Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kihlasormus?

Vierailija
07.04.2015 |

Minkä arvoisia kihlasormuksenne ovat? Mieheni täräytti eilen että on budjetoisi mahdolliseen sormukseen 5000€. Aika paljon?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut koskaan kihlasormuksia. Kihlamme olivat vain suullinen toteamus, että naimisiin mennään. Vihkisormukseni maksoi noin 25 euroa, miehen noin 15 euroa, ostettiin käsityöläiseltä hopeasepältä Jenkeistä. Hyvin on pelittänyt neljä vuotta.

Vierailija
22/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:04"]

Kuulostaa pelkältä näyttämisen halulta usean tonnin rinkulat. Tuutte valitettavasti huomaamaan että rahalla ei saa rakkautta. Aitoa rakkautta ei tarvitse todistella isoilla kivikasoilla

[/quote]

Minulla ei ollut kihlaa ollenkaan ja vihki maksoi 12 euroa, mutta pakko huomauttaa että aika mustavalkoista ajattelua. En koe että rakkautemme on aidompaa siksi että olemme vähävaraisia.

Kukin ostaa sellaisen kihlan ja vihkin kuin haluaa, loppuelämänsähän sitä toivoo pitävänsä. Jos jonkun silmää miellyttää valkokulta ja timantit, se hänelle suotakoon kun rahaakin selvästi on!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin ostaa sellaisen kihlan ja vihkin kuin haluaa, loppuelämänsähän sitä toivoo pitävänsä. Jos jonkun silmää miellyttää valkokulta ja timantit, se hänelle suotakoon kun rahaakin selvästi on!
[/quote]
Tai ainakin haluaa ulospäin näyttää että rahaa olisi

Vierailija
24/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kertoi että oli noin 500 euron arvoista sormusta miettinyt. Oli löytäny kuitenkin tarjouksesta mieleisensä, maksoi 200€, ovh 400€. Valkokultaa ja 3 pientä timanttia. Miehen leveä keltakultainen sormus maksoi 150€.

Vierailija
25/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:12"]

Kukin ostaa sellaisen kihlan ja vihkin kuin haluaa, loppuelämänsähän sitä toivoo pitävänsä. Jos jonkun silmää miellyttää valkokulta ja timantit, se hänelle suotakoon kun rahaakin selvästi on! [/quote] Tai ainakin haluaa ulospäin näyttää että rahaa olisi

[/quote]

Miksi sen on pakko olla rahasta ja näyttämisenhalusta kiinni? Budjettihan ei tarkoita että sormuksen on maksettava 5000 euroa, vaan että se unelmien sormus saa maksaa korkeintaan sen verran. 

En minä ainakaan osta mitään jotta ihmiset luulisivat minulla olevan rahaa, ostan asioita joita koen tarvitsevani tai haluavani.

Vierailija
26/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes ole kihlasormuksia, vaikka naimisissa jo ollaankin :D N23

Vierailija
27/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

170€ tais olla. Vihki odottaa kaapin kätköissä hääpäivää, se oli 300€ ja niin kaunis, vaikkei omaisuuksia maksanutkaan. :) Mun mielestä ne suurikiviset ja "massiiviset" tonnien sormukset ei ole nättejä... Mut vain mun mielipide.

Vierailija
28/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme mielensäpahoittajia, jos joku käyttää enemmän rahaa sormuksiin. Mitä sitten? Hyödyttää kaikki, kun alv:n osuus kasvaa kalliissa sormuksissa. Toiselle 500€ on suuri summa, kun toiselle 50000€ on vasta suuri summa.

Minä maksoin tuhansia sormuksista aikoinaan. En ostanut niillä rakkautta - sitä on ollut jo kohta 20 vuotta, vaan ostin jotain arvokasta mikä miellytti silmää. Mukavaa, jos lapsemme joskus osaavat nauttia kauniista perintösormuksista.

Vierailija
29/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 14:17"]

170€ tais olla. Vihki odottaa kaapin kätköissä hääpäivää, se oli 300€ ja niin kaunis, vaikkei omaisuuksia maksanutkaan. :) Mun mielestä ne suurikiviset ja "massiiviset" tonnien sormukset ei ole nättejä... Mut vain mun mielipide.

[/quote]

Ei kaikki tonnien sormukset ole massiivisia ja suurikivisiä. Ohuen ohut klassinen platinasormus maksaa useita tonneja jo ilman yhtäkään timanttia.

Vierailija
30/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan aloittaja miettisin, millainen henkilö hän itse on. Itse en paljon käsillä tekevänä ja vähän-sinne-päin -henkisenä henkilönä uskaltaisi koskaan käyttää 5000 euron sormusta. Minulle sopii sormus, jolla on lähinnä tunnearvoa, mutta joka on niin mukava kädessä, että sen voi huoletta unohtaa sormeen remontoinnin, taideharrastusten tai uimareissun ajaksi. En ota sormusta koskaan pois. Toiselle taas on tärkeämpää, että sormus on näyttävän kaunis ja tuo iloa aina, kun sitä katsoo - vaikka sen sitten joutuisikin ottamaan pois joidenkin askareiden ajaksi. Mietit itse, mikä rahallinen arvo on sormukselle sinun mielestäsi sopiva. Järkevää olisi miettiä sitäkin, mitä sillä sormukseen laitetulla rahalla haluaa saavuttaa - kai sormuksen soveliaisuus itselle ja miellyttävä ulkonäkö ovat tärkeämpiä kuitenkin, kuin oliko hinta 5, 50 tai 5000 euroa?

Vierailija
31/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ euroiksi muutettuna. Ihan riittävästi.

Vierailija
32/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sormus oli n. 400 euroa, 18k kultaa, yksi syvälle upotettu timantti. Mieheni taas sai minun sukuni yli satavuotiaan paksun kultasormuksen, rahalliaesta arvosta ei varmuutta, tunnearvo valtava. Vihkisormuksen budjetti on max. 2000 euroa, sen kallimpaa en suostu pitämään, olen niin töhelö :P

Vierailija
33/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista tarkkaan koska hinnalla ei ole mitään merkitystä. Olisiko ollut jotain 200 euron luokkaa. Valkokultainen simppeli sormus on.

Vierailija
34/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:11"]Idiootit maksaa yli 1500 €
[/quote]

Ne piirtää kellä on liitua.

Vierailija
35/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€, tatuoitu :D

Vierailija
36/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormukset maksoi yhteensä jotain 170e, oli joku alennus joulun alla kultasepän liikkeessä. Molemmilla ohuet ja kultaiset rinkulat. Minusta nämä ovat yksinkertaudessaan kauniit. Vihkisormuksiin sitten satsataan vähän enemmän.

Vierailija
37/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:11"]Idiootit maksaa yli 1500 €
[/quote]

? Perusteluja kiitos. Joku katkera köyhä siellä huutelee? Katsos joillain saattaa jopa olla varaa panostaa sormukseen :o

Vierailija
38/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta täällä alkaa joku
"Isot timantit ne olla pitää, pienet timantit näyttävät ihan säälittäviltä itikanpistoilta. Timantit=sormus, en olisi koskaan voinut pyytää miestäni pitämään sormuksesta pienillä timanteilla varustettuna!"
Pienitimanttiset taas puolustelevat itseään "Paljon hienommat nämä pienet timantit, kuin jotkut ylisuuret, luonnottomat timantit! Isot timantit ovat rumat ja heti herää epäilys, etteivät ne ole edes aidot!"

Vierailija
39/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 13:11"]Idiootit maksaa yli 1500 € [/quote] ? Perusteluja kiitos. Joku katkera köyhä siellä huutelee? Katsos joillain saattaa jopa olla varaa panostaa sormukseen :o

[/quote]

Minua niin huvittaa tämä panostaa-verbi tässä merkityksessä. :D Mikset reilusti sano, että tuhlata tai maksaa, mikä siitä tekee panostamista? :D Panostaa merkityksessä tuhlata rahaa luksustuotteisiin ("panostan itseeni"= ostan pirun kalliita tuotteita ja palveluja ihan vain siksi, kun voin ja teen samalla naapurit kateellisiksi, ainakin niin oletan, koska olen niin ylimielinen) kuulostaa kovin neitimäiseltä ja tökeröltä.

"Katsos joillain saattaa jopa olla varaa panostaa (tuhlata) sormukseen", eli minulla on rahaa millä mällätä, lällällää, sinullapa ei. Sitähän sinä tarkoitit? :D

Vierailija
40/41 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlasormus 450€ ja vihkisormus 3500€. Ja ihan huvikseen osti Dubain matkalta sormuksen 500€, jonka arvoksi selvisi Suomessa 6000€!!!

Että vink vink kaikki miehet, jos mielitte kihloihin todella näyttävillä timanteilla minibudjetilla, niin lomamatka Dubaihin ja siellä suunta kultasoukeille. Mutta takuutodistukset aina myyjiltä mukaan ja liikkeestä vaan kannattaa ostaa. Suomestahan ei saa kun jonkun perusrinkulan vaikka laittaisi tonnikaupalla rahaa palamaan.