi korko. Ihan vaan säästämisen ilosta.

Olen varsin pienituloinen, tulot ehkä 30 000 euroa vuodessa. 
[/quote]

Samoin teen

Vierailija
45/51 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 12:45"]Siirrän aina eräpäivään tai muutaman päivän sen yli.
[/quote]

Elisa ainakin laskuttaa yhdestäkin eräpäivän ylimenneestä päivästä eli lisää ne seuraavaan laskuun.

Vierailija
46/51 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:40"]

Mulla on palkkapäivä 15 päivä ja silloin maksan pois kaikki ne laskut joilla on eräpäivä ennen seuraavaa palkkapäivää. Kaikkien laskujen jälkeen tilille jää n.1000-1200e jotka voin sitten käyttää eikä tarvitse miettiä mitä laskuja vielä pitääkään maksaa.

[/quote]Sulla on aika korkea palkka, jos palkasi riittää kaikkiin laskuihin ja tilille jää vielä yli tonni. Eli et ole kaupankassa, siivoojaa tai muu matalapalkainen.
[/quote]
Niin mieti et johan vuokraan menee 1000e ja muihin laskuihin satoja € ja vielä jää 1200e niin ei ihka pieni palkka.

Vierailija
47/51 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:48"]Kyllä minä yleensä maksan laskun niin että vaihdan niihin maksupäivän eräpäiväksi. On se jotenkin selkämpää että tietää laskujen maksamisen jälkeen paljonko rahaa on jäänyt käytettäväksi. Joskus on vahingossa jäänyt muuttamatta jonku laskun eräpäivä ja jos tililtä lähtee vähänkin suurempi lasku parin viikon päästä, niin kyllä se tahtuu aina tulla ennemmän tai vähemmän yllätyksenä.

Meillä menee kuukausitasolla suunnilleen kaikki mitä tulee. Niillä on varmaan vähän eri juttu jotka tienaa paljon enemmän mitä saavat kulutettua ja voivat pistää laskut maksuu eräpäivnään, eikä tarvi miettiä onko tilillä riittävästi rahaa  ruokiin ja hankintoihin enne seuraavaa tilipäivää.
[/quote]

Jos tiedät saldosi laskujen maksun jälkeen niin tiedät silloin saldosi. Lähti laskut maksuun heti tai 2 viikon päästä.

Hyvin yksinkertaista!

Vierailija
48/51 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:49"]Maksan aina heti, koska nykytuloilla (=opintotuki) elän kädestä suuhun. Ei sitten tarvitse kaupassa miettiä onko tilillä olevasta summasta vielä joku lasku maksamatta vaan voi ostaa ruokaa. Sitten joskus, kun saan oikeaa palkkaa, maksan vasta eräpäivänä.
[/quote]

Etkö tiedä saldoasi laskujen jälkeen. Silloinhan tiedät mitä on käytettävissä. Pyhä yksinkertaisuus.

Vierailija
49/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makselen laskuja epäsäännöllisen säännöllisesti, yleensä silloin kun huomaan että jonkun eräpäivä on tulossa tai jo ohitettu. En rupea säätämään minkään ylimääräisen kanssa vaan maksupäiväksi tulee automaattisesti kyseinen päivä kun laskuja koneelle naputtelen. Korkoa noista ei kerry nimeksikään eikä minulla ole mitään "periaatteita" siitä, koska laskuttajan kuuluu rahansa saada. Rahasta ei mitenkään erityisesti ole pulaa, käyttötilillä on yleensä nelinumeroinen summa, mutta tykkään että rahat on samantien poissa silmistä, poissa mielestä. Eikä niin että kahden viikon päästä tililtä häipyykin yhtäkkiä 500 euroa. 

Vierailija
50/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:48"]Kyllä minä yleensä maksan laskun niin että vaihdan niihin maksupäivän eräpäiväksi. On se jotenkin selkämpää että tietää laskujen maksamisen jälkeen paljonko rahaa on jäänyt käytettäväksi. Joskus on vahingossa jäänyt muuttamatta jonku laskun eräpäivä ja jos tililtä lähtee vähänkin suurempi lasku parin viikon päästä, niin kyllä se tahtuu aina  ennemmän tai vähemmän yllätyksenä. Meillä menee kuukausitasolla suunnilleen kaikki mitä tulee. Niillä on varmaan vähän eri juttu jotka tienaa paljon enemmän mitä saavat kulutettua ja voivat pistää laskut maksuu eräpäivnään, eikä tarvi miettiä onko tilillä riittävästi rahaa  ruokiin ja hankintoihin enne seuraavaa tilipäivää. [/quote] Jos tiedät saldosi laskujen maksun jälkeen niin tiedät silloin saldosi. Lähti laskut maksuun heti tai 2 viikon päästä. Hyvin yksinkertaista!

[/quote]

siis täh.... Jos tili näyttää saldoa 100€ ja käyn kaupassa ostoksilla vaikka 50€.... Sitten seuraavana päivänä pätkähtää tililtä 3 viikkoa aiemmin eräpäiväksi hyväksytty lasku 80€, niin yli meni. En mä ainakaan jaksa miettiä niitä eräpäiviä enää sen jälkeen kun olen e-laskun hyväksynyt maksuun, ts. käytettävissä on aina juuri sen verran kun saldo sillä hetkellä näyttää.

Vierailija
51/51 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan laskut aina heti kun ne tulee, paitsi jos tili tyhjillä niin sitten siirrän palkkapäivään. Ei ole mitään järkeä siirtää ainakaan korkojen takia. Mistään ei saa 4 % tuottoa, käyttötilin korko on 0,1. Jos maksan vaikka 1000 euroa vuotta ennen eräpäivää, voittoni olisi 1 euro vähennettynä lähdeverolla eli 70 senttiä. Jos maksan kuukautta ennen, voittoni olisi noin 6 senttiä, kahdesta viikosta 3 senttiä. Ei siis missään nimessä mitään 20 euroa, mitä joku tuolla aiemmin ehdotti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän