Aiotko tietoisesti rajoittaa syömisiäsi jouluna?
Esim. laihduttajat, terveyssyistä rasvaa/sokeria tms. välttelevät, miten on?
Itse en tiedä miten tekisin, ahdistaa vähän. En saisi syödä kovaa rasvaa juuri ollenkaan (kolesterolin takia) ja sokeria ja nopeita hiilareitakin pitäisi välttää (diabeteksen riskiryhmää vaikka vielä ok) sekä tietenkin suolaa (verenpaine). Jos syön vaikka 100-300g suklaata joulun aikana ja päälle vielä tavalliset jouluruoat, niin sehän on ihan tajuton määrä tuota kaikkea! Eli itse varmaan joudun rajoittamaan, vaikka mieli tekisi edes pari päivää vuodesta olla välittämättä terveydestä hevonkukkuakaan.
Kommentit (9)
Ei tarvitse, koska en tykkää jouluruoista. Toivottavasti en saa suklaata.
Vierailija kirjoitti:
Sokeri on kolesterolillesi ja verenpaineellesi sata kertaa pahempaa kuin rasva ja suola.
Tätä väitettä ei tue kuin jokin yksittäinen uudehko tutkimus, toisin kuin kovan rasvan merkitystä, joka on kiistaton.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeri on kolesterolillesi ja verenpaineellesi sata kertaa pahempaa kuin rasva ja suola.
Tätä väitettä ei tue kuin jokin yksittäinen uudehko tutkimus, toisin kuin kovan rasvan merkitystä, joka on kiistaton.
Ap
Ei ole. Kovan rasvan yhteys kolesteroliin on lobbauksen tulosta. Kuumapuristetut siemenöljyt ovat vaarallisia, kova rasva (kookosrasva, voi, laardi) on terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole. Kovan rasvan yhteys kolesteroliin on lobbauksen tulosta. Kuumapuristetut siemenöljyt ovat vaarallisia, kova rasva (kookosrasva, voi, laardi) on terveellistä.
Tuo taas on ns. pskapuhetta, mutta onneksi ei tarvitse uskoa kaikkea, mitä itseoppineet rasvahullut netissä suoltavat. Lisäksi omakohtainen kokemukseni tukee rasvan laadun merkitystä, koska olen ennenkin saanut kolesterolia alennettua ihan lääkärin ohjeita noudattamalla eli kovaa rasvaa reilusti vähentämällä. En väittele tästä aiheesta enempää, koska se on turhaa.
Ap
Rajoitan aina syömisiäni. Lähinnä sen takia, että mulle tulee paha olo ahmimisesta. Pari palaa suklaata syön mielelläni.
Vähän pakko kun on kerran paksuna ja mikään ei tunnu pysyvän sisällä. Helpompi sietää nälkää kuin pahoinvointia. Että se siitä joulusta sitten.
En tietenkään, mulla on ne perus annokset mitä syön ympäri vuoden.
En ole kiinnostunu jouluruuista paskaakaa, tai mistää muistakaa, noh juhannuksena toki grillaan makkaraa, mutta syön sitä muutenkin, että ei tunnu missää.
Miten olet ap saattanut itsesi tuohon jamaan? Ylensyönnilläkö?