Muita, jotka viettävät joulun vastentahtoisesti yksin tai ilman aikuisseuraa? - Tsemppiketju
Onko muita, joiden joulu tuntuu yksinäiseltä? Jutellaan!
Tässä ketjussa EI
- arvostella toisia, eikä tulla kertomaan, että yksinäisyys on oma vika.
- tulla kertomaan, kuinka paljon toivoisi itsekin saavansa olla jouluna yksin.
- vähätellä sitä, miltä yksinäisyys jostakusta toisesta tuntuu.
Em. kaltaiset kommentit jätetään huomiotta, ja pidetään ketju kivana.
Kommentit (28)
En tiedä onko tämä oikea ketju mulle mutta siis olen ikisinkku mutta joka joulu olen käynnyt vanhemmillani ja illaksi tulen kotiin aina. Nyt siis olen kotiutunut ja glögiä tässä juon ja ahmin suklaata kaksin käsin.
Ei tämä rankkaa ole vaan ihan hauskaa ja rentouttavaa! Sitten kun vanhemmistani aika jättää niin sitten mä vietän koko päivän yksin.
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla edes oo joulua tänä vuonna.
Olisitko siis halunnut viettää joulua?
Tiätysti, vanhempien ja sisarusten kanssa niinku aina.
Onpa harmi! Haluatko kertoa, miksi se ei nyt onnistu?
Koska korona. Ja rs-virus. Kumpaakaan ei ole kenelläkään, mutta varmuuden vuoksi. Vanhemmat ja sisko riskiryhmää, suvussa 3 alle 2-vuotiasta, ja olen ollut pari viikkoa päiväkodissa töissä(ei sielläkään tartuntoja, mutta silti).
Ihanan vastuullisia olette!
Kiitos! 😊
Jees us haluu olla teidän yksinäisten kanssa.
www. tuleuskoon. fi
Minun aikuinen lapseni istuu pitkää tuomiota vankilassa. Kenellekkään en ole kertonut asiasta. Häpeän että miten epäonnistuin äitinä. Sisaruksillani on kunnolliset lapset ja puolisot. Onneksi on työ jossa viihdyn. Olen vapaaehtoisesti kaikki pyhät töissä. Surullinen äiti
Lähdin tallinnaan hotelliviikonloppuun ja tämä on mennyt oikein hyvin mm. Dekkaria lukien. Illalla katsoin suomen tvstä uutiset ja se 15 minuutin joulutuuba oli juuri sopiva annos, onneksi tvn sai kiinni. Olen ostanut stockmannilta hyviä ruokia, ei joulu-, nauttinut niitä.
Vierailija kirjoitti:
Minun aikuinen lapseni istuu pitkää tuomiota vankilassa. Kenellekkään en ole kertonut asiasta. Häpeän että miten epäonnistuin äitinä. Sisaruksillani on kunnolliset lapset ja puolisot. Onneksi on työ jossa viihdyn. Olen vapaaehtoisesti kaikki pyhät töissä. Surullinen äiti
❤ Älä syytä itseäsi. Elämässä voi tapahtua ikäviä asioita, vaikka olisi toiminut hyvin. Hyvää joulua ja ensi vuotta sinulle. Voisitko puhua jollekin ammattilaiselle? Se voisi huojentaa oloasi.
Huh, aatosta selvitty! Kohta tää on ohi. On ollut aika pitkäveteistä, mutta onneksi en ole ollut niin surullinen kuin etukäteen pelkäsin. Tein eilen kotitöitä, pesin pyykkiä kolme koneellista. Sitten katselin telkkaria.
Lähetän voimia teille muille, joilla on nyt rankkaa! Joskus meille tulee vielä parempi joulu.