Minä ihan oikeasti olen keksinyt nämä keksinnöt ensin.
No ei sitä kukaan varmasti usko, paitsi mies. Se voi todistaa.
Tämä heijastinspray poroille:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288655918755.html
Vuosia sitten, joskus 90-luvulla ajeltiin vanhalla rämällä Skodallamme miehen (silloisen poikaystäväni) kanssa miehen kotoa opiskelupaikkakunnallemme. Oli pimeää ja kamala tuisku ja pelotti milloin hirvi hyppää eteen..näkyvyys oli melkein nolla.
Siinä sitten puhuin miehelle, että miksei hirviä voisi spreijata tai vaikka ampua heijastavalla värikuulalla, jotta näkyvät pimeässä paremmin. Mies piti ideaa liian hankalana toteuttaa.. No tuossa linkissä tulos..
Toinen keksintöni on paristot, joista voi katsoa jäljellä olevan virran. Siitäkin puhuin miehelle varmaan jo 20 vuotta sitten, että miten paljon säästettäisiin kun herätyskellojen paristoista näkisi jäljelläolevan varauksen. Ei tarvitsisi vaihtaa paristoa "turhaan", eikä pelätä varauksen loppumista keskellä yötä.
Tämäkin keksintö tuli markkinoille tuon jälkeen..
Huoh, mitenkähän rikas olisin jos olisin älynnyt patentoida ideani silloin..Melekeen harmittaa nyt..
Kommentit (14)
Ideoita on viisitoista tusinassa... ethän sinä tehnyt mitään kehittääksesi noita ideoita?
Pelkällä idealla ei tee kukaan mitään, se idea pitää toteuttaa.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 17:23"]
Eriasia on ideoida konsepteja, kuka tahansa voi sitä tehdä. Eriasia on käytännössä toteuttaminen. Tuskimpa ymmärrät hitustakaan siitä mikä eletrokemiallinen ilmiö mahdollistaa tuon että patterin virran voi tarkistaa siten kun se tehdään, suuret luulot on vain sinulla itsestäsi.
[/quote]
Samixii :D
t: 3
no olisotko osannut nuo myös toteuttaa? Ja miehesikö on se, joka kaiken lopulta päättää? Turha harmitella, jos on vätys...
Vähän sama kuin sanoisi, että minä sain 90-luvulla idean velhokoulusta kertovasta tarinasta, joten nyt voisin olla Harry Potter -miljardööri.
Ei se taida mennä ihan noin.
Ideoita on viisitoista tusinassa... ethän sinä tehnyt mitään kehittääksesi noita ideoita?
[/quote]
No tiedän, tiedän..Sepä just kun olisin silloin älynnyt että nuo oikeasti ovat toteuttamisen arvoisia ideoita ja kun olisin älynnyt vielä niitä alkaa toteuttamaankin..
[quote author="ExoPol" time="05.04.2015 klo 17:25"]
[/quote]
No tiedän, tiedän..Sepä just kun olisin silloin älynnyt että nuo oikeasti ovat toteuttamisen arvoisia ideoita ja kun olisin älynnyt vielä niitä alkaa toteuttamaankin..
[/quote]
Eli olisit ensin hankkinut alan tutkinnon ja ruvennut yksinäsi tutkimaan, miten tällainen idea käytännössä toteutuu? Uskotko, että olisit onnistunut? Ja uskotko, ettei kukaan muu ollut sinua ennen juuri näitä asioita ajatellut?
Aika moni maailmanhistoriassa on ajatellut, että olisipa kätevää jos ihminen pystyisi lentämään, mutta en minä kyllä kenen tahansa tällaisen ajattelijan rakentamaan lentokoneeseen astuisi.
mäkin keksin, että olis sellainen laite, joka siivoaa kaiken, niin kuin haluan.Muistakaa sitten, kun se robotti tulee giganttiin myyntiin, et mä keksin sen ekaks...
Ja luuletko ap että noita "keksimiäsi" asioita ei ole "keksinyt" kukaan ennen sinua? Että olit ensimmäinen joka tuollaisia keksintöjä ajatteli? :D
Mistä tiedät, ettei kukaan muu kuin sinä ole noita ideoita pohdiskellut ennen sinua? Veikkaisin ainakin, että tuota pariston lataustasoa on kyllä mietitty ja mitattu silloin kuin paristo keksittiin...
Itse ootan että joku kehittää pillerin jolla kuukautisveri tyhjennetään vartiossa lyttyyn.
Helppoa taitaa olla keksiä kaikenmaailman juttuja, mutta se miten ne käytännössä toteutetaan on jo pikkuisen haastavampaa. Ihmisillä nyt juolahtaa kaikenlaista päähän elämänsä aikana, harva niitä ideoitaan lähtee toteuttamaan ihan käytännön tasolla, saati että kyvyt siihen toteutukseen edes riittäisivät.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2015 klo 20:16"]
Itse ootan että joku kehittää pillerin jolla kuukautisveri tyhjennetään vartiossa lyttyyn.
[/quote]
Just olin sitä keksimässä.
Eriasia on ideoida konsepteja, kuka tahansa voi sitä tehdä. Eriasia on käytännössä toteuttaminen. Tuskimpa ymmärrät hitustakaan siitä mikä eletrokemiallinen ilmiö mahdollistaa tuon että patterin virran voi tarkistaa siten kun se tehdään, suuret luulot on vain sinulla itsestäsi.