Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä vietit ensimmäisen joulun jolloin et saanut yhtä ainoaa lahjaa

Vierailija
23.12.2021 |

?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ei ole niin käynyt, eikä varmaan käykään niin kauan kuin sisaruksissa henki pihisee.

Vierailija
2/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18-vuotias ja joutunut muuttamaan pois kotoa äidin huumeongelman vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

28v, en ole viettänyt ja tuskin tulen viettämään pitkiin aikoihin. Mummolta, äitiltä ja siskolta saan aina jotain.

Vierailija
4/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

45v. Lasketaanko itse ostetut lahjat?

Vierailija
5/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45v. Lasketaanko itse ostetut lahjat?

Mitä mieltä itse olet?

Vierailija
6/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä ei ole niin käynyt, eikä varmaan käykään niin kauan kuin sisaruksissa henki pihisee.

Ei ole enää täysikäisinä sisarusten kesken lahjoja vaihdettu.

Vierailija
7/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti aina jotain menee ostamaan, vaikkei tarvitsisi. 40v olen. Miehen ja sisarusten kanssa ei osteta toisillemme

Vierailija
8/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18. Kun täytin 18 niin vanhemmat ilmoitti että heidän vastuu loppu nyt. Sain sentään armollisesti asua kotona vielä yo-juhliin asti, mutta tehtiin jo selväksi etukäteen että sit pitää muuttaa.

Tuon 18v rajapyykin jälkeen en ole saanut yhtä ainoaa lahjaa tai mitään rahaa, tukea, tai apua. Sillä vanhemmat on sitä mieltä että 18v hoitakoon itse asiansa.

En myöskään saanut mennä enää kotiin (siis vanhempien) jouluksi sen jälkeen kun muutin pois opiskelemaan toiseen kaupunkiin.

Sanomattakin selvää että vanhemmat ei ole olleet kiinnostuneita minusta tai elämästäni, eikä varsinkaan lapsistani. Eivät soittele, tapaa, kyläile, eivät halua pitää yhteyttä.

Kaikki ei ole hyviä vanhempia.

Vierailija
9/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä melkein aina jostain jotain kukkaa tai suklaarasiaa on tullut. Muistan silti tosi hyvin yhden joulun, kun paketoin kaikille sukulaislapsille jotain pientä ja vanhemmille ja veljille ja lapselle monta pakettia ja miehelle myös. En saanut itse yhtään lahjaa. Tästä on aikaa kyllä tosi kauan. 

Olen nykyvuosina ostanut itselleni aina joulun aikaan koruja, tänäänkin tuli yksi paketti fb:n vintageryhmästä, siinä vintage-hopeakoruja 70 eurolla. Aika monta hienoa vanhaa korua sain

Vierailija
10/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Vierailija
11/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 v. kun ensimmäinen joulu yksin.  Ex-mies osti vielä seuraavana vuonna lahjan kun oli erottu.

Vierailija
12/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä n. 20-25v. Aikuisten kesken lopetettiin lahjojen ostelu toisillemme ja tuolloin vietin yksin muutaman joulun sinkkuna.

Ei se haitannut yhtään ja nautin silloin noista yksinäisistä jouluista, vaikka sisarukset kyllä yritti mua heille.

Vierailija
13/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista joulua ei ole vielä tullut, viime joulu liippasi läheltä. Sain kituvan joulukaktuksen. Tykkään kasveista, mutta joulukaktus ei kuulu suosikkeihini. Elossahan tuo on, ja paremmassa kunnossa kuin saapuessaan.

Vierailija
14/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka Joulu on tullut lahja/lahjoja.

N29

Vierailija
15/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen 40-v. Olen aina ostanut kaikkien perheenjäsenten kaikki lahjat, myös omani. Yhtenä jouluna jätin omat lahjani ostamatta. Lapset ihmettelivät, onko äiti ollut tuhmasti, kun ei saanut yhtään lahjaa. Ei, äiti ei ollut tuhmasti, vaan kovin uupunut elämysten toteuttamisesta.

Vierailija
16/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

8v.

Vierailija
17/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisiässä. Minimalistisena ihmisenä en halua mitään ylimääräistä tavaraa.

Vierailija
18/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka jouluna olin viikon vanha. En tiedä sainko lahjoja. Sen jälkeen joka vuosi olen saanut 60v

Vierailija
19/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä tapahtunut sitä.

51v.

Vierailija
20/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka joulu saanut lahjoja enkä usko että tulee joulua etten yhtään mitää saisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi