voiko ns "persjalkainen" saada oikeasti muotoa takapuoleen?
Eli jos on sellainen takapuoli, että sivultakatdottuna ei erotu pepun pyöreää kaarta, vaan peppu menee sikalsilla samalla tasalla takareiden ja selän kanssa. Voiko esim kyykkäämällä saada kaarevaa muotoa?
Olen käynyt salilla aktiivisesti 17 vuotta... Muuten olen lihaksikas, mutta tuo peppuongelma jotenkin ei muutu. Mitä pitää muuttaa?
Kommentit (23)
Muakin kiinnostaa liikkeet. Eli mitä kannattaa tehdä salilla ja toistomäärät?
Jep, persjalkanen ihminen on nimenomaan muutenkin lyhyempi ja ainakin kaikilla mun tuntemilla persjalkaisilla ihmisillä on lähes luonnostaan ISO pylly.
Mun käsityksen mukaan persjalkainen on sellainen lyhytjalkainen ihminen, eli jos takamus on iso niin näyttää sitten lähinnä lyllertävältä kääpiöltä.
Persjalkaiset ovat hyviä maastavedossa. Suomessa onkin paljon näitä maastavedon naismestareita. Voimme olla ylpeitä naisistamme. Vaikka eivät ehkä kansainvälistä kauneusihannetta vastaakaan, niin jaksavat nostaa 200 kg maasta.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:35"]
Onko lattapeppu ihan totaalinen turn off??
[/quote]
Ei ollenkaan.
Täydellinen lattapeppu onnistuu vain sillä että vyötäröllä ja reisillä on reilusti läskiä. Jos kerran olet ikuisuuden käynyt salilla ja olet hoikassa kunnossa, niin eiköhän sulla jonkunlainen perse ole väkisin. Vaikka itsestä ei siltä tunnukkaan.
Jos J-Lo ja Shakirakin ovat onnistuneet siinä, niin miksi et sinäkin??
Persjalkainen tarkoittaa lyhytjalkaista. Lattapeppuinen saa muotoa urheilusta. T. Entinen epäurheilullinen lattapeppuinen, nykyinen pikajuoksua ja punttia harrastava pyöreäpeppuinen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:57"]
Eli jos on sellainen takapuoli, että sivultakatdottuna ei erotu pepun pyöreää kaarta, vaan peppu menee sikalsilla samalla tasalla takareiden ja selän kanssa. Voiko esim kyykkäämällä saada kaarevaa muotoa? Olen käynyt salilla aktiivisesti 17 vuotta... Muuten olen lihaksikas, mutta tuo peppuongelma jotenkin ei muutu. Mitä pitää muuttaa?
[/quote]
No persjalkaisethan juuri saavat jalat kasvamaan kokoa ja ne nimenomaan näyttävät helposti leveämmiltä pienelläkin treenillä. Pitkäjalkaisten hermotus on eriaista. Sen vuoksi he saavuttavat saman voiman pienemmillä lihaksilla ja massalla.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 14:35"]
[/quote]
On varmasti jos haluat seiskaan ja mieheksesi pienituloisen miesstripparin tai proteiinijauhoja myyvän "myyntipäällikön".
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 12:57"]
Eli jos on sellainen takapuoli, että sivultakatdottuna ei erotu pepun pyöreää kaarta, vaan peppu menee sikalsilla samalla tasalla takareiden ja selän kanssa. Voiko esim kyykkäämällä saada kaarevaa muotoa? Olen käynyt salilla aktiivisesti 17 vuotta... Muuten olen lihaksikas, mutta tuo peppuongelma jotenkin ei muutu. Mitä pitää muuttaa?
[/quote]
Miten tämä liittyy persjalkaisuuteen?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 13:35"]Anna olla, ei se pitkään ota kun tämä persemuoti menee ohi.
JA persjalkainen tarkoittaa lyhyitä jalkoja.
[/quote]
En ole ap, mutta minä treenasin itselleni pyöreän pepun, koska tykkään sellaisista, en sen takia, että se on nyt in. Aloitin treenaamisen 14-veenä ja olen nyt 17-v, eli aloitin vähän ennenkuin fitness ja perseet tuli muotiin. On ne vähän aina olleet, mutta meimaan sitä kunnon buumia.
N17
Sun pitää hermottaa pakarat eä kyykkääminen menee pakaralle. Tee ennemmin glute bridgeä ja lantionnostoja ja keskity että teet ne pakaralla eikä takareisillä.
Hetkinen. Eikös persjalkainen tarkoita lyhytjalkaista, siis että keskivartalo on suhteessa pitempi kuin jalat?
Ei suinkaan sitä ettei ole erottuvaa kaarta lainkaan? Takapuoleton on sitten lattapeppu tai jotain vastaavaa.
Näin ainakin meilläpäin.
Ahaa. Aina oppii uuttalattapeppu mulla sitten on. Olen aika pitkä 174 ja pitkät jalat.
Eikö persjalkasen pitäisi olla helpompi saada iso perse? Mulla ainakin kertyy kaikki juuri perseeseen ja jalkoihin, koska pitkä selkä ja lyhyet jalat :(
Osaatko kohdistaa lihasharjoituksen juuri pakaroihin? Koita jännittää pakaralihaksiasi yksitellen, kun seisot tai makaat vatsallasi. Helpottaa huomattavasti liikkeiden kohdistuksessa, kun osaat paikantaa lihakset. Heiluttelen itse persettäni aina hermostuksissani ja uskon, että se on auttanut huomattavasti lihasten hallinnassa ja pyöreän perseen hankkimisessa.
Miten lätästä saa pyöreän? Mitä liikkeitä ja millä toistomäärillä?
Kiitos!