Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tehnyt koskaan lastensuojeluilmoitusta?

Vierailija
06.04.2015 |

miksi teit? Mitä siitä seurasi?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö tehdä lasu äidistä joka raskaana ollessa vetää röökiä?

Vierailija
2/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, en tiedä eikä kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 20:16"]

Olen, en tiedä eikä kiinnosta.

[/quote] Niin ja tein siis siksi, koska olin erittäin huolissani perheen lapsesta.

Vierailija
4/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta eläinsuojeluilmoituksen olen tehnyt.

Vierailija
5/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt, mutta erään perheen tilanteesta kerroin lapsen isovanhemmille. He ottivat lapsenlapsensa asiat hoitoonsa. Lapsi oli heidän hoidossaan aikuiseksi asti ja on edelleenkin pärjännyt hyvin. 

Miksi yleensä ei oteta yhteyttä perheen sukulaisiin vaan heti lastensuojeluun?

Vierailija
6/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta soitin kerran 112 kun oltiin puistossa piknikillä ja samaan puistoon tuli pariskunta pikkupojan (n.4-5v) kanssa. Pariskunta istahti puiston penkille ja kaivoivat kassistaan kaljapullot, poika jäi ihan huomiotta huitelemaan yksinään. Jotain poika teki mitä en nähnyt ja äiti lähti vihaisena huutaen juoksemaan perään, poika karkuun, ja äiti kaatusi kännisenä maahan ja jäi siihen makaamaan. Sen jälkeen poika ei enää uskaltanut tulla lähellekkään vaan kierteli kaukaa (muunmuassa vilkkaan tien yli käveli useasti). Äiti vaan palasi miehensä viereen istumaan, avasi uuden oluen ja oli kuin ei muistaisi koko lasta. Lähdettiin siitä samantien huitelemaan ystäväni kanssa, meilläkin oli lapset mukana eikä haluttu että he vaan huomaavat kuka soitti. Jäätiin kyllä vähän kauemmas katselemaan kun poliisit saapui. Juttelivat pariskunnan kanssa mutta en tiedä mitä sen jälkeen tapahtui, lähdimme itse pois.

Vierailija
7/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt viran puolesta. En voi salassapitovelvollisuuden vuosi näitä asioita netissä ruotia.

Vierailija
8/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt mutta teen kyllä kostoksi turhan ilmoituksen että saan heillekkin merkinnän..

Vierailija
9/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kerran alakerran yh-ämmän kakaroista. Otti niin aivoon kun se oli jatkuvasti varsinkin kesäisin esittelemässä itteensä mun miehelle ja muutenkin aina virnuili sille kun tuli vastaan. Tein ilmon niin sai huuhkaja muuta ajateltavaa kuin mun mies.

Vierailija
10/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töistä potkut, puoli vuotta myöhemmin tein pomon perheestä useita ilmoituksia nimettömänä vähän eri kirjoitustyyliin. En tuntenut perhettä ollenkaan mutta tiesin lasten iät.

Vierailija
11/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

turhien ilmojen määrä noussut 200% nimettömyyden myötä. siinä jää moni viljaeerika saamatta apua.

Vierailija
12/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt omasta lapsestani. Olin todella väsynyt hankalan lapsen kanssa. Kävimme kerran tapaamisella josta ei seurannut mitään erikoista. Toki lapsi olisi varmaan otettu huostaan jos olisin niin vaatinut. Aloimme käydä perheneuvolassa, joka oli myös melko turhaa. Nyt lapsellani on ad/hd diagnoosi, johon lääkitys. Koulu sujuu nykyään hyvin ja elämä muutenkin rauhallisempaa. Tavallaan kadun lasu ilmoituksen tekoa, vaikka siitä ei mitään seurannutkaan. Tosin en tiedä jäikö sinne merkintä, vaikka asiakkuus päättyikin.

Vierailija
13/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 16:43"]Olen tehnyt kerran ilmoituksen omasta lapsestani, käyttäytyi itsetuhoisesti, uhkasi tuhota kotona myös meidän muiden tavaroita... Kaksi tuntia myöhemmin lapsi vietiin pois kotoa.
[/quote]
minkäikäinen? Tuliko takaisin?

Vierailija
14/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LaSu ilmoitus kannattaa tehdä aina vaikka olisi pienikin epäilys. Yksikin viljaeerika tapaus on liikaa.

Vierailija
15/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kerran ilmoituksen omasta lapsestani, käyttäytyi itsetuhoisesti, uhkasi tuhota kotona myös meidän muiden tavaroita... Kaksi tuntia myöhemmin lapsi vietiin pois kotoa.

Vierailija
16/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävästäni on tehty. Hän on leski ja todella väsynyt arjen pyöritykseen ypöyksin kolmen lapsen kanssa.
Hän sai lapsille tukiperheen avuksi. Ilmoituksesta seurasi siis hyvää. En tiedä ilmoituksen tekijää, mutta hän teki hyvän teon..tilanne oli luisumassa kaaottiseksi.

Vierailija
17/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt ystäväni perheestä. He elivät tilanteessa jossa mies joi päivät pitkät (vaikka kävi töissä, uskokaa tai älkää). Ajoi mm humalassa lapset kyydissä, alisti henkisesti perhettään, sammui kesken ruuanlaiton niin että talo meinasi palaa, löi ystävääni useita kertoja, kertoi lapsille ettei äiti rakasta heitä koska haluaa käydä työpaikan illanvietossa keilaamassa (kerran vuodessa!).
Tässä vain muutama esimerkki.
Ystävä ei saanut voimia lähteä, niin tein ilmoituksen. Pelkäsin itsekin hänen hullua puolisoa, joten en kertonut että se olin minä joka ilmon teki.

Vierailija
18/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt useita. Sen enempää erittelemättä. Lähes aina ilmoitan ensin huoltajalle, vasta sitten ilmoitus. Aina tehdään paljon ennen ilmoitusta, kun muut konstit on kokeiltu, sitten ilmoitus.

Vierailija
19/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tehnyt naapurin lapsista.
Lapset otettiin aika pian huostaan ilmoituksen jälkeen. En ollut siis ainoa joka ilmoituksen oli tehnyt.

Vierailija
20/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:17"]Kerran tehnyt naapurin lapsista.
Lapset otettiin aika pian huostaan ilmoituksen jälkeen. En ollut siis ainoa joka ilmoituksen oli tehnyt.
[/quote]

Mikä sai sinut tekemään ilmoituksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän