Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesittekö että YLIPAINO on PSYKOSOMAATTINEN oire?

Vierailija
07.04.2015 |

Minulle tämä oli yllätys, mutta juuri noinhan se onkin.

Ylipainohan on fyysinen oire, joka johtuu henkisen puolen jutuista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat :D

Vierailija
2/7 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ylipaino saattaa johtua henkisen puolen jutuista, mutta jos nyt ajattelee sitä, että me elämme yhteiskunnassa, jossa ruokaa on aina saatavilla, etenkin sitä korkeaenergiaista ruokaa, mutta harva tekee kuitenkaan koko päivän fyysistä työtä, niin ei siinä kyllä tarvitse kauhean kaukaa hakea syitä, jotka kerryttävät painoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru, masennus: voi johtaa ylensyöntiin, ahdistus: voi johtaa ylensyöntiin, tyhmyys: voi johtaa ylensyöntiin, ylpeys: voi johtaa ylensyöntiin ("en MINÄ ainakaan voi sairastua sydäntautiin")

Vierailija
4/7 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä ja olen hoikka. Juuri tuon köyhyyden vuoksi. Olisin varmasti lihavampi jos olisi rahaa syödäkseni.

Vierailija
5/7 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha :D! Mikähän mussa on sitten jo vuoden ikäisestä lähtien ollut vialla, kun silloin jo loppui neuvolassa painotaulukko kesken? Onkohan mulla piilevä syntymämasennus, vai miten AP diagnosoisit? Oishan se hienoa jos tähän löytyis joku ihmepilleri (esim masennuslääke) jolla sitten alkais kilot tippumaan kuin itsestään eikä tarvitsis enää vahtia syömisiään ja urheilla sohvan ulkopuolella!

Vierailija
6/7 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2015 klo 09:16"]

Haha :D! Mikähän mussa on sitten jo vuoden ikäisestä lähtien ollut vialla, kun silloin jo loppui neuvolassa painotaulukko kesken? Onkohan mulla piilevä syntymämasennus, vai miten AP diagnosoisit? Oishan se hienoa jos tähän löytyis joku ihmepilleri (esim masennuslääke) jolla sitten alkais kilot tippumaan kuin itsestään eikä tarvitsis enää vahtia syömisiään ja urheilla sohvan ulkopuolella!

[/quote]

Näsäviisastelija vai. Poikkeus vahvistaa säännön.

Voin kyllä vahvistaa että useimmissa tapauksissa näin on. Tunnesyöminenhän on yksi stressinkäsittelymetodeja ja toisaalta stressi aiheuttaa naisillekin vatsan tukevoitumista, koska kroppa menee sekaisin. 

Vierailija
7/7 |
07.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin on ihan pääkopassa syy syömiselle. Olin alipainoinen koko lapsuuden ja nuoruuden.Mistäs söit kuin äitin ja isäpuolen rahat meni viinaan. Silloin aina ajattelin että sitten kun pääsen täältä pois saan syödä. Kuinka sitten kävikään kun muutin pois kotoa -> alkoi syöminen,söin ihan siitä ilosta että nyt saan syödä,kukaan ei tule huutamaan ja heittämään loppuja ruokiä päälleni kun nyt olin uskaltanut ottaa yhden lihapullan jääkaapista.

Tämän kanssa taistelen edelleen,ruoka on paras ystäväni ja pahin viholliseni.