Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada kontakti lapsiin?

Vierailija
04.04.2015 |

Tilannne on siis se että seurustelen miehen kanssa jolla on lapsia aiemmasta liitosta. Mies ja exänsä erosivat kun nuorin oli vajaa puoli vuotias, lapset on nyt siis 3 ja 5 vuotiaat. Mies on etäisä. Emme asu yhdessä, mutta seurustelua reilu vuosi takana.

Ongelma on nyt siis se että lapsiin ei saa mitään kontaktia! Aina kun käyn kylässä niin he istuvat nenä kiinni jo televisiossa tai tietokoneessa. Ainoa millä saan edes vähän eloa lapsiin on koirani, mutta ilman sitä he eivät vastaa puhumiseen tai muuten noteeraa käyntiäni. Olen ehdottanut isälle että mennään ulos, hoploppiin tai jonnekin jotain tekemään, mutta ei. Mies siis ei innostu asiasta.

Mitä minä voin tehdä? Leikit, palapelit ja kirjat on plaaa tylsää laita elokuva... yhteenmuuton ehto on että lapset hyväksyy minut ja tulemme toimeen mutta raskasta enää yrittää yksin, mies ei auta yhtään.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/20. "lapsettoman on turha kasvattaa" on miehen mielipide, eli ennen omaa lasta ehdotukseni on turhia, kun "en tiiä mitä ne tahtoo tehä".

Vierailija
22/28 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta jos ajattelit omia lapsia hankkia tämän miehen kanssa, niin silloin on todellakin syytä keskustella kasvatusasioista. Vai meinasitko että näille lapsille mies nyt on vaan tuollainen etäisä joka ei paljon mitään lasten kanssa tee, mutta sitten kun saatte niitä yhteisiä, niin sitten mies kyllä kuin taikaiskusta muuttuu sellaiseksi isäksi joka innostuneena harrastaa ja leikkii lasten kanssa. Miehen lapset ovat nyt vielä pieniä ja varmasti innostuvat teidän kanssa jotain tekemään jos vain viitsitte jotain tehdä. Tai isän viitsimisistähän tässä nyt enemmän oli kyse.

Sano sille miehellesi että kyllä se nyt vaan näin on, että jos yhteen muutatte, niin myös sinä kasvatat lapsia. Teidän täytyy jutella keskenään ja myös lasten kanssa, että sinä olet myös aikuinen teidän perheessä ja lapset tottelevat aikuisia. Eihän se homma muuten tule toimimaan mitenkään. Olet varmaan tältäkin palstalta lukenut uusperheiden ongelmista. Niitä riittää jos aikuiset eivät ole samoilla linjoilla kasvatuksesta ja säännöistä. Tiedän mistä puhun, olen elänyt uusperheessä nyt 5 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koettanut jutella mutta vastaanotto on "ei lapseton tajuu ja osaa, ne luulee olevansa parhaita joilla ei oo omia". olen kuulema kova pätemään kun kritisoin tuota lasten koko aikaista Tv:n katsomista.

Ja ei, en usko että meidän yhteisille lapsille olisi sen kummempi, mutta en vielä tiedä haluanko edes omia lapsia.

Vierailija
24/28 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina unohtuu aapeet :D

Vierailija
25/28 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai meidän välit pitäisi olla luontevammat ja lasten jutellakin minulle. Mutta vaikealta näyttää :O ap

Vierailija
26/28 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuup onko toivoa vielä?

Vierailija
27/28 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille miehelle tämä keskustelu.

Vierailija
28/28 |
05.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies on asettanut tuon ehdon yhteenmuutolle, ja hänen mielestään lapset eivät ole "hyväksyneet sinua" vielä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan