Tosi kiva kun ei uskalla enää vastata nykyään puhelimeen. Ainakin kerran viikossa tulee epämääräisiä puheluita ja aina saa pelätä että on joutunut huijauksen kohteeksi ja rahat on kohta hävinnyt tililtä
Viime vuosina lisääntynyt ilmiö. Aina välillä tulee puheluita joissa ihmiset soittaa mulle ”takaisin” kun olen mukamas soittanut heille. Eli numeroni on kaapattu ja sillä soiteltu ihmisille ties mitä tarkoitusta varten. Sitten on näitä ns. suomalaisista numeroista tulevia puheluita tai tuntemattomia numeroita joissa aletaan puhua murteellisella englannilla. Nyt tuli puhelu jossa oli ensin hiljaista ja sitten kuului piippaus ja puhelu katkesi. Tulee ihan vainoharhainen olo.
Tosi kiva kun esim. lääkäristä soitetaan tuntemattomasta numerosta. Tässä mietin nyt että onko multa rahat viety kohta tililtä tai jotain vaikka olenkin katkaissut puhelun heti kun siellä on ollut jotain epämääräisyyttä.
Kommentit (22)
Mulle tulee usein puheluja tuntemattomasta numerosta. Jos vastaan, niin siellä ei kukaan puhu mitään. Mitähän tällaiset soitot ovat?
Ei ne salaiset numerot mitään auta. Ne huijarithan soittaa järjestyksessä kaikkiin numeroihin, aina se jonkun hallussa on, ei ne läheskään aina tiedä, kenelle ne soittaa.