Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (II)

06.04.2015 |

Tervetuloa lämminhenkiseen vertaistukiryhmään, jossa kuumeillaan plussaa raskaustestiin. Joukossa on vasta yrityksen aloittaneita, pidempään yrittäneitä ja kaikkea siltä väliltä. Jännätään, toivotaan ja mietitään yhdessä, olisiko tämä nyt SE kierto, jossa onni osuu kohdalle! :)

Uusista ryhmäläisistä olisi kiva kuulla jotain taustaa (esim. ikäsi, mones lapsi toiveissa, millä mielin nyt lasta yrittämässä, mitä raskautta edistäviä keinoja käytössä..), mutta se ei suinkaan ole pakollinen. Mikäli haluat nousevaan listaukseen, ilmoitathan kiertopäiväsi (kp) sekä mones yrityskierto (yk) on menossa tai milloin yritys on aloitettu (ya).

Hedelmällistä vuotta 2015 kaikille! :)

Kommentit (2455)

381/2455 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännittävää Pioni1 tuuthan pian kertomaan missä mennään? :) Koska aattelit testata jos ei menkat ala?

uusiomama toivotaan, että haalea haamu on tosiaankin se haalea haamu eikä vaan joku typerä viivan paikka! :)

Kissanainen87 ootko aatellut kysyä lääkäriltä asiasta? En oo käyttänyt sun kanssa samoja pillereitä, mutta äsken lueskelin lääkeinfosta, että niiden kanssa pitäisi tulla tyhjennysvuoto. Eli voiskohan johtua sun menkattomuus niistä sun toisista lääkkeistä niinkuin epäilitkin. Toivottavasti saat pian selkeyttä tähän asiaan!

Tänäaamuna bongattu tän kierron ensimmäiset menkkafiilikset. Eli kun heräsin, niin oli ihan sellainen olo että nyt on vuoto alkanut. Mitään ei oo vielä näkynyt, mutta mulla on näitä tuntemuksia joka kierrossa useita päiviä ennen menkkoja. Kivasti siinä pirstaloitu raskaustoiveet. Hyvä niin, ei sitten harmita niin paljoa kun saapuu kp1.

Tiinu89 kp26/32 yk1

382/2455 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kp 28/26. menkkoja ei vielä oo näkyny. Torstaina testailen jos ei mitää kuulu, mut ei oo kyl mitää oireiakaan lukuunottamatta hirmusta väsymystä joka johtunee työn alottamisen tuomasta paineesta ja rasituksesta. Tässä kierrossa mäkää en tikutellu mitään. Mutenki oon unohtanu koko yrityksen ja kekittyny muuhun puuhaan :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
383/2455 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kärsitään masennuksesta. Tänään siis kp2. Oon tässä jo kerennyt miettiä, vaikka mitä tyhmää. Kuten mikä vika minussa on? Mitä olis pitänyt tehdä toisin. Ja tämähän on todella typerää, koska kyseessä oli eka yritys kierto. Olisiko antibiootilla voinnut olla merkitystä asiaan. Lopetin antibiootti kuurin paria päivää ennen tärppipäiviä. No eiköhän tämä tästä, kyllä se mieli-ala siitä nousee. :) Meitä on kuitenkin siunattu kahdella ihanalla lapsella, jotka molemmat saivat alkunsa ekasta yrityskerrasta.

Järjestin eilen illalla itselleni piristystä pullapitkosta, sipsipussista ja limskapullosta. Söin siis ne kaikki. Anoppi antoi eilen vappupullon kuoharia. Meinasi lipsahtaa, että et olis voinut parempaan aikaan tätä antaa. Aion kuluttaa pullon miehen kanssa vappuna. Tuleekohan sieltä joku Suomen pelikin sinä iltana?? ;) Mieskin huomasi, että nyt on rouvalla mielimaassa ja yritti piristää ja hauskuuttaa mua illalla. Lupasi, että jos se oli "tekemisen puutteesta" kiini, niin asia korjataan tässä kierrossa... ;) Sitä odotellessa. ;)

Toivottavasti muilla on parempi tuuri ja kevät tuo tullessaan paljon paljon plussia joka testiin!! :)

Aliisia kp2/30-31

384/2455 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Legolatar listasta ja sulle paljon tsemppiä toivon koko sydämestäni ! :)

ALIISIA , mulle ainaki tulee jokaisen kierron aluksi kp 1-5 masennus :D kaikki viat itestä käydään läpi ja kaikki vika on aina itestä. Mulla auttaa justii mies tuos kohtaa joka pitää aina hyvänä ja lohduttaa Kun mieli on maassa.

Nyt on menossa kp 13 ja luulen, että ovulaatio oli jo kp 10, vaikka pitäis olla vasta nyt. Vatsan nipistelyistä ja limoista päätellen siis. Kummallista. No ylihuomenna on sitten se lääkäri Ja jännittää ihan pirusti :D toivon todella että tämä reilu vuosi yrittämistä loppuisi pian. Armonaikaa oon tuonne 2/16 asti antanu tai kaikki hedelmöityshoidot kerran läpi, sitte luovun toivosta. Nyt hyvällä fiiliksellä mennään.
Ystävät jotka tietää että kuinka kovasti me yritetään vauvaa on nähny unta että meille tulee poikalapsi :D ja minulle tuntematon naapurimme oli sanonut yhteiselle ystävällemme että on nähny unta että meille tuli vauva joka sitte leikki hänen lastensa kanssa pihalla :D olispa enneunia :)

Supera kp 13/27-29 ya 2/14

385/2455 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyn lekurilta mutta mulla menkkamaiset kivut..et eiköhän ne ala

386/2455 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Legolatar, sä se jaksat aina piristää. :) Kyllä mä olen edelleen realistisesti liikenteessä, kun ei mitään ole todettu minussa. Että tässä on hyvin vielä sellainen puolisen vuotta aikaa, ennen kuin pitää alkaa pohtimaan liikoja, että joskus se vaan kestää. Mutta se menkkojen musertavuus ei ois ollu yhtään niin pahaa ilman joka tuutista tulevia vauvauutisia :( Tunteet kuuluvat elämään kyllä.. mutta toivottavasti sinä, minä ja kaikki muutkin pääsemme kohta tuntemaan negapettymysten sijasta valtaisaa iloa plussan ja oman nyytin muodossa <3

Aliisia, kuullostaa ttulta tuo pullapitko, sipsipussi ja limsapullo :D Koska arvatkaapa mihin tyssäsi tää mun terveellisyysintoilu..... voi tätä tunnesyöpöttelyn määrää. Noh, jospa taas itseään niskasta kiinni ja yrittää olla pettymättä ens kerralla niin pahasti :c Tai sit pidän itteni kotiin lukittuna ilman että herkut pääseekään mun lähelle :D

Supera, tsemppiä lääkäriin!! Tuu sitten kertomaan, että kuinka käy :)

Noorav, kp3, yk6

387/2455 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa kun päivät matelee! Tänään tein taas testin ja vähän liiankin tuttu nega tuli! Nyt alkaa jo ärsyttää sekin että jos tää kierto nyt menkkoihin päätyy niin tulee kyllä vähän pitkä kierto ja sehän ei oo kivaa! Nyt kp30!

oireita ei oikeestaan oo muutakun et nännit on jo toista viikkoa tosi herkät (mulla ei oo koskaan menkkojen takia ollut) ja välillä tuntuu et syömisen jälkeen etenkin tulee helposti semmonen kuvottava olo, ilman et ois ees paljon syöny!

onkos joku muu mun kanssa samoissa meiningeissä? Jännäämässä kierron loppua? :)

Hennas kp30/?  yk1

388/2455 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan ihan hermona vaikka pitäisi osata relata! Menkkoja ei vielä näy, mutta laskeskelin aiempien kiertojen pituuksia ja muutama 36 päivän kierto sieltä löytyy, joten vielä ei kannata innostua (etenkään kun muutama negatesti on jo ehditty tekemään). Ihan kyllä sellainen "menkkaolo", eli voi olla että huomisen aikana ne alkaa, vapun kunniaksi ;) Toivo vaan nousee hetki hetkeltä korkeammalle, voi kun voisi vaan unohtaa asian hetkeksi. Torstaina meinaan testin tehdä, jos siihen mennessä ei ole mitään tapahtunut :)

Vappuskumpat kävin kuitenkin ostamassa! Ei voisi vähempää harmittaa jos niiden juominen siirtyy ensi vappuun, mutta jos ei, tulevat TODELLA tarpeeseen ;)

Tiinu89 - mulla on kanssa ollut tässä kierrossa ihan normaalit menkkafiilikset ja finnit yms. Siksi olen yrittänyt "valmistella" itseäni niiden alkamiseen.. Pessimisti ei pety :P

Aliisia - harmi kuulla ja uskon että mieli on maassa. Toivotaan että ensi kierrossa on parempi onni mukana, jos historia toistaa itseään, näin todella kuvittelisi olevan! :) Pullapitko yms. herkut kuulostava ihanilta ja todellakin ansailtuilta. Itse meinaan vetää kunnon munkkiöverit vapun kunniaksi (voiko olla mitään parempaa?!) :'D

Noorav - toivon teille kanssa plussailoa ja nyyttiuutisia <3 Tsemppiä ja todellakin uskon ja ymmärrän että muiden vauvauutiset masentavat.

Pioni1, kp 35/34, yk 2

389/2455 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Legolatar, kyselit että mitä Odottaa selkeyttä kiertoon -ihmisille kuuluu. :) Olen nyt joutunut viettämään hiljaiseloa tällä palstalla, kun on ollut niin paljon kiireitä! Käyn kuitenkin lukemassa tänne kirjoittaneiden kuulumiset lähes päivittäin. :) 

Mulla tuli eilen kp 60 täyteen ja yhtäkkiä aloin vuotamaan ku Niagaran putous. :D Tänään siis menossa kp 2, jeeeeeee!!! Enpä olisi uskonut että oon joskus näin iloinen menkkojen alkamisesta. :D Nyt vaan toivon hartaasti että kierto rupeis nyt normalisoituun ja olis ainakin puolet lyhyempi! 

Toivottavasti päästäis aloittaan kunnolla yritys tässä kierrossa. :) 

Aika monella täällä tuntuu olevan jännät paikat tulossa, toivottavasti teillä tärppää ja jos ei vielä, niin onnea uusiin yrityksiin!! <3

Stardust (22 v), kp2/ööh...:D

390/2455 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsista minulle on lipsahtanut väärä kierron kesto...
Eli oikea tieto on tällä hetkellä

Kp16/35 yk 4 !! (mobiililla ei saa tummennettua)

Ja iloinen sattuma tälle päivälle: Ovulaatiotestiin pärähti hymynaama, ensimmäisenä testipäivänä! :O
Nyt on peukut ja varpaatkin ristissä että tärppi tulisi!!

Tsemppiä kaikille! :)

391/2455 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin sen verran kertomaan omia kuulumisiani, että jättäydyn nyt tältä palstalta ainakin pariksi kuukaudeksi pois. Maanantaina lääkärissä käydessäni lääkäri totesi ovulaation jo tapahtuneen, vaikka kuvittelin sen olevan vasta tulossa. Mies palasi lauantaina reissusta, eli pienen pieni mahdollisuus sille on olemassa, että ajoitus olisi ollut oikea, mutta oviksen jälkeen maanantaina kohdun limakalvo oli vain 5,5mm. Lääkärin mielestä normaali, mutta omien googlettelujen perusteella aivan liian ohut kiertopäiviin nähden. Eli toivo on aikalailla tässä kierrossa heitetty kankkulan kaivoon. Ja seuraava ovis todennäköisesti jää hyödyntämättä myös miehen reissun takia, joten josko sitten kesäkuussa.. Vähän ehkä jo harkitsen, hoitoihin hakeutumista, koska kesäkuussa tulee 2 vuotta siitä kun ehkäisy lopetettiin. Tsemppiä ja plussatuulia kaikille!

Poistetaan listalta EICH

392/2455 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

minulle voi päivittää kp 1/27. Pöh ja pah! Toivottavasti saadaan huhtikuun plussaajia vielä lisää! Ja jos ei, niin sitten toukokuussa pajon, paljon plussia :)

Mukavaa vappua kaikille!

393/2455 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan.

Kylläpäs ovulaatiotestit polttelee kaapissa vaikka niin päätin että tässä kuussa ei sitten testailla yhtään :D Otin tänään viimeisen Clomifenin, ja siitä aiheutuvat tuntemukset varmasti lietsovat halua ottaa tikku kauniiseen käteen. Pientä oireilua siis lääkkeestä on tullut(netin kauhukertomusten perusteella olin varautunut pahempaan..); ekoina päivinä pientä etovaa oloa ja huimausta välillä, 3. ja 4. päivinä on vihlonut välillä ovulaatiomaisesti munasarjojen kohdalta. Eilen onnistuin vetämään ihme kilarit jostain aivan turhasta miehelle, mutta en tiedä pistetäänkö se lääkkeen, väsymyksen vai ihanan luonteeni piikkiin :D Ovulaation pitäisi olla toukokuun 10.päivän kieppeillä, veikkaan että tapahtuu hieman aikaisemmin.

Tsemppiä kovasti kaikille plussailuun ja yrittämiseen :) Hyvää vappua!

394/2455 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut että tunkeudun ketjuunne näin :D

Hirveä vauvakuume, mutta tarkoitus ei olisi tehdä vasta kun kahden vuoden päästä esikoisellemme kaveri. Nyt kuitenkin tein testin varmuuden vuoksi ja tulos saa hämmästymään. 
Mitä mieltä te olette testistä? Ei ole oikein muita paikkoja josta kysyä, kun en halua huhuja liikkeelle tuttavapiirissä.

Kyseessä Rfsun testi.
kiitos vastauksistanne :)

Vierailija
395/2455 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei taasen!
Minä hätähousuna kävin tänään ostamassa sitten r-testit. Kai sen vois huomen aamusta tehdä jos en malta odottaa pidempään, huomenna siis "viimenen" pv millon menkkojen pitäisi alkaa! Nyt kp 34/30-35 :) Eipä ole vieläkän mitään menkka oireita, mutta eipä raskauteenkaan liittyviä...
Tämä oireettomuus tekee minulle sen olon, että aivan varmasti huomenna heräänkin menkkalätäköstä ://
Muistelin tässä n. pari vuotta sitten ollutta raskauttani, että sillon mulla oli oireita (tosin tajusin vasta jälkikäteen). Oltiin kesällä remppaamassa kämppää & jos edes hetkeksi istahdin niin nukahdin samantein. Eli olin ihan älyttömän väsynyt jatkuvasti, ravasin pissalla koko ajan (oli sitten virtsatulehdus kyllä samaan aikaan..), koko ajan napsin jääkaapista jotain, masu pömpötti ihan pinkeänä aamusta iltaan & tietenkin menkat oli jäänyt. Tosin en kunnolla enää muista milloin nää oireet ilmeni, olikohan ihan vähän kun menkat oli jääneet vai viikon jopa pari jälkeen. Joka tapauksessa neuvolassa kun testissä selvis mikä oli homman nimi olin vasta 5-6vk raskaana, tiedä sitten. En edes tiedä mistä asti raskausviikot lasketaan :D
Mutta tosiaan ei ole nyt oireita eikä toivoakaan sen kummemmin, testaan jokatapauksessa jos huomenna ei menkat tule...
Koko kuukausi mennyt niin hyvillä & rauhallisin mielin, mutta nyt meinaa tulla taas pieni suru puseroon... :(
Joulukuussa -14 olin niin innoissaan, että kohta me aletaan odottamaan lasta jee olin niin varma & täpinöissäni... tässä sitä ollaan vielä & samaa intoa/toivoa/varmuutta ei enää vähäänaikaan ole ollut olemassakaan!

396/2455 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikiii toivon niin sulle plussaa! Mä en voi ees kuvitella miltä tommonen aika tuntuu kun tiellä vasta eka yrityskiert meneillään! 

Sitte semmosta vappuun liittyvää että mitäs meinaatte kun mulla ei menkkoja kuulu eikä näy muttei myöskään sitä plussaa testiin niin uskaltaiskohan sitä juoda vappuna? En haluis saada sitte mitään huonoa omaa tuntoa jälkeenpäin mut vähän tekis mieli kun en oo pariin kuukauteen mitään ottanu.. Et jos sitä pari edes? ;)

Hennas kp31/?  yk1

Vierailija
397/2455 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

HENNAS, eipä munkaan yritysaika ole niin pitkä kun monien muiden täällä! Heille minä toivon sitä plussaa eniten :)
Siitä vaan, juhli jos siltä tuntuu! Minä en ainakaan ole alustakaan asti välttänyt juhlimista siksi, että "jos nyt olenkin raskaana". Neuvolassakin sano mulle, että ei se niin alussa haittaa & varsinkaan kun asiasta ei voi edes tietää vielä! Kyllä sitä pitää vielä nauttia & viettää hauskaa aikaa vaikka yrittääkin, koska siinä voi mennä hyvinkin pitkään :)

398/2455 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei kaikille!

Mulla on nyt sitten reumalekuri takana ja olen jopa alkushokista selvinnyt. Homman nimihän on siis se että mulla ei oo kunnallisessa ollut hoitosuhdetta, eikä myöskään lääkitystä.

Tänään olen sitten alottanut lääkityksen, menin sinne tuntien itseni täysin terveeks, mitä ny jalkapohjat aristi ja kädet ollu jo monen aikaa arat. Lääkäri sitte teki tutkimuksen ja totes yli 10 nivelen tulehduksen sillä hetkellä.

Hoitajan kanssa puhuin raskautumisesta ja menneistä yrityksistä/raskauksista. Hän sanos että ei mitään toivoa raskautua tällä määrällä tulehduksia. Tai jos raskautuu niin on erittäin hyvä tuuri :)

Joten katotaan mitä lääkitys tekee tilanteelle ja jos vaikka joskus sais sen pysyvän plussan :)

Sunshine14 kp12/24-26

399/2455 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunshine14 jaksamisia sulle kovasti! Eiköhän lääkitys vaikuta plussan saamiseen ajallaan! :) nyt vaan voimia jaksaa odotella!

400/2455 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään eka lääke kitaan, tänään tai huomenna ovis, pitäis jo toimia!!! :)

No ei kai, lääkkeen vaikutus alkaa 1-3 kk kuluttua vasta. Joten malttia ny tarvitaan kaikkeen ja ihmeen tapahtumista. Toki tää varmaan mun stressiäkin nostaa tää jatkuva kipuilu ni ihan kiva nähdä minkäkainen ihminen täältä vielä nousee eloon :)