Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tehnyt koskaan lastensuojeluilmoitusta?

Vierailija
06.04.2015 |

miksi teit? Mitä siitä seurasi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tein. Ystävän lapset käyttivät huumeita ala-ikäisinä ja äidin mielestä se oli ihan ok. Kuuluu kuulemma teini-ikään ja menee ajan kanssa ohi. Molemmat lapset huostaanotettiin ja laitettiin vieroitukseen.

Vierailija
22/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:17"]Kerran tehnyt naapurin lapsista.
Lapset otettiin aika pian huostaan ilmoituksen jälkeen. En ollut siis ainoa joka ilmoituksen oli tehnyt.
[/quote]
Ja tein siksi koska lapsilla oikeasti hätä!
Yksi lapsista kertoikin minulle tästä. Vähän turhan seksuaalisesti virittyneet vanhemmat ja kun omat lapseni alkoi puhua että tämän perheen eräs lapsista harrastaa seksiä aikuisten kanssa soitin välittömästi päivystävälle sossulle.
Lapset alakoululaisia ja nuorempiakin :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:08"]

Olen tehnyt ystäväni perheestä. He elivät tilanteessa jossa mies joi päivät pitkät (vaikka kävi töissä, uskokaa tai älkää). Ajoi mm humalassa lapset kyydissä, alisti henkisesti perhettään, sammui kesken ruuanlaiton niin että talo meinasi palaa, löi ystävääni useita kertoja, kertoi lapsille ettei äiti rakasta heitä koska haluaa käydä työpaikan illanvietossa keilaamassa (kerran vuodessa!). Tässä vain muutama esimerkki. Ystävä ei saanut voimia lähteä, niin tein ilmoituksen. Pelkäsin itsekin hänen hullua puolisoa, joten en kertonut että se olin minä joka ilmon teki.

[/quote]

Saiko ystäväsi apua lasu-ilmoituksen ansiosta, paraniko ystäväsi ja hänen lastensa tilanne?

Vierailija
24/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt. Naapurin lapsista koska naapurin isä lasten läsnäollessa pisteli äitiä turpaan oikein huolella. Lapset pelästyivät menivät rappukäytävään josta otin heidät kotiini turvaan. " isi löi äitiä rautaketjulla" herttaista. Lapset otettiin huostaan.

Vierailija
25/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt omasta perheestä, eli omista lapsistani. Olin aivan lopussa kahden erityislapsen kanssa ja ei mitään tukiverkkoja. 

Seuraksena perhetyöntekijä kerran viikkoon kävi juttelemassa mukavia... Olisin odottanut enemmän jotain kokreettista, mutta tilanne meillä laukesi ihan muulla konstilla sitten kuitenkin.

Vierailija
26/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:23"][quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:08"]

Olen tehnyt ystäväni perheestä. He elivät tilanteessa jossa mies joi päivät pitkät (vaikka kävi töissä, uskokaa tai älkää). Ajoi mm humalassa lapset kyydissä, alisti henkisesti perhettään, sammui kesken ruuanlaiton niin että talo meinasi palaa, löi ystävääni useita kertoja, kertoi lapsille ettei äiti rakasta heitä koska haluaa käydä työpaikan illanvietossa keilaamassa (kerran vuodessa!). Tässä vain muutama esimerkki. Ystävä ei saanut voimia lähteä, niin tein ilmoituksen. Pelkäsin itsekin hänen hullua puolisoa, joten en kertonut että se olin minä joka ilmon teki.

[/quote]

Saiko ystäväsi apua lasu-ilmoituksen ansiosta, paraniko ystäväsi ja hänen lastensa tilanne?
[/quote]

Hän sai kyllä apua ja isä elää nyt muualla ja tapaa lapsia valvotusti. Isä sai aikoinaan ilmoituksesta järkyttävän raivokohtauksen.. Hän mm teki ystävälleni tekstit valmiiksi jota sosiaalityöntekijöille piti kertoa, jotta ovat yhtenäisenä rintamana. Ystävä oli kuitenkin uskaltanut sanoa niinkuin asia oli.

Vierailija
27/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jokainen tehköö miten parhaaksi näkee, en puutu toisten tekemisiin.

Vierailija
28/28 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 17:57"]En. Jokainen tehköö miten parhaaksi näkee, en puutu toisten tekemisiin.
[/quote]
Teidän takia joidenkin lasten kärsimykset saa jatkua! On aikuisen velvollisuus puuttua jos tietää että on oikeasti hätä!
Joku raiskaa sut ja ihmiset vaan kulkis ohi asenteella"ei kuulu mulle"! Niinkö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi