Te, joiden miehet sättivät tai ojentavat teitä julkisilla paikoilla, tiedoksi, että muut ihmiset tuntevat teitä kohtaan sääliä
Ryhdistäytykää ja lopettakaa epäterve suhde. Kotona tilanne on varmasti paljon pahempi.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jep, kyllä nähnyt näitä Miehiä jotka haukkuu ja sättii julkisilla paikoilla,en usko että ihmiset säälii,koska jos säälis niin ne puuttuisi tilanteeseen tai ainakin soittaisivat hätäkeskukseen, Suomessa möllötetään vaikka joku hakkaisi toisen hengiltä ja samalla kuvaisivat.
Hätäkeskukseen soitto siitä, että joku haukkuu toista sanallisesti? Ei se ole mikään hätätilanne.
Näen aika usein tällaista pariskuntaa. Mies ei suoranaisesti säti, mutta puhuu päälle, puhuu puolesta, määräilee ja on muutenkin todella ärsyttävä. Säälin sitä naista joka kerta, kun juttelemme.
Riippuu varmaan siitäkin, mitä naishenkilö on tehnyt. Ja varmaan sama toisinpäin, eli jos naisosapuoli sättii ja ojentaa julkisella paikalla miestään. Moni varmaan kokee myötätuntoa molemmissa tapauksissa, osa ihmetystä, osaa tuollainen häiritsee.
Tuo on miettimisen paikka varmasti molemmille osapuolille, käytöksen ja kommunikaation osalta, olipa ojentaja kumpi tahansa. Aikuiset ihmiset keskustelevat tasaveroisina, toinen ei ole "nuhteleva vanhempi" ja toinen "kasvatettava lapsi". Keskustelut voi käydä mieluummin kotona eikä julkisilla paikoilla. Kummankaan ei tarvitse nolata itseään eikä kumppaniaan muiden läsnäollessa.
Rouvat ovat ihan itse armaan miehensä valinneet ja ovat heidän kanssaan täysin vapaaehtoisesti.
Suomessa kun ollaan ja eletään, niin joka ikinen kotimainen ihminen tietää tasan varmasti mitä muita vaihtoehtoja olisi, jos päättäisi erota, mutta jos ei eroa, niin valitettavasti auta muu kuin kärsiä. Ja kyllä, sääliä tunnen.
Enkä mene väliin taatusti, jos näen "vain" sättimistä. Jos toinen kävisi käsiksi, niin silloin menisin, huutaisin muitakin apuun ja soittaisin poliisit paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, kyllä nähnyt näitä Miehiä jotka haukkuu ja sättii julkisilla paikoilla,en usko että ihmiset säälii,koska jos säälis niin ne puuttuisi tilanteeseen tai ainakin soittaisivat hätäkeskukseen, Suomessa möllötetään vaikka joku hakkaisi toisen hengiltä ja samalla kuvaisivat.
Hätäkeskukseen soitto siitä, että joku haukkuu toista sanallisesti? Ei se ole mikään hätätilanne.
Näin, eli siitä on ihan turha soittaa yhtään minnekään tai mennä itse nokkaansa väliin tunkemaan.
Lähtökohtaisesti en kyllä ymmärrä säälimistä ja vielä vähemmän jotenki ylimielistä asennetta toista ja toisen tilannetta kohtaan. Siinä ei kyllä säälimiset auta, jos toinen on epäterveessä suhteessa. Sen sijaan ymmärrys, empatia, läsnäolo ja toisen tilanteen ymmärtämisestä voisi olla apua.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi hätätilanne, tarvitsisin poliisia päivittäin rouvan takia. Miksi sättiminen ja henkinen väkivalta on pahasta, jos tekijä on mies. Mutta mammat pitävät sitä naisen oikeutena pahaa miestä kohden, mieshän on paha jo syntyessään?
Vierailija kirjoitti:
Rouvat ovat ihan itse armaan miehensä valinneet ja ovat heidän kanssaan täysin vapaaehtoisesti.
Suomessa kun ollaan ja eletään, niin joka ikinen kotimainen ihminen tietää tasan varmasti mitä muita vaihtoehtoja olisi, jos päättäisi erota, mutta jos ei eroa, niin valitettavasti auta muu kuin kärsiä. Ja kyllä, sääliä tunnen.
Enkä mene väliin taatusti, jos näen "vain" sättimistä. Jos toinen kävisi käsiksi, niin silloin menisin, huutaisin muitakin apuun ja soittaisin poliisit paikalle.
Ei se vapaaehtoista ole. Olet oman psyykesi ja miehen panttivankina. Traumatisoitunut ihminen ei lähde koska ei pysty. Se on jähmettynyt paikoilleen. Jos mikään ei riko sitä kuviota niin siinä pysyt kuolemaasi asti.
Kyllä minä katson säälien tossun alla olevaa miestäkin. Jolle tiuskitaan asenteella, että älä tee nyt tätäkin väärin.
Nykyajan ihmiset ei sääli ketään,ne on piinkovia ja kylmiä, itsekkäitä,tekopyhiä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vapaaehtoista ole. Olet oman psyykesi ja miehen panttivankina. Traumatisoitunut ihminen ei lähde koska ei pysty. Se on jähmettynyt paikoilleen. Jos mikään ei riko sitä kuviota niin siinä pysyt kuolemaasi asti.
Olen itse ollut 20 vuotta parisuhteessa, joka oli arvaamaton. Mies ei koskaan julkisella paikalla sättinyt, eikä kotonakaan suoraan haukkunut, mutta kritisoi paljon. Oli vaativa. Kaikki oli ok, kun hänen kanssaan oli samaa mieltä. Vaikeaa oli, jos halusi eri asiaa.
On vaikeaa lähteä, jos suurin osa ajasta on hyvää tai erittäin hyvää. Pidin itseäni vain heikkona, jos en kestänyt syyllistämistä. Katsoin sen olevan vahvuuden osoitus, että pystyn pitämään puoleni.
Tällä vain haluan sanoa, että luulen, että vaikeista suhteista ei lähdetä sen takia, että niissä on myös paljon hyvää, jolloin menneet anteeksiannetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on, tästä pitäisi oppia ilmoittamaan. Henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan ihmiset ei sääli ketään,ne on piinkovia ja kylmiä, itsekkäitä,tekopyhiä yms.
Kyllä! Jumalan hylkäämä ihmisyys joka on koronansa ansainnut!
En olisi päivääkään suhteessa, jossa toinen puhuu minulle epäkunnioittavasti, julkisesti tai kahden kesken.
Ajattelen että nainen on tyhmä kun sallii moisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä. En usko, että tuollainen rouva on mitenkään teljetty kotiinsa, joten ovi vain auki ja ulos. Sitten tossua toisen eteen ja ihmisten ilmoille. Ehkä psyyke on tallattu, mutta jos kykenee edes kohtuullisella tavalla olemaan ulkomaailmassa ja ei pelkää ihmisiä, niin kyllä silloin pystyy halutessaan lähtemäänkin. Jos ei halua lähteä, niin sille ei voi muutkaan yhtään mitään.
Mutta kun nainen sättii ja moittii miestään julkisella paikalla, siihen suhtaudutaan naureskellen ja vitsaillen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun nainen sättii ja moittii miestään julkisella paikalla, siihen suhtaudutaan naureskellen ja vitsaillen.
Minä naisena säälisin sitä miestä. ap
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti en kyllä ymmärrä säälimistä ja vielä vähemmän jotenki ylimielistä asennetta toista ja toisen tilannetta kohtaan. Siinä ei kyllä säälimiset auta, jos toinen on epäterveessä suhteessa. Sen sijaan ymmärrys, empatia, läsnäolo ja toisen tilanteen ymmärtämisestä voisi olla apua.
Ja sinäkö olet ymmärtäväinen, empaattinen ja läsnäoleva? Varsinkin vieraalle ihmiselle? Tuskin. Ihan turha tulla ylimielisesti asioita siis tänne selittämään. :D