Jotkut väittävät, että heille ei kasva pitkät hiukset. Itsekurista se on kiinni
Kommentit (46)
Hei mulla on sulle haaste: Kasvata kainalo- ja häpykarvasi 20 cm pitkiksi ! Testataan sun itsekuria.
Minulle kampaaja vakuutti että hiukseni ei kasva sen takia, että niillä on joku maksimimitta, mistä yli ei vain mene, että kaikilla on sellainen. Yritin vuosia ja vuosia hiuksiani kasvattaa polkkapituudesta, mutta ei.. No tuli korona ja nyt olen kaksi vuotta ollut raidoittamatta hiuksiani ja kas kun ne kasvoivatkin siinä ajassa noin 15cm, pidemmäksi kuin ikinä.
Eli ainakin vaalennus/raidoittaminen estää hiusta kasvamasta. Epäilen että suunnilleen murenee latvasta samaa vauhtia kun juuresta kasvaa.
Minä kuulun niihin onnekkaisiin, joilla hiukset kasvavat nopeasti ja pitkiksi. Mutta esimerkiksi eräällä ystävättärelläni hiukset kasvavat vain tuonne lapaluiden yläpuolelle ja siihen kasvu loppuu. Ei ole koskaan värjännyt hiuksiaan eikä mitään, ne vaan ei kasva sen pidemmiksi. Itse olen kasvattanut hiukseni joskus pisimmillään peffan alle asti, sitten leikkasin reilusti pituutta pois, mutta todennäköisesti olisivat kasvaneet vielä lisää.
Ihmiseltä irtoaa jopa noin 100-150 hiusta joka päivä! Joten pitää todella olla hyvät hiusgeenit voidakseen pitää pitkiä hiuksia. Ja kaljuuntuminen on naisilla yhtä yleistä kuin miehillä. Naisilla vaan on vähemmän pälvikaljuuntumista kuin miehillä ja naiset peittää tätäkin ongelmaa enemmän.
Mulla on surkea itsekuri, mutta todella pitkät hiukset. Niitä on leikattu viimeksi kolmisen vuotta sitten. Siinäpähän kasvavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole käynyt kampaajalla sitten vuoden 2000. Joskus on tullut leikattua, mutta nytkin on varmaan 3 vuotta saaneet olla ihan rauhassa. Hartioille yltää.
Eikä mitenkään, kasvaako edes kynnet?
Mulla ei kasva hiukset ja on tosi repeilevät kynnet. Olen yrittänyt kaikkia vitamiineja vuoronprään ja yhtäaikaa. Ei vaikutusta.
-eri
Jaa, sepä on jännää että leikkaus hoituu itsekseen.