Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos voisit antaa yhden neuvon 16v itsellesi

Vierailija
06.04.2015 |

mikä se olisi?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy erossa vakituisista naisjutuista. Ennemmin tai myöhemmin kadut peruuttamattomia "seurauksia".

Vierailija
22/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kiinni niistä ystävistäsi helvetti soikoon.

T. Yksinäinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan todella typerää minun mielestäni funtsia tämmöisiä. Elämä on opettanut ja opettaa edelleen ja varsinkin niissä virheissä on se siemen ollut oman itsensä löytämiseen ja kriiseistä onkin löytyneet ne kultahippuset. Ihminen vain on semmoinen että itse pitää saada ne sormet polttaa siinä levyllä ennen kuin oppii.

Mietin mielummin miten elää TÄNÄÄN. Eilinen on mennyttä ja huomista ei ole vielä olemassa. Mennyttä ei saa takaisin, mutta tähän hetkeen voi vaikuttaa. Olen tehnyt just oikeat valinnat, kun sen vain osaa nähdä oikein. Ne vääriltä tuntuneetkin ovat lopulta olleet oikeita.

Ehkä tätä sitten ainoastaan siihen voi hyödyntää, että jos joskus lapsia tulee saamaan tai miten ylipäätänsä jos joku nuori tahtoo näkemystä asioihin, niin jos edes jonkun saman karikon saisi sitten ne vältettyä mihin itse on rysäyttänyt.

Se vain on sitten, että miten se näkyy elämässä se että onko niistä virheistä opittu. :) Puheet ovat ihan tyhjiä, jos ei se näy konkreettisesti siinä miten elät elämääsi.

Vierailija
24/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.04.2015 klo 10:18"]Ihan todella typerää minun mielestäni funtsia tämmöisiä. Elämä on opettanut ja opettaa edelleen ja varsinkin niissä virheissä on se siemen ollut oman itsensä löytämiseen ja kriiseistä onkin löytyneet ne kultahippuset. Ihminen vain on semmoinen että itse pitää saada ne sormet polttaa siinä levyllä ennen kuin oppii.

Mietin mielummin miten elää TÄNÄÄN. Eilinen on mennyttä ja huomista ei ole vielä olemassa. Mennyttä ei saa takaisin, mutta tähän hetkeen voi vaikuttaa. Olen tehnyt just oikeat valinnat, kun sen vain osaa nähdä oikein. Ne vääriltä tuntuneetkin ovat lopulta olleet oikeita.

Ehkä tätä sitten ainoastaan siihen voi hyödyntää, että jos joskus lapsia tulee saamaan tai miten ylipäätänsä jos joku nuori tahtoo näkemystä asioihin, niin jos edes jonkun saman karikon saisi sitten ne vältettyä mihin itse on rysäyttänyt.

Se vain on sitten, että miten se näkyy elämässä se että onko niistä virheistä opittu. :) Puheet ovat ihan tyhjiä, jos ei se näy konkreettisesti siinä miten elät elämääsi.
[/quote]

Minä olen 16v ja luen mielelläni näitä ketjuja. Jos tykkäät miettiä itse enemmän miten elää tänään, niin siitä vain.

t. 16v

Vierailija
25/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sehän se siis on, että kuuntelisi sitä minkä omassa sydämessään kokee olevan oikein ja mikä tekee minut onnelliseksi? Meidän yhteiskunta on semmoinen, että se tahtoo kertoa sinulle mitä erilaisin keinoin että et ole riittävän hyvä, sun pitää pelätä ja hävetä itseäsi, mutta tässä on tämä muotti ja tähän kun sovit niin silloin olet tämän yhteiskunnan hyväksymä. Näin vähän vanhemmalla iällä tajuaa, että jos koko elämä menee vain siihen että koittaa sopia johonkin muottiin, mutta jos se muotti ei vain tunnu omalta niin ei ole kauheasti liioiteltua sanoa että ihminen heittää hukkaan silloin koko tämän ainutlaatuisen elämänsä. Se että uskaltaa pitää kiinni siitä sisäisestä äänestään, vaikka ympäristö viestittäisi jotakin ihan muuta. Minä en ollut vielä 16-vuotiaana lähellekään valmis tähän rohkeaan temppuun, vaan vasta päälle parikymppisenä.

Vierailija
26/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti oli sallittu vain yksi neuvo joka olisi ollut muuta pois kotoa. Tosin olisin tarvinnut myös neuvoja miten hankitaan asunto. 

Vierailija
27/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskele.

Vierailija
28/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpäästä itseäsi lihomaan.

Vierailija
29/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi rauhassa itseäsi ja elämäsi suuntaa, ei ole kiire mihinkään. Älä tee liian raskaita päätöksiä liian nuorena. 

Vierailija
30/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue lukiossa pitkä fysiikka!

Vierailija
31/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan kaikille tarvitse antaa. Ihan oikeasti. Etenkään säälistä.

Vierailija
32/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitä se pettävä, huonosti kohteleva poikaystävä mäkeen, äläkä tuhlaa vuosia elämästäsi paskiaisen kanssa.

Vierailija
33/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvosta itseäsi niin toisetkin kohtelevat sinua hyvin tai osaat pysyä kaukana hyväksi käyttäjistä.

Vierailija
34/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rakastu koskaan.

Vierailija
35/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa paskasta suhteesta äläkä jää roikkumaan väkivaltaiseen poikaystävään. Käy juttelemassa psykiatrilla edellä mainitusta poikaystävästä ja peruskoulun kestäneestä kiusaamisesta, että saat mielen nopeammin kuntoon ja pystyt keskittymään lukioon paremmin.

Nyt olen kunnossa, mutta kaduttaa etten eronnut aiemmin vaan seurustelin vuosia kusipäisen pojan kanssa, joka valehteli, hakkasi ja huoritteli päivittäin.

Vierailija
36/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala itsenäistyä ja kuuntele itseäsi äläkä muitten huonoja neuvoja. Ala nyt jo säästää. Usko itseesi, pystyt kyllä paljon parempaan. Et ole sen huonompi kuin muutkaan, vaikka tuntuu siltä.

Vierailija
37/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun otsikon nähdessäni tiesin heti että vastaus tähän on "älä ole niin vihainen pienistä tisseistäsi, opit pitämään niistä vielä vanhempana", jonka jälkeen näin heti alempana otsikon MTV3 nyt, isoilla rinnoilla nainen pärjää paremmin. Kyseenalaistin neuvoni, ainakin hetkeksi ;(

Vierailija
38/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Nokiaa ja Hpy puhelinosakkeita, osta maata, älä törsää rahojas turhuuksiin

älä rieku kylillä

Vierailija
39/74 |
06.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee lapsia.

Vierailija