Ensimmäinen jouluni täysin yksin
Läheistä sukua ei ole, ja ero tuli syksyllä.
Koitan keskittyä hyvään, mutta samaan aikaan koen surua.
Kommentit (18)
joulua ei ole pakko viettää, voit hyvin tilata take away ruokaa, katsoa netflixiä/lukea kirjaa, käydä lenkillä, nukkua päikkärit. Somesta ja pernteisistä tv-kanavista kannattaa pysyä kaukana kun siellä sitä joulurallatusta ja perheidylliä riittää mainostenkin muodossa. Tai sitten voit päättää että haluat laittaa omanlaisen joulun = ostat/teet omia lempijouluruokia, katsot joululeffoja tms. Jos ahdistus iskee niin se yleensä helpottuu jo aaton jälkeen ja jos itkettää niin ei se pieni itkukaan vaarallista ole :) Hyvää joulua, miten sen sitten vietät tai ole viettämättä!
Viinipullo alkosta kävi mielessä, mutta pahentaako se vain oloa
Mietin ennen eroa, että olisi kauheaa kun joutuisi lapset vuorottelemaan joulut. Mutta nykyään en enää näe sitäkään pahana. Viimeinen joulumme yhdessä, jatkossa lapset jommalla kummalla vanhemmista.
Kuten joku jo yllä sanoi, ei ole pakko viettämällä viettää. Saa valita mitä tekee ja mitä syö jne.
Eka joulu eron jälkeen mullakin. Tunnelmat on kyllä voittopuolisesti myönteiset. Juoppojoulu ei ole se paras joulu ja nyt vältyn siltä kun saan olla omassa rauhassani.
Rennosti vaan ap, ja tee kaikkea sellaista mistä tulee sulle hyvä fiilis. Nyt ei tarvi miellyttää ketään.
Minä nautin yksinäistä jouluista. Monen pakkopullana vietetyn yhteisen joulun jälkeen.
Pyydä joku kilttis syömään ja saunomaan? 🥺
Voimia. Ehkä sulla on ens jouluna seuraa.
Toivon sulle iloa ja kaikkea hyvää tulevaisuuteen <3 Täällä myös toinen yksin joulua viettävä. Pahalta tuntuu, kun joka paikassa hehkutetaan kuinka ihanaa on viettää joulua rakkaiden kanssa. Tuntee olonsa niin yksinäiseksi ja mitättömäksi. Sitä odottaa vaan, että kunpa joulu menisi nopeasti ohitse.
Minäkin vietän joulua yksin. Siihen on monta syytä, vaikka en sillä tavalla ”yksinäinen” olekaan. Mukavaa tässä on rauhallisuus, ei tule riitaa kenenkään kanssa mistään ja teen vain ne joulutekemiset, joista itse pidän.
Vierailija kirjoitti:
joulua ei ole pakko viettää, voit hyvin tilata take away ruokaa, katsoa netflixiä/lukea kirjaa, käydä lenkillä, nukkua päikkärit. Somesta ja pernteisistä tv-kanavista kannattaa pysyä kaukana kun siellä sitä joulurallatusta ja perheidylliä riittää mainostenkin muodossa. Tai sitten voit päättää että haluat laittaa omanlaisen joulun = ostat/teet omia lempijouluruokia, katsot joululeffoja tms. Jos ahdistus iskee niin se yleensä helpottuu jo aaton jälkeen ja jos itkettää niin ei se pieni itkukaan vaarallista ole :) Hyvää joulua, miten sen sitten vietät tai ole viettämättä!
Minua hävettäisi tilata ruokaa jouluna. Johan se pitsakuskikin katsoo, että voi voi mikä yksinäinen luuseri tuossakin taas on:/
Niin minäkin vietän jouluni yksin. Eikä siinä ole miään huonoa!
Jos olisin nainen, niin minua sanottaisiin itselliseksi, mutta koska olen mies, olen yksinäinen.
Minulla lapset seurana joulun, mutta uusi vuosi nyt yksin. Paha mieli siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua hävettäisi tilata ruokaa jouluna. Johan se pitsakuskikin katsoo, että voi voi mikä yksinäinen luuseri tuossakin taas on:/
Pitsakuskia ei voisi enää vähempää kiinnostaa.
Olisin iloinen, jos voisin viettää joulun yksin. Ehkä vielä joskus...
Voit kehittää itsellesi jonkun oman jouluperinteen! Jonkun sellaisen, mikä tuo joulun tunnelmaa juuri sinulle. Hyvää joulua!
Joulu yksin on hyvä joulu myös. Yksin jouluni minäkin, aina.