Jälleen yksi tehohoitaja lähtee Norjaan: matkat maksetaan, asuminen maksetaan, tuntipalkka 42€
Saa myös 5000€ kun allekirjoittaa vakituisen työsopimuksen.
https://twitter.com/minna_paivinen/status/1473678624402423812?t=OW5se71…
Ottakaahan hoitajat mallia, paljon parempaakin on tarjolla kuin mitä Suomella on antaa.
Kommentit (186)
Mikäs siinä, jos haluaa olla ma mu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norjalla on öljyä. Suomelta eu vei metsätkin.
Niin siinä on sellainen juttu, ettei Norja ole luopunut omaisuudestaan.
Suomi on ihan itse myynyt sähköverkkonsa ulkomaille, luovuttanut päätösoikeuden metsistä Brysseliin, ottanut lainaa antaakseen avustuksia muille jne.
Suomella olisi kaikki edellytykset olla hyvin vauras maa. Ja mehän olimme - maailman kärkeä ja mm. Norjan edellä vielä 80-luvun lopulla.
Norja teki viisaasti kun pysytteli erossa EU:sta.
Ap
Mitähelv.inväsybeitätäälläainaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja saa Suomessa ilmaisen koulutuksen, työterveyshuollon jne. Kannattaa nekin hakea sitten muualta.
- väsyny, lähes kaikki ammattikoulutus/yliopisto on ilmaista.
Ammattikoulutus kyllä, yliopisto ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on ihan itse myynyt sähköverkkonsa ulkomaille, luovuttanut päätösoikeuden metsistä Brysseliin, ottanut lainaa antaakseen avustuksia muille jne.
Suomella olisi kaikki edellytykset olla hyvin vauras maa. Ja mehän olimme - maailman kärkeä ja mm. Norjan edellä vielä 80-luvun lopulla.
Ap
Totta kai, niillä öljyvaroilla.
Eipä ole Suomella sellaisia.
Muutin suomesta 4 vuotta sitten. Nyt tienaan nettona vuodessa sen mitä suomessa bruttona KAHDESSA vuodessa. Saan säästöön noin 6 kertaa sen mitä suomessa. Ja silti en elä kitsaasti vaan elintaso on säästämisestä huolimatta parempi kuin se oli suomessa, työpäivätkin vain hieman pidemmät. Muutamassa vuodessa on todellakin eläkepäivat turvattu, viidessä vuodessa olen vapaa vaikka lopettamaan töiden teon kokonaan jos haluan.
Ps. En ole palaamassa. Täälläkin on ilmainen ja huomattavasti parempi terveydenhuolto. Ja vesijohtovettä voi juoda! Ihan niinkuin missä tahansa muussakin länsimaassa! Mitähän muita kliseitä sitä olikaan 🙄.
Mä oon aivan täynnä tätä sairaahoitajien kitinää. Eipä valita lähihoitajat, sossut , poliisit jne. Mikä sairaanhoitajan työsä tekee nut niin merkittävän. Poliisikin laittaa kirjaimellisesti oman elämänsä jatkumisen joka päivä alttiiksi
Vierailija kirjoitti:
Muutin suomesta 4 vuotta sitten. Nyt tienaan nettona vuodessa sen mitä suomessa bruttona KAHDESSA vuodessa. Saan säästöön noin 6 kertaa sen mitä suomessa. Ja silti en elä kitsaasti vaan elintaso on säästämisestä huolimatta parempi kuin se oli suomessa, työpäivätkin vain hieman pidemmät. Muutamassa vuodessa on todellakin eläkepäivat turvattu, viidessä vuodessa olen vapaa vaikka lopettamaan töiden teon kokonaan jos haluan.
Ps. En ole palaamassa. Täälläkin on ilmainen ja huomattavasti parempi terveydenhuolto. Ja vesijohtovettä voi juoda! Ihan niinkuin missä tahansa muussakin länsimaassa! Mitähän muita kliseitä sitä olikaan 🙄.
Kerropa vielä, missä se "täällä" on. Jostain kumman syystä sitä ei juuri koskaan mainita, kun kehutaan miten paljon paremmin kaikki on "täällä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTotta kai, niillä öljyvaroilla.
Eipä ole Suomella sellaisia.
Suomessa myydään kaikki luonnonvarat pois jotta voidaan lahjoittaa rahat EU:lle.
Ap
Pari vuotta sitten Abu Dhabissa vähän prameamman kauppakeskuksen sapukalan ruokajonossa törmäsin suomalaiseen sairaanhoitajaan. Kysyttyäni miksi siellä hoitsuna, hän katsoi "et-sä-voi-kysyä-noin-pöljiä"-ilmeellä ja vastasi:
"Lähes kolme kertaa parempi palkka kuin Suomessa, jokaista kumihanskaa ei lasketa ja työ on paljon paremmin organisoitu kuin Suomessa..."
Myönnän (kerrankin) että tuli kysyttyä todella hölmösti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin terveydenhoitoalalla niin itsekin voisin harkita! Pari vuotta seisoo vaikka päällään jos nettoaa tuollaiset massit. Voisi säästää pari vuotta ja sitten ostaa hienon talon ja muuttaa ihan minne vain haluaa.
Ei siitä isoja summia säästöön jää. Olin itse vuosia sitten muutaman vuoden Norjassa töissä. Olihan palkka hyvä, mutta eläminen maksaa niin paljon enemmän, että tuolla motiivilla ei kannata lähteä. Parasta oli mielestäni se, että työolot olivat ihan toista kuin täällä.
Kyllä siitä jää tosi hyvin käteen, kun menee pariksi vuodeksi Norjaan paiskimaan töitä ja elää säästeliäästi/köyhäillen. Jos kolmekymppinen sijoittaa säästöön saadut viisaasti, eläkepäivät on sillä turvattu.
Juuri niin. Suomessakin ulkomaalaiset matalapalkka-alan duunarit pystyy lähettämään kotiin hyvät rahat, kun ne asuu yksiössä 10 muun kanssa ja hakee ruokansa leipäjonosta tai syö pelkkää riisiä ja rehuja. Suomalainen hoitsu voi tehdä saman tempun Norjassa paljon vähemmällä kituutuksella, kun ruhtinaallisen palkan päälle saa ilmaisen kämpän ja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos haluaa olla ma mu.
No mitäs ne alanuolet tähän on? Jos muuttaa toiseen maahan, on siellä maa han muut ta ja. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa vielä, missä se "täällä" on. Jostain kumman syystä sitä ei juuri koskaan mainita, kun kehutaan miten paljon paremmin kaikki on "täällä".
Alankomaissa asun tällä hetkellä. Mutta jos epäilet että valehtelen, niin seuraavaksi toki väität että keksin maankin. Joten mitä väliä sillä on mainita 🤷♀️.
Ps en siis ole hoitaja, vaan it-alalla. Mutta lähes missä tahansa paremmin koulutetussa ammatissa suomi häviää palkoissa ja elintasossa monille/useimmille länsiEuroopan maille.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen sitä mieltä, että jos muuttaa muualle Suomen ulkopuolelle, niin tällaiselle ihmiselle tulee asettaa ikuinen porttikielto. Jos ei huvita suomalaisuus, niin otetaan sitten lopullisesti suomalaisuus pois.
Jos kaikki käyttäytyisivät yhtä itsekkäästi kuin ap, suomalainen yhteiskunnan romahtaisi.
MORAALIOPETUS: "Käyttäydy vain sellaisen periaatteen mukaisesti, jonka toivoisit tulevan yleiseksi laiksi." (Immanuel Kant).
Kuuluisia osaamattomien ja taidottomien valitusvirsiä lähteville.
Olen asunut aika monessa maassa, mutta palannut Suomeen. Ihmetelkää rauhassa, miksi. Menkää toki kokeilemaan, jos ei Suomi kelpaa. Toiset viihtyy muualla (myös jälkeen sen klassisen kuherruskauden, jolloin kaikki erilainen tuntuu niin ihanalta ja kaikin tavoin paremmalta), toiset haluaa takaisin. Muualta muuttanut ei ole koskaan samassa asemassa kuin "alkuperäisasukkaat", vaikka itse väittäisivät muuta.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitaja saa Suomessa ilmaisen koulutuksen, työterveyshuollon jne. Kannattaa nekin hakea sitten muualta.
Työterveyshuolto :D ainakin osissa sairaaloissa on huonoin mahdollinen sopimus työterveyshuollon kanssa, eli sinne pääsee vain, jos töissä sattui jotain. Muuten jonotat tk:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alankomaissa asun tällä hetkellä. Mutta jos epäilet että valehtelen, niin seuraavaksi toki väität että keksin maankin. Joten mitä väliä sillä on mainita 🤷♀️.
Ps en siis ole hoitaja, vaan it-alalla. Mutta lähes missä tahansa paremmin koulutetussa ammatissa suomi häviää palkoissa ja elintasossa monille/useimmille länsiEuroopan maille.
Miksi sitten häpesit kertoa, mikä maa on kyseessä? Olen itsekin asunut siellä, mutta halusin pois.
Lähteminen Norjaan parempien palkkojen perään on ihan ok, sen politisoiminen niin että Suomen tulisi maksaa sama, ei ole.
Pieni varoituksen sana, tietysti ehkä lähihoitajana osaat varoakin: tunnen useammankin kalanleikkaajan, jotka lähtivät Pohjois-Norjaan uskomattomien palkkojen perässä, työ oli tosiaan jotain kalanleikkuuta.
Hyvä puoli: tienasivat hienosto-omakotitalon verran rahaa
Huono puoli: kaikki meni viinaan, autoihin, naisiin ja muuhun sellaiseen. Nykyään ei parisuhdetta, perhettä eikä omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Pari vuotta sitten Abu Dhabissa vähän prameamman kauppakeskuksen sapukalan ruokajonossa törmäsin suomalaiseen sairaanhoitajaan. Kysyttyäni miksi siellä hoitsuna, hän katsoi "et-sä-voi-kysyä-noin-pöljiä"-ilmeellä ja vastasi:
"Lähes kolme kertaa parempi palkka kuin Suomessa, jokaista kumihanskaa ei lasketa ja työ on paljon paremmin organisoitu kuin Suomessa..."
Myönnän (kerrankin) että tuli kysyttyä todella hölmösti.
Jep, siellä on kansalaisille samat edut kuin Suomessa (maksuton koulutus, terveydenhuolto jne) mutta tuloveroprosentti nolla (koska öljy, maakaasu jne vientituotteet) ja muutenkin tosi hyvät työedut. Kaveri kans oli töissä monta vuotta Abu Dhabissa, tykkäsi ihan hirveästi ja kaipaa sinne takaisin. Palasi Suomeen vain siksi, että rakastui suomalaiseen mieheen, mutta on todennutkin, että mikäli koskaan eroaa niin pakkaa saman tien laukkunsa ja suuntaa takaisin helpomman elämän lämpöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En löytänyt mitään kunnollista työtä siellä, ainakaan ei toimi amispohjalta. Korkeakoulutetuilla on eri asia.
- väsyny, lähes kaikki ammattikoulutus/yliopisto on ilmaista.