Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaisesta kahvista pidät?

Vierailija
23.12.2021 |

Suomalaisethan ovat tunnetusti kahvihullua kansaa mutta nykyään jotkut ovat vielä hullumpia. Heidän mielestään Juhlamokan juojat ovat juntteja, jotka eivät ymmärrä kahvista yhtään mitään. Puhutaan artesaanikahveista. Toiset pitävät tätä erikoisuuden tavoitteluna. Tämän modernin kahvieliitin mielestä heidän makuaistinsa on maailman napa ja makuaistinsa sivistäminen kuuluu korkeimpaan ihmisyyteten ja yleissivistykseen.

Oletko itse erikoiskahveilla herkuttelija vaiko perinteinen määrä-on-tärkeämpää-kuin-laatu -ihminen? Jauhatko itse kahvisi omalla myllyllä vai ostatko kahvisi S-Marketin tarjouksesta?

Tässäkään asiassa vastakkainasettelun aika ei ole ohi.

Itse olen Presidentin ystävä enkä "ymmärrä" paremmasta. Mulla ei ole tarvetta hemmotella makuaistiani vaan pidän kahvia peruselintarvikkeena, jolla potkaistaan päivä käyntiin ja hankitaan lisäbuustia arkeen. Aloitan aamun kahdella isolla Taika-mukillisella suodatinkahvia. Kahvilassa joskus harvoin käyvänä en koskaan tilaa muuta kuin suodatinkahvia, koska jo cafe au lait ei ole koskaan maistunut. Pressopannu löytyy mutta espresso närästää kovasti kuten kaikki tummapaahtoiset kahvit kuten esimerkiksi Löfbergin Lila, joka kyllä muuten maistuisi.

Minkälaisesta kahvista pidät?

Vaihtoehdot

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin luomu pikakahvi!

Vierailija
2/24 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta Katriina tumma paahto, en osta muuta kotiin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espresso, vasta jauhettu.

Vierailija
4/24 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ainoassa vastauksessa suodatinkahvien lisäksi oli maininta jostakin juntista? En pidä aloittajaa junttina, vaikken mitään suodatinkahvia juokaan.

Teen espressokeittimellä itse haluamani kaltaisen kahvin, välillä lattea ja välillä taas macchiattoa. Makusiirappi fiiliksen mukaan. Joskus nappaan myös naapurikahvilasta mukaani jonkin hyvän sesonkimaun, jos töihin mennessä kerkeän poiketa.

Makunsa kullakin. Ei se ole junttia tai epäjunttia.

Vierailija
5/24 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras juomani kahvi on ollut Zoegas Skånerost, jonka ostin papuina (halpahallin tyyppisestä paikasta) ja jauhoin itse käsin veivattavalla kahvimyllyllä. Ostin sitä myös valmiiksi jauhettuna, mutta se ei ollut yhtä hyvää.

Vierailija
6/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ainoassa vastauksessa suodatinkahvien lisäksi oli maininta jostakin juntista? En pidä aloittajaa junttina, vaikken mitään suodatinkahvia juokaan.

Teen espressokeittimellä itse haluamani kaltaisen kahvin, välillä lattea ja välillä taas macchiattoa. Makusiirappi fiiliksen mukaan. Joskus nappaan myös naapurikahvilasta mukaani jonkin hyvän sesonkimaun, jos töihin mennessä kerkeän poiketa.

Makunsa kullakin. Ei se ole junttia tai epäjunttia.

Siinä oli juntti siksi, koska aloituksessa kerroin pitäväni Presidentistä.

Vierailija
7/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumasta

Vierailija
8/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkahvi💖

Vierailija
9/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitetystä

Vierailija
10/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kahvi mitä olen koskaan juonut on ollut warrior coffeen peru dark. Hinnan vuoksi tyydyn kauppojen kahveihin. 

Vierailija
11/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittäminen ratkaisee 

Vierailija
12/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tummapaahtoinen juhlamokka pannujauhatus.

Vierailija
13/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pauligin Original Blend Guatemala on paras.

Meniskö se tuossa vastaustaulukossa sitten tummapaahtoisiin markettikahveihin...

Vierailija
14/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutteripannulla vastajauhetuista pavuista, kiitos.

Vierailija
15/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla Juralla Kaffa Roasteryn 'Tumma sumu'-pavuista tehty latte macchiato kauramaidolla. Sori siitä.

Vierailija
16/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löfbergs kharisma

Vierailija
17/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaisesta. Tykkään esim. kahviloissa juoda Cappucinon tai Latten. Ja noin vaikka en ikinä muuten käytä maitoa.  Kotona juon Löfbergin Mediumia. Lapsellani on puolestaan kapselikeitin, sillä tehty kahvi on aivan täydellistä, en tiedä makua.

Vierailija
18/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rainbown kahvi voitti Hesarin kahvitestissä Presidentin ja Juhlamokan joskus vuosikymmen sitten. Siihen saakka olin juonut 20 vuotta Presidenttiä, koska pidän vaaleapaahtoisesta kahvista.

Toden totta, se on yhtä hyvää, mutta halvempaa. Suu varmaan tottui lapsena vaaleapaahtoiseen kahviin, enkä suostu tuntemaan syyllisyyttä tai "junttiutta" asian takia. Makuasioitahan nämä.

Vierailija
19/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain Singapore-kahvia.

Vierailija
20/24 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumma markettikahvi, yleensä Nordquistin Amigas tai Reko. Löfbergin Kharisma on hyvä, olemme saaneet tuliaisina joskus.

En mä nyrpistele, vaikka sitä Juhla Mokkaa tarjottaisiin ja joskus olen vain niin laiska (tai aamulla on kiire kun menen kuuteen töihin), että teen vain pikakahvin (Rainbow, Pirkka, Nescafe) ja se on ihan ok.