Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Töihin ilmaiseksi?

Vierailija
22.12.2021 |

Onko mitään järkeä vai onko lopputulos vaan se, että palkattoman "harjoittelun" jälkeen työntekijä potkitaan pellolle eikä mitään jatkosopimusta tehdä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilussa et ole töissä, sinun ei tarvitse tehdä töitä eikä työnantajan ole tarkoitus sinua palkata, se ei ole koeaika! Lukekaa ohjeet ja ymmärtäkää ne, et ole menossa työkokeilupaikkaan töihin!

Ei ole kyseessä työkokeilu vaan palkaton harjoittelu.

Ap

22/30 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä on sanottu minulle, että ainoa mahdollisuus "työllistyä" on mennä ilmaiseksi työkokeiluun. Kukaan ei ota töihin - palkkaa maksaen. Tämä tässä työvoimapulan ajassa, jossa työvoimasta on suuri pula. 

Älä jauha paskaa. Jos olet edes keskiverto työntekijä saat varmasti palkkatöitä

Onhan toi helppo tapa nähdä ja kokeilla haluaako esim kouluttautua tuolle alalle. Parempi kuin kouluttautua 2 vuotta ja todeta et ei ole minun ala?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti aloittavan yrittäjän tilanne on se, että ilmatteeksi teet. Kun kaikki tulot menee alussa kuluihin, lihotat vain vuokranantan ja muiden palvelunterjoajien kukkaroa. Joskus kestää että saa kerättyä oman asiakaskunnan, joista osa voisi olla jopa vakituisia kävijöitä.

Vierailija
24/30 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeudu koulutukseen ja hanki työllistävä ammatti, jos nykyisen alan töitä ei saa.

En saa enää rahoitusta lisäkoulutukseen.

Ap

Montako tutkintoa sinulla on? Tai montako kohtuupitkää koulutusta käytynä? Työkkärille on samantekevää, opiskeletko vai oletko ilmaistyössä. He haluavat sinut vaan pois työttömien tilastoista.

Ammatti- ja ammattikorkeakoulututkinnot enkä usko, että lisäkoulutus auttaisi tähän tilanteeseen juurikaan. Haluan asiantuntijatehtäviin, joihin en pääse, kun ei ole työkokemusta, jota en voi hankkia, kun en pääse niihin töihin.

Eikö muuten työttömyysetuudella opiskeleva lasketa edelleen työttömäksi?

Miksi haluat asiantuntijatehtäviin, jos et ole niihin pätevä?

Koska olen kouluttautunut asiantuntijaksi.

Ap

Millä alalla asiantuntijatyöhön riittää kanditason (AMK) tutkinto? Voitko opiskella vapaa-ajallasi kotimaisia tai kansainvälisiä verkkokursseja tai sertifikaatteja ja pätevöityä tarkemmin johonkin tiettyyn osa-alueeseen jossa olet hyvä ja joka kiinnostaa?  

Vierailija
25/30 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ ilman palkkaa ei ole edes orjuutta. Orjallekin tarjottiin ilmainen ruoka ja jonkinlainen asuinpaikka

Työkokeilusta saa 9 euroa päivässä plus korotusosan (4,80 euroa) työmarkkinatukeen.

Jos päivittäinen työkokeiluaika on minimi eli 4 tuntia, niin tuntipalkaksi tulee 3,45 euroa.

Vierailija
26/30 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 30v ikuisuusopiskelija.

Samassa jamassa. Vielä vuosi työkkärin rahoitusta jäljellä amk opinnoissa (opintoja 3,5v jäljellä).

Tähän asti olen kouluttautunut, ollut kuntouttavassa työtoiminnassa, tehnyt vapaaehtoistyötä, osa-aikatöitä nollalla tunnilla ja palkattomia työssaäoppimisia.

En ole siis vielä ikinä saanut tekemästäni työstä palkkaa. Eikä minua ole palkattu harjoitteluiden jälkeen, vaan tilalle on tullut aina uusia harjoittelijoita.

Sitäkin muuten ihmettelin miksi ennakonpidätysprosenttini työmarkkinatuestani (joka on ainut etuuteni ja tuloni) on opintojeni ajan 28%. Se on aika paljon pois 700 eurosta.

Palkallinen työ ois kyllä kiva. Minulle tarjottiin vastikään työtä pitseriassa 6e/h 20h/vko. Mietin kannattaisko. Aina se mummojenkusetus-puhelinmyyntityön nollatuntisopparilla voittaisi.

Vierailija
27/30 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkkärissä on sanottu minulle, että ainoa mahdollisuus "työllistyä" on mennä ilmaiseksi työkokeiluun. Kukaan ei ota töihin - palkkaa maksaen. Tämä tässä työvoimapulan ajassa, jossa työvoimasta on suuri pula. 

Mieheni pomo on ymmärtänyt tämän yhtälön täydellisesti. Hän pitää perusrungon kasassa, jolle maksaa palkkaa ja ottaa näitä kokeilijoita paikkaamaan muut hommat. Näitä paikkaajiahan riittää tässä maassa. Onhan tollanen ikävää, kun toinen tekee työtä siinä uskossa, että pääsisi palkkaa tienaamaan. Kun kokeilu ohi, niin uusi tulee tilalle. Mieheni sanoi minulle kerran, että jos loppuu työt, niin tollaseen ei ikinä suostu. Ennemmin luovuttaa ja ryhtyy makoilemaan tuilla tekemättä mitään.

Nyt taas miehen pomo maksaa joulubonukset hyvästä työstä ja tuloksesta. Mies sanoi eilen juuri, että näilläkin bonuksilla olisi voinut ukko maksaa palkkaa näille kahdelle työkokeilijalle edes näin jouluna. Mutta ei niin ei. Miestä ahdistaa muutenkin se työpaikka, mutta on tietoinen siitä, että jos lähtee itse pois, niin uutta palkkatyötä ei välttämättä tilalle tule ja varsinkaan samalla palkalla ja vakituisella sopimuksella.

Nyt kun on kaksi työkokeilijaa, niin mieheni ja kollegat olivat antaneet näille kahdelle omista rahoista molemmille yhteensä 500e rahaa kirjekuoressa ja joulukorit missä oli kaikenlaista herkkua ja leffalippuja jne. Leffalipuista sanoivat, että katsokaa tilannetta saako leffaan mennä. Ihan kiva ele mieheltä ja kollegoilta.

Toinen oli alkanut itkemään ja sanonut, että tuli tarpeeseen ja joulu on pelastettu.

Vierailija
28/30 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei arvosta työharjoittelussa hankittua työkokemusta. Sitä ei lasketa työksi.

Vierailija
29/30 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula?tällekin ehdotettiin kaikkee työdesingiä jne.Olin onnessani jo töitäää ..eiiiii ..just oli uravalmennus..lisää näitä juoksutuksia,kusetuksia..se siitä työvoimapulasta.Aletaan kartotttaa missä ne työvoimapulat on!?!tulee aika kun pomojenpomot lykätään ulos,eihän tuo kestävää kehitystä lue pääset konttoriin,huippupalkalla,Tulee rahakysymyskin eteen.Taloudellisuus.Kenen kukkarolle sitten sännätään,onneksi moni on yksityisyrityksiä.Yksityisyritykset nihkeästi työllistää muutenkaan normi duunareita.Itse tekee TJ työnsä .

Vierailija
30/30 |
22.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei arvosta työharjoittelussa hankittua työkokemusta. Sitä ei lasketa työksi.

Mistä sitä kokemusta sitten oikein voi saada? Lisäkoulutus ja kurssit ei tuo käytännön kokemusta yhtään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän