Teinin joululahja listassa yksi kohta oli "kondomeja". Ööh miten tähän pitäisi oikein reagoida
Siis pyysin kaikilta lapsilta että tekisivät joululahja toivelistan jo pari päivää sitten. Kahdelta pienemmältä sain jo samana päivänä, mutta tänään palautti vanhin 15v tyttö. Hänellä oli tottakai pitkä lista ja käytännössä aika normaali lista. Yksi kohta jäi kumminkin mietityttämään. Tytär oli ilmeiseti pyytänyt joululahjaksi kondomeja. Tiedän että hän seurustelee ja on seurustellut jo jonkin aikaa, mutta tämä yllätti silti.
Siis ylipäätään A, miksi tyttö pyytäisi kondomeja lahjaksi eikä tämä poika ja B sekä tytär ja hänen poikaystävänsä ovat aika nuoria niin en tiedä kannattaako heille ostaa mitään tuollaista. Me emme siis puhu perheessä tuollaisista asioista paljoa yhtään.
Erittäin suurella todennäköisyydellä tämä on varmaan vitsi tai joku osoitus että häntä alkaa kohta kiinnostamaan parin vuoden päästä tämmöiset asiat, mutta silti jäi vaivaamaan hieman.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa joltain provokaatiolta tai sitten ei oikeasti ole varaa kondomeihin?
Siis tottakai meillä on varaa. Itse asiassa saatamme kuulua ehkä jopa siihen paremmin tianaavaan 50%, mutta ongelma on siinä etten tiedä onko tuo vitsi, enkä uskalla kysyä esim: että mitä aikoisivat niillä tehdä. Ja on muutenkin vähän outoa että lapsi haluaa harrastaa lasten tekoa.
Ap
Musta on hienoa, että tyttö uskaltaa kysyä! Ehkä tosin varovasti näin "leikin varjolla". Sanoisin sille, että saa pyytää muutenkin kuin joululahjaksi. Ja tietenkin ostaisin. Ihan normaalia käytöstä 15-vuotiaille, vaikka itse olinkin jo 19...
Porvoon kortonkitehdas jakaa joka joulu ilmaisia näytteitä, toimivat niin vadelmaveneiden, Brunbergin tryffeleiden että namipötköjen kanssa puuhaillessa.
Toinen vaihtoehto on vain ottaa jellybaby-lähetys vastaan Amerikka-Porvoo-seuralta 😊🎄
Aloitus oli ihanvtun huono ja epäuskottava provo.
Ota siideriä lisää ja mee nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tottakai meillä on varaa. Itse asiassa saatamme kuulua ehkä jopa siihen paremmin tianaavaan 50%, mutta ongelma on siinä etten tiedä onko tuo vitsi, enkä uskalla kysyä esim: että mitä aikoisivat niillä tehdä. Ja on muutenkin vähän outoa että lapsi haluaa harrastaa lasten tekoa.
Ap
Mitäköhän he niillä aikoisivat tehdä? Mitä oletat ja miksi ihmeessä edes haluat tietää :D
Eikö tässä ole nimenomaan nyt kyse siitä että he haluavat kortsuja ehkäisyksi siks koska EI halua vielä lapsia :D seksi ja lisääntyminen on eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet ymmärtänyt jotain väärin. Kondomeja ei tarvita siihen, että halutaan harrastaa lasten tekoa, vaan päin vastoin, siihen, että ei haluta.
Vierailija kirjoitti:
No ihan normaalia kyllä on että 15-vuotiaat harrastavat seksiä. Kerta teillä ei kotona puhuta tommosista asioista ollenkaan, niin on erittäin hyvä asia että lapses uskalsi pyyntönsä siihen listaan sulle kirjoittaa.
Ei oo mitään syytä ihmetellä ja kyseenalaistaa kyseistä pyyntöä, suosittelen että antaisit niitä hänelle lahjaksi kerta niitä toivoo.
Jos hän seurustelee, niin tuskin häntä parin vuoden päästä vasta kyseiset asiat alkaa kiinnostamaan. Ne asiat on 15-vuotiasta kiinnostanut varmasti jo edelliset pari vuotta.Olen itse 18v ja aloin seurustelemaan poikaystäväni kanssa juurikin 15-vuotiaana ja kyllä ihan sieltä lähtien suhteeseemme on kuulunut seksi.
Täysin normaali asia, ei tuosta tarvitse mitenkään järkyttyä tai tehdä suurta numeroa. Ole onnellinen, että lapsesi tietää ja ymmärtää ehkäisyn tärkeyden ja jopa sinulta uskaltaa sitä pyytää.
No en nyt usko että noin nuorta kiinnostaisi seksi
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kiva kuulla, että konservatiivitrollitkin ”tianaavat” hyvin, jopa aivan ilman kirjoitustaitoa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olet ymmärtänyt jotain väärin. Kondomeja ei tarvita siihen, että halutaan harrastaa lasten tekoa, vaan päin vastoin, siihen, että ei haluta.
No kondomien antaminen on vähän kuin viesti siitä että heidän seksin harrastaminen alaikäisinä (molemmat ovat vielä alle suojaikärajan) olisi millään lailla ok meille.
Ap
Tänään? 22.12. Tulee joululahjalista? Just joo.
Vierailija kirjoitti:
Tänään? 22.12. Tulee joululahjalista? Just joo.
No siis hän palautti tämän listan vasta nyt
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kondomien antaminen on vähän kuin viesti siitä että heidän seksin harrastaminen alaikäisinä (molemmat ovat vielä alle suojaikärajan) olisi millään lailla ok meille.
Ap
Et tarvitse mitään viestejä, kun puhut suoraan. Kerro omista arvoistasi, ja toiveistasi. Ja perustele ne järkevästi. Ja sitten lisäksi sano, että annat ne kondomit joka tapauksessa, ja kerro, että sinä rakastat ja sinulle voi puhua, vaikka olisitte eri mieltä asioista.
Osta niitä. Säästöpakkaus.
Molemmilla osapuolilla pitää olla kondomeja.
Oletko idiootti? Ihan sama mitä sinä ajattelet asioista. Nyt on kyse sinun omasta lapsestasi. Kyllä sinun jos kenen on uskallettava keskustella ihan kaikesta hänen kanssaan!
Ostaisin ne enkä ihmettelisi. Ensi jouluna en halua ihmetellä vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan normaalia kyllä on että 15-vuotiaat harrastavat seksiä. Kerta teillä ei kotona puhuta tommosista asioista ollenkaan, niin on erittäin hyvä asia että lapses uskalsi pyyntönsä siihen listaan sulle kirjoittaa.
Ei oo mitään syytä ihmetellä ja kyseenalaistaa kyseistä pyyntöä, suosittelen että antaisit niitä hänelle lahjaksi kerta niitä toivoo.
Jos hän seurustelee, niin tuskin häntä parin vuoden päästä vasta kyseiset asiat alkaa kiinnostamaan. Ne asiat on 15-vuotiasta kiinnostanut varmasti jo edelliset pari vuotta.Olen itse 18v ja aloin seurustelemaan poikaystäväni kanssa juurikin 15-vuotiaana ja kyllä ihan sieltä lähtien suhteeseemme on kuulunut seksi.
Täysin normaali asia, ei tuosta tarvitse mitenkään järkyttyä tai tehdä suurta numeroa. Ole onnellinen, että lapsesi tietää ja ymmärtää ehkäisyn tärkeyden ja jopa sinulta uskaltaa sitä pyytää.No en nyt usko että noin nuorta kiinnostaisi seksi
Ap
Harmi rikkoa tää kupla jossa elät, mutta 15-vuotiasta on kiinnostanut se jo monta vuotta. Tuossa iässä suurinpiirtein sitten ollaan jo kypsytty ja vihdoin sen ikäisiä, että monet haluavat sitä alkaa harjoittamaan, varsinkin toisiinsa ihastuneet nuoret.
Sinä et voi 15-vuotiaan seksielämästä päättää, vaikka itse et haluaisikaan että lapsesi harrastaa seksiä. Voin kertoa, että jos sä et sitä kotona salli, niin ne tulee tekemään sitä sit ihan jossain muualla esimerkiks julkisissa vessoissa ja ulkona, ilman ehkäisyä. Haluutko mieluummin ostaa kortsuja vai tulla isovanhemmaksi jo nyt?
35 jatkaa...
Ostat niitä kumeja, mutta et tietenkään joululahjaksi vaan muuten. Kun se tulee helpommaksi ja halvemmaksi kuin muut seuraukset. Voi olla että tyttö haluaa keskustella miten saisi pillerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Sulla karkasi nyt käsistä tämä provo. Ensin kirjoitit ihan eri tyyliin (seksi on ihan hui kamala ja hihih, ja ei meillä vaan ja mitähän varten kortsuja jne), nyt sitten isket tuosta vaan tiskiin sanoja kuten seksin harrastaminen ja suojaikäraja. Joo, ei toimi. Provoillessa on pidettävä sama linja koko ajan. Parempi onni ensi kerralla!
No eikai se tyttö niitä kondomeja käytä vaan se poika. Minkäkokoinen kulli sillä on että tietää ostaa oikeita? Jäi itselle huonot muistot kun kortsuja jaettiin kouluaikana testattavaksi ja se sitten oli hankala laittaa päälle ja puristi jne. Vasta myöhemmin tajusin että kondomeja on eri kokoja.
Oma kalu on siis vajaa 20cm ja sillä lailla paksu että tavallinen kondomi ei oikein sovi. Eli paras jättää kortsujen hankinta pojalle tai heille yhdessä, Joululahjaksi kondomit muutenkin vähän outo ajatus
Taudit tarttuu kaikkiin limakalvoihin. Kumi on ainoa, joka suojaa kaikkia osapuolia.