Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan lapsen

Nainen 41v
22.12.2021 |

Hei,
En tiedä sopiiko tämä aihe tänne. Olen 41v ja haluaisin tehdä ns.järkilapsen mutta minulla ei ole miestä. En etsi mitään siittäjää. Voisin tehdä lapsen miehen kanssa ja jakaa lapsen hoidon ynnä muun jonkun miehen kanssa, joka kokisi, että haluaa samaa ja, jos yhtään samaa huumorintajua ja muista asioista ollaan samoilla linjoilla. Lapsella on hyvä olla kaksi vanhempaa. Yksin lapsen tekem7nen ja hoitaminen on rankkaa, vaikkasukulaisia onkin ja ystäviä. En oikein löydä mitään "palstaa" missä tällaista miestä voisi etsiä. Ei turhaa kommentointia kiitos.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmö, miksi ei turhaa kommentointia? Turha kommentointi nostaa ketjun etusivulle niin että joku jolla on jotain tietoa asiasta saattaa sen jopa joskus huomata.

Vierailija
2/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen järkilapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile seta:n sivuilla, keskustelu.seta.fi

Vierailija
4/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpäin ap on?

Kumppanuusvanhemmuus on ollut itselläkin aika pitkään mietinnässä.

Vierailija
5/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa  voisit löytää minut usein lenkkipolulta, kirjastosta ja lähikaupastani, ehkä saatan innostua hakemaan vielä tänään tarjouskahvia eräästä saksalaisketjusta. Mutta vaikka itse toivosin ja haluaisin saada löytää Ap:n kaltaisen naisen jo useamman vuoden, niin enpä ole vielä löytänyt ja olen jo oppinut hyväksymään sen, että saatan jäädä lapsettomaksi.

Vierailija
6/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa on kuulemma ryhmiä kumppanuusvanhemmuudesta kiinnostuneille.

Vierailija
7/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire tulee. Varminta olisi hedelmöityshoidot.

Vierailija
8/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiire tulee. Varminta olisi hedelmöityshoidot.

Ja kumppanuusvanhemmuus olisi riski jonkun lähes tuntemattoman kanssa. Kyllä niitä konflikteja ja ristiriitaisia tilanteita tulisi. Suuret tunteet heräävät oman lapsen myötä.

Vierailija
9/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa  voisit löytää minut usein lenkkipolulta, kirjastosta ja lähikaupastani, ehkä saatan innostua hakemaan vielä tänään tarjouskahvia eräästä saksalaisketjusta. Mutta vaikka itse toivosin ja haluaisin saada löytää Ap:n kaltaisen naisen jo useamman vuoden, niin enpä ole vielä löytänyt ja olen jo oppinut hyväksymään sen, että saatan jäädä lapsettomaksi.

Voithan liittyä kumppanuusvanhemmuus ryhmiin tai vaihtoehtoisesti solmia järkiliiton Puolassa/Liettuassa. Edut: lyhyt lentoaika, halvempi elintaso ja perhekeskeiset naiset.

Vierailija
10/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminä, koska minä haluan.

Adoptoi.

Vierailija
11/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voithan liittyä kumppanuusvanhemmuus ryhmiin tai vaihtoehtoisesti solmia järkiliiton Puolassa/Liettuassa. Edut: lyhyt lentoaika, halvempi elintaso ja perhekeskeiset naiset.

Ehkä olen vähän konservatiivi koska omalta kohdaltani vähän vierastan ajatusta kumppanuusvanhemmuudesta lähtökohtana.-  Haaveissani on enempi sellainen ydinperhe -malli, jollaisessa olen itse saanut varttua. Kumppanuusvanhemmuudesta jossa käsittääkseni lapsen vanhemmuutta jaetaan alusta alkaen kahdessa kodissa kuullostaa haastavammalta. (Toki tiedän, että jollekin tällainen voi toimia vähintään erinomaisesti).

Olen myös skeptinen sen suhteen,että olisi jotenkin erityisen järkevää muodostaa parisuhde naisen kanssa, joka on lähtökohtaisesti aivan eri kulttuurista kuin minä itse.  Kielitaitoni rajoittuu suomeen, ruotsiin ja englantiin. sekä auttavaan ranskaan ja saksaan ja asettuminen elämään Puolaan tai Liettuaan kuullostaakin aika vieraalta.

Ja mielikuva siitä, että lapsi lentelisi kahden kotipesän, joista toinen sijaitsisi Suomessa ja toinen Suomen rajojen ulkopuolella (, kuten Puolassa tai Liettuassa) niin kuullostaa monin tavoin ongelmalliselta, jossa on useampi kysymys vastattavaksi. 

Ja perhekeskeisempi nainen? - Miten tuo tulisi ymmärtää? - Itsellä lähinnä käy mielessä, että se on kauniimpi ilmaisu sille, että nainen haluaa, että mies kantaa isomman taloudellisemman vastuun perheen toimeentulosta.

Tällainen odotus  olisi ihan perusteltukin odotus naiselta, jos hän muuttaisi Suomeen, vaikka jommasta kummasta edellä mainitusta maasta. Toki he niin Puolassa kuin Liettuassakin opiskelevat vieraita kieliä mutta, mutta riippunee yleisemmin mm. hänen koulutuksestaan millaista työtä hän voisi saada Suomessa; jossa on ihan omastakin takaa työkykyisiä ja työhaluisia. (2. asia on se, että hetkellisesti minun vastuuni perheen taloudellisista voimavarojen hankkijana voi olla huomattavastikin merkittävämpi silloin kun kumppanini on mahd. esimerkiksi vanhempain vapaalla tai opintovapaalla ja tai työttömänä). 

Pelkästään minun tulojeni ja varallisuuteni varaan asettuminen taas tietäisi melko vaatimatonta eloa.

Oma alani kun on sellainen että harva pääsee sillä rikastumaan vaikka keskittäisi kaiken tarmonsa ja tehokkuutensa työntekoon. Asiaa toki rasittaa myös se, että jos minulla olisi lapsi(a) niin haluiaisin osallistua ja olla mukana hänen (/heidän) arjessa, enkä olla vain se yksi väsynyt joka käy joskus kotona nukkumassa tai syömässä samalla kun työasiat kummittelevat mielessä.

Vierailija
12/12 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kanssa miettimään termiä "järkilapsi". Ilmeisesti on haettu jotain samaa kuin termissä "järkiavioliitto", mutta lapsen tekemisessä ei oikeasti ole mitään järkeä, toisin kuin avioliitossa tietyissä tilanteissa. "Järkilapsi" on oksymoroni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi