Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisille, joilla on mieskavereita

Vierailija
23.12.2021 |

Sanooko teidän mieskaverit teille joskus jotain "kaunista", vaikka että sun kanssa on tosi kiva olla tai että oot ihan huippu tms.?

Jos olette molemmat vaikka varattuja heteroita?

Mulla ei ole juurikaan miehiä kavereina, mutta nyt on ja mietin itsekin, että millaisia asioita sitä jaetaan keskenään. Läheisiä ollaan tavallaan ja ongelmitta voidaan olla toistemme "reviirillä", ihan samalla tavalla voin taputtaa naiskaveria olalle tai kuiskata jonkun jutun (puolin ja toisin).

Mutta onko näihin juttuihin joku raja?

Pahoittelut kysymyksieni typeryys, mutta mulla ei ole ollut mieskavereita, jotka osaavat sanoittaa fiiliksiään.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sano, mutta ei meillä ole naiskavereidenkaan kanssa tapana mitään tuollaista sanoa. Ollaan luontevasti yhdessä ilman kummempia tunteenpurkauksia.

Vierailija
2/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko noi tunteenpurkaukset normaaleja kuitenkin ystävyyden alkupuolella? Siis vaikka muutaman kuukauden jälkeen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sano, muttei kyllä sano kukaan naispuolinen kaverinikaan enkä minä sano heille.

Vierailija
4/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kavereita. Ei mies- tai naiskavereita. Emme tarvitse toista nostattamaan toistemme egoa ja emmekä odota, että meitä pitää kohdella sukupuolemme mukaan esim silkkihansikkain tai sanota sanoja joita odotetaan toisen haluavan kuulla kun hän sattuu olemaan sukupuoleltaan esim nainen. Emmekä määrittele toisiamme sukupuolen mukaan vaan olemme ihan vain ihmisiä.

Vierailija
5/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta voisko noin sanoa vaikka kerran ja sen jälkeen sitä ei tarvi enää sanoa? Haluaako miehet tehdä asian selväksi, että naisen ei tarvitse miettiä sitä?

En halua että on kiinnostunut, koska sitten olen pulassa.

Vierailija
6/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta voisko noin sanoa vaikka kerran ja sen jälkeen sitä ei tarvi enää sanoa? Haluaako miehet tehdä asian selväksi, että naisen ei tarvitse miettiä sitä?

En halua että on kiinnostunut, koska sitten olen pulassa.

Kuule nyt, miehet ja naiset ei ole mikään jäsentynyt ryhmä, jossa kaikki käyttäytyvät samalla tavalla. Jos sulla on joku mieskaveri, joka käyttäytyy noin, se on hänen tapansa käyttäytyä, ei kaikkien miesten. Kysy häneltä itseltään mitä hän ajattelee asiasta.

Vierailija
7/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sano. Se tuntuisi oudoltakin, ollaan kuin sisaruksia toisillemme (tunnettu ihan lapsuudesta asti). Psitsi että kerran alkoi yksi kaveri tuollaisia kommentteja esittämään ja se olikin sitten osoitus juuri siitä että hänen ajatuksensa olivat muuttuneet ei-kaverilliseen suuntaan.

Vierailija
8/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näissä piireissä kettu käy kolossa silloin tällöin. Siitä ei vaan huudella.

Vierailija
9/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pahoillani, mutta mulle miehet ja naiset on ihan eri asia.

Miehen kanssa en voi puhua ihan kaikesta, mutta toisaalta miehen kanssa on paljon helpompi olla.

Tämä mieskaveri on jotenkin niin aito ja samalla aaltopituudella. En ole kokenut kehuja mitenkään tunkeilevina vaan niistä on tullut mulle hyvä mieli.

Mutta hiukan mietityttää, että onko suhde täysin platoninen.

Ap

Vierailija
10/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näissä piireissä kettu käy kolossa silloin tällöin. Siitä ei vaan huudella.

No mikäs tabu tämä on olevinaan. Siellä missä miehet ja naiset ovat keskenään, voi syntyä suhteita, ihme ja kumma. Se ei kuitenkaan tarkoita että kaikki miesten ja naisten väliset suhteet olisivat seksuaalisia.

Vierailija
11/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa en voi puhua ihan kaikesta, mutta toisaalta miehen kanssa on paljon helpompi olla.

Tämä mieskaveri on jotenkin niin aito ja samalla aaltopituudella. En ole kokenut kehuja mitenkään tunkeilevina vaan niistä on tullut mulle hyvä mieli.

Ap

Miehet ja naiset on ihan sama asia sen suhteen, että ne on jokainen yksilöitä. Ihan erilaisia ihmisiä. Jokainen toimii ja ajattelee eri tavalla. Kukaan ei voi sanoa että kaikki miehet tai kaikki naiset tekevät näin.

Vierailija
12/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi läheinen mieskaveri jonka kanssa tavatessa halataan ja hän saattaa sanoa tuollaisia asioita. En ole koskaan ollut kiinnostunut hänestä romanttisesti joten en koe että siinä olisi mitään rajan ylitystä. Hän on myös todella vanha ystävä, n. 15-20 vuoden takaa, ja molemmat olemme tahoillamme pitkissä suhteissa. Useimmat mieskaverit eivät kuitenkaan ole ihmisinä sellaisia että tuollainen tuntuisi luontevalta ystävyyssuhteessa. Yhden kanssa vähän ehkä etäännyinkin kun hän ilmaisi sanallisesti kiintymystään (ei-romanttista) ja se tuntui musta jotenkin liialliselta ajatellen sitä millainen ystävyyssuhteemme oli.

Vierailija
13/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehutaan toisiamme kavereiden kesken, oli ne kaverit mitä sukupuolta tahansa. Saavutuksista, ulkonäöstä, mistä nyt milloinkin. Ihan tavallista puhetta eikä liity kiinnostukseen yms mitenkään.

Vierailija
14/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 1 mies ystävänä. Ollut jo yli 10v. Kyllä me sanomme joskus toisillemme kauniita asioita. Suhteemme on aivan platoninen.

Vierailija
15/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No älä nyt viitsii esittää jotain sinisilmää. Selvästi itsekin tiedät, että ei tuo nyt ihan täysin platoniselta kuulosta, kun viserrellään toiselle jotain siirappisia kehuja ja sinustakin tämä on ”ihan eri asia” kuin ystävyys naisen kanssa :D

Vierailija
16/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on tullut kyllä kommenttia, että toisille on ihan tavallista puhua noin.

Vierailija
17/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naiskavereiden kanssa täsmälleen samoin kuin mieskavereidenkin, mutta jostain syystä naiskaverit kaipaa minulta jotain hempeilyä ja muuta jonninjoutavaa.

Vierailija
18/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No täällä on tullut kyllä kommenttia, että toisille on ihan tavallista puhua noin.

Totta kai minäkin voin sanoa mieskaverilleni jotain kaunista vaikkapa tyyliin ”hei, onpa tosi kiva takki, onks toi uusi”. Se on kuitenkin hieman eri asia kuin hönkiä toiselle esimerkkisi mukaisesti jotain että ”oot kyllä huippu tyyppi, sun kanssas on niin hyvä olla…….

Vierailija
19/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo, tasoa tää ystävyys kestää, ymmärrämme toisiamme, voi puhua kaikesta, voi luottaa ja miestä menneisyys kaduttaa.

Taustalla baaripano, muutaman vuoden fwb ja eri aikaan aikuistuminen. Kun tavattiin, aika ei vain ollut otollinen oikealle parisuhteelle (tämä se katumuksen aihe). Ystävyys on kuitenkin kestänyt jo 25 vuotta.

Mutta kyllä mä noita ylläolevia ajatuksia olen kuullut myös opiskelukavereilta (tekninen ala) ja parilta läheisemmältä työkaverilta.

Kaikkia ajatuksenvaihtoja on yhdistänyt jonkinasteinen humalatila, ei näistä aivan selvinpäin jutella.

Vierailija
20/31 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä ihan tuollaisia juttuja ole sanottu, ehkä joskus jollain ystäväporukalla joku saattaa sanoa, että kiva olla teidän kanssa täällä tms, mutta kahden kesken en muista tuollaisia heittoja. Voidaan kyllä halata tavatessa tai hyvästiksi ja puhua ihan yhtä henk.koht. jutuista kuin naistenkin kanssa, mutta ap:n esimerkit ei kuulosta tutuilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi