voiko HÄKEEN soittaa nimettömänä??
En enää jaksa kuunnella naapureita,taas kauheet bileet. Lapset huutaa ja juoksee ja musta raikaa ja kolina ja huuto käy. Vittu joka toinen ilta tätä. En tajua miten alle kouluikäinen valvoo joka ilta puoleen yöhön?! Juoksee ja huutaa viimeseen asti kunnes huudon kanssa nukkumaan. En tiedä ovatko selvinpäin. Venäläisiä ovat,kuuluuko tää nyt sitte kulttuuriin? Ettei tarvi naapureista välittää? Olen tätimäisesti kolkuttelee patterit. ,ei mitään vaikutusta.. Itse en ole (uskaltanut) käynyt ovella sanomassa,toinen naapuri kuulema joskus on,ja ovat kuulema ylen ylimielistä sakkia.. Joo kuuluu elämisen äänet kerrostaloon mutta ei kohtuuton älämölö jokapäivä puoleen yöhön ja ylikin?!
Vituttaa ku viideltä herätys ja lapsella kuudelta ja tähän aikaan kauheet bileet vielä. Lapsi onneks nukahti "jo" kymmeneltä, kuunnellen ensin pari tuntia tota möykkää sängyssä. En halua että saavat tietää just mun soittaneen, onko sinne pakko nimeä sanoa..?
Kommentit (20)
Jos nimellä valittaminen ahdistaa, niin ei se häiriö taida olla niin vakavaa.
Saatpa sitten soitettua tai et, niin älä kuitenkaan enää KOSKAAN hakkaa niitä pattereita. Koko talo raikaa, että siinä sinusta tulee se häirikkö.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:19"]
Älä nyt hätäkeskukseen soita jos ei ole oikea hätä.
[/quote]
Eihän poliisille voi soittaa virka-ajan ulkopuolella muuten kuin häken kautta! Poliisin oma hälytysnumero on poistunut ajat sitten.
Nimettömänä voi soittaa, mutta numero kyllä näkyy. Poliisi yleensä soittaa takaisin ja kysyy lisätietoja.
Kai se lapsi valvoo kun muutakaan ei voi. Soita poliisi. Edes LAPSEN tähden!!!
Soitat poliisille -joka ikinen kerta kun meluavat hiljaisuuden jälkeen.
Oman käden oikeus kun on kiellettyä niin sitten näin.
Soita poliisi ja sano ettet halua nimeäsi julki
Soittaessa on kohteliasta esitellä itsensä, mutta ei sitä nimeä ole pakko sanoa. Eivätkä naapurit saa henkilöllisyyttäsi selville, vaikka sanoisitkin nimesi.
No jos ne poliisit sinne menevät niin eivät ne sano heille 'naapurisi Maija Meikäläinen asunnosta D 15 soitti meille' vaan sanovat vain että naapurit on ilmoittaneet metelistä tms.
Kyllähän ne häkessä saa jo sun numerosta soittajan selville, mutta ei ne sitä sinne naapuriin ilmoita että kuka naapureista on soittanut.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:18"]Soita poliisi ja sano ettet halua nimeäsi julki
[/quote] Pakko sinne häkeen on soittaa jos meinaa saada poliisit paikalle. Ennen oli hyvä kun pystyi soittamaan poliisit paikalle poliisin numerosta. Nyt joutuu miettimään onko oikeasti kunnon hätä ja joku hengenvaarassa, koska häkeen ei saa soittaa jos ei ole. Sitten jää soittamatta ja melu jatkuu ja jatkuu...,
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:19"]
[/quote]
Mihin sitten?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:27"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:18"]Soita poliisi ja sano ettet halua nimeäsi julki
[/quote] Pakko sinne häkeen on soittaa jos meinaa saada poliisit paikalle. Ennen oli hyvä kun pystyi soittamaan poliisit paikalle poliisin numerosta. Nyt joutuu miettimään onko oikeasti kunnon hätä ja joku hengenvaarassa, koska häkeen ei saa soittaa jos ei ole. Sitten jää soittamatta ja melu jatkuu ja jatkuu...,
[/quote]
Nykyään häke vastaa kaikesta, ja jos normaalisti soittaisi vanhaan poliisin numeroon, voi soittaa nykyään häkeen vaikkei hengenhätä olisikaan. Siellä on enemmän väkeä töissä nykupäivänä joten ei ole mitään häiriköintiä kuten yleisesti kuvitellaan!
Miks se tuntuu jotenkin nololta... jaa,kai sitä tuntee itsensä 'eläkeläiseksi' kun alkaa poliiseja soittelemaan..olen jo vuoden miettinyt nimilistan keräämistä naapureilta mutta kun en kehtaa!! Vittu mikä nössö olen! Epäröin ja Epäröin että jos muut ei muka kuulekaan, jos vaan alakertaan kuuluu.. näytän vaan tyhmältä valittaja-akalta.. ja se lapsi, mitä jos niillä nyt vaan on semmonen rytmi..? Aina täälläkin haistatellaan puuttumasta toisten asioihin.. vuoden ne on tässä asuneet. ,alusta asti samaa..ap
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:38"]Miks se tuntuu jotenkin nololta... jaa,kai sitä tuntee itsensä 'eläkeläiseksi' kun alkaa poliiseja soittelemaan..olen jo vuoden miettinyt nimilistan keräämistä naapureilta mutta kun en kehtaa!! Vittu mikä nössö olen! Epäröin ja Epäröin että jos muut ei muka kuulekaan, jos vaan alakertaan kuuluu.. näytän vaan tyhmältä valittaja-akalta.. ja se lapsi, mitä jos niillä nyt vaan on semmonen rytmi..? Aina täälläkin haistatellaan puuttumasta toisten asioihin.. vuoden ne on tässä asuneet. ,alusta asti samaa..ap
[/quote]
Soitat! Hyvin helppo puhelu minkä teet niin monesti kuin tarve vaatii. Ei nuo kuulu normaaleihin elämisen ääniin sama mikä rytmi lapsella on
No kävisin kyllä itse ovella muistuttamassa, että talossa on hiljaisuus ja kertomassa, että itse pitäisi nukkua. Järkevät ihmiset ymmärtävät tuollaisesta.
Mutta muuten: tee valitus isännöitsijälle.
Ja kyllä voit poliisillekin soittaa, jos tuntuu, että mikään ei auta. Minusta tosin on tyhmää vaivata poliisia, jos on kyse asiasta, joka selviää muulla tavoin. Mutta tiettyjen ihmisten kohdalla asiat menee jakeluun vasta, jos soittaa poliisin. Hätäkeskukselle sinun pitää kuitenkin kertoa nimesi ja kun poliisi menee paikan päällä, ei kerrota, kuka on asiasta ilmoittanut.
Eli valita myös isännöitsijälle asiasta sen sijaan, että ainoastaan kirjoittelet mielipahassasi tänne av:lle.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 23:46"]No kävisin kyllä itse ovella muistuttamassa, että talossa on hiljaisuus ja kertomassa, että itse pitäisi nukkua. Järkevät ihmiset ymmärtävät tuollaisesta.
Mutta muuten: tee valitus isännöitsijälle.
Ja kyllä voit poliisillekin soittaa, jos tuntuu, että mikään ei auta. Minusta tosin on tyhmää vaivata poliisia, jos on kyse asiasta, joka selviää muulla tavoin. Mutta tiettyjen ihmisten kohdalla asiat menee jakeluun vasta, jos soittaa poliisin. Hätäkeskukselle sinun pitää kuitenkin kertoa nimesi ja kun poliisi menee paikan päällä, ei kerrota, kuka on asiasta ilmoittanut.
Eli valita myös isännöitsijälle asiasta sen sijaan, että ainoastaan kirjoittelet mielipahassasi tänne av:lle.
[/quote]
Meillä valitus taloyhtiöön vaatii allekirjoituksia useammalta asukkaalta ja on vähän isompi rumba nykyään. Mutta olet oikeassa, jos ei ole kovin humalaista/raivokasta porukkaa niin hyvin voi ovella käydä sanomassa, yleensä ymmärretään.
Ja itse olen muutaman kerran soittanut häkeen eikä ole tietoja kyselty kuin ainoastaan kerran kun olin asianomistajana rikoksessa ja jouduin tekemään myös rikosilmoituksen.
kun soitat sinne niin samalla teet myös ilmoituksen isännöitsijälle, ei ryssien ölinää tartte kuunnella.
Kirje poliisille tai lasuun tai rappuun soittoohje(112).