IS: Hätäjarru käyttöön - Kiuru: toimia kohdistetaan nimenomaan rokottamattomiin
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä arvelen että kolmannen rokotteen kattavuus ei tule nousemaan lähellekään toisen rokotteen kattavuutta. Saa nähdä mitä siinä kohtaa tapahtuu, jos koronapassia edelleen ajetaan työpaikoille. Ja sen piti olla vain väliaikainen ja vain rajoitusten vaihtoehtona..
Mä veikkaan, että kakkosen ottaneet ottavat tietenkin kolmosenkin, enemmänkin jos tarve. Sama porukka ottaa kaikki rokotteet ja sama pieni vähemmistö ei sitä ensimmäistäkään.
Mä en ota kolmatta. Nyt on yli kuukauden jatkunut tinnitus, toivon että tämä helvetti loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Nythän koronapassin hyllyttäminen on juuri päinvastainen toimi eli kohdistuu rokottamattomien sijasta kaikkiin ja esim ravintolat liikuntapaikat ym joudutaan siksi sulkemaan.
Kiitos tästä yhteiskunnan sulkemisesta ja sen kustannuksista kuuluu teille rokottamattomille. Kiitos. Muistan teitä iltarukouksessani.
Mitä jos perusteettoman vihasi sijaan keskittyisit oman elämäsi parantamiseen. Ja kun et enää vihaa muita, voit vaikka keskittyä pohtimaan olisiko kaiken takana kuitenkin ihan joku muu voima kuin syyttömät kansalaiset. En sano enempää, annan sinun itse tehdä johtopäätöksesi. (Jos vielä kykenet siihen?)
Vierailija kirjoitti:
Koronatartuntoja suhteessa enemmän 2x rokotetuilla kuin rokottamattomilla!
Mihin se rokote tarvitaan joka ei toimi?
Kappas, vieläkin löytyy vouhkaajia, jotka eivät ole koskaan kuulleet tai lukeneet siitä, ettei rokotteen luvattu koskaan estävän tartuntoja vaan vakavaa muotoa taudista. Vaikka sitä on toitotettu joka kanavassa alusta asti. Koska kyllästytte käyttämään tuota itse keksimäänne argumenttia "todisteena" rokotteen toimimattomuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko ne on saaneet tehtyä koronapassista uuden normaalin? Joko ovat myöntäneet että 8 piikkiä tulee jokaiselle? Mitä ne oli ne salaliittoteoriat?
Tulee 8 tai 18, mitä sitten, niin monta tulee kuin koronan kesto on, mikäli kukin rokote antaa 6 kk ajan suojan.
Ei anna, kun kerran rokoteväliksi suunnitellaan jo kolmea kuukautta. Melkoisesti terveydenhuollon väkeä häärii rokottamassa poppulaa rokotteella, jonka rokotevälikin kertoo rokotteen toimivuuden ja tehon olevan vähintäänkin kyseenalainen.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008498301.html
On syytäkin kohdistaa rokottamattomiin.
"THL julkaisi tuoreet tilastot Suomen koronasyksystä – rokottamattomat täysin omassa kastissaan
Tilastot ovat ajalta syyskuun alusta marraskuun loppuun."
Tuo on niin last season. Nyt eletään jo Omikron aikaa kysykää vaikka Kiurulta. "Krista Kiuru MTV:lle: Omikron-hyökyaalto lähestyy"
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun rokottamattomista puhutaan ja heitä syyllistetään yhtenä ryhmänä, vaikka nuoren, perusterveen rokottamattoman riski kuormittaa terveydenhuoltoa on aivan eri kuin 70 v. ylipainoisen monisairaan rokottamattoman. Viime vuonna koronaan ei kuollut ainoakaan alle 55-vuotias nainen, tuon ikäisiä miehiäkin vain kourallinen. Oma riskini kuolla koronaan on Oxfordin yliopiston riskilaskurin mukaan 0,0007%, enkä edes ole enää kovin nuori. Ylipaino on paljon isompi riski kuormittaa terveydenhuoltoa kuin rokottamattomuus, miksi tästä ei paasata ja syyllistetä? Tehohoidossa olevista koronapotilaista 85% on ylipainoisia, loputkin enimmäkseen monisairaita ja/tai vanhoja. Muutama perusterve nuorikin on teholle päätynyt, mutta niin päätyy ihan tavallisen influenssankin takia. Mikä järki siis on väkisin puskea nuorillekin näitä tehottomia piikkejä?
Kyllä kuoli alle 55-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronatartuntoja suhteessa enemmän 2x rokotetuilla kuin rokottamattomilla!
Mihin se rokote tarvitaan joka ei toimi?Kappas, vieläkin löytyy vouhkaajia, jotka eivät ole koskaan kuulleet tai lukeneet siitä, ettei rokotteen luvattu koskaan estävän tartuntoja vaan vakavaa muotoa taudista. Vaikka sitä on toitotettu joka kanavassa alusta asti. Koska kyllästytte käyttämään tuota itse keksimäänne argumenttia "todisteena" rokotteen toimimattomuudesta?
Olen kyllä kuulut aikasta monta kertaa viranomaisten ja poliitikkojen suulla, että rokote kannattaa ostaa lähimmäisten suojelemiseksi tartunnoilta.
Biontec tekee jo uutta rokotetta omicroniin joka on 2+1. Jakelu alkaa maaliskuussa,
Hauskin nippelitieto on se että Biontecin Ugur Sahin ei ole itse ottanut rokotetta koska "i am legally not allowed to take the vaccine right now..."
Kohdistaisivat rajoitukset ja rokotepskot niihin ryhmiin, jotka tehohoitoa ja sairaalahoitoa tarvitsevat. Esim alle 20 v tartunnat rokottamattomilla suuri, mutta sairaalatarve lähes olematon.....
Eli pakottakaa yli 50 v piikille, niin tehohoito ei kuormitu.
Vierailija kirjoitti:
Lasten suojelu tartunnoilta "unohtui"
Englannissa on koronan vuoksi joutunut sairaalaan viime viikon aikana 196 alle 5-vuotiasta lasta, mikä on koko pandemia-ajan ennätys
New hospitalization record for kids age 0-5 for COVID19–now +39% in England in just one week. This is consistent with Omicron being 20% more severe in children, along with high infections in younger people.
https://twitter.com/DrEricDing/status/1473004013851496453/photo/1
Etelä-Afrikassa viidesosa kaikista omikronin vuoksi sairaalaan joutuneista on alle 9-vuotiaita https://twitter.com/SteveMillerOC/status/1473030364431929345/photo/1
Omikron näyttäisi olevan lapsille myös aikaisempia variantteja vaarallisempi ja siihen on menehtynyt Etelä-Afrikassa 21 lasta viimeisen parin viikon aikana
Omicron is much more severe in children. South Africa Omicron: 21 kids have died in the last 12 days: they account for 3% of the deaths. This represents a 3.5x increase in child deaths in SA vs other waves.
ALÄ VIITSI.
Vierailija kirjoitti:
Vasta-ainetestin mukaan minulla oli piikkiproteiini vasta-aineita. Enkä ole tietääkseni sairastanut koronaa missään vaiheessa. En tiedä onko ne sitten tullut siitä, kun rokotetuista on levinnyt minuun piikkiproteiinia shedding-ilmiön kautta. Ehkä se ilmiö on todella totta.
Olet sairastanut lievän koronan. Kuten minäkin. Tuon piikkiproteiinin hyppäämisen saat ihan suosiolla unohtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä arvelen että kolmannen rokotteen kattavuus ei tule nousemaan lähellekään toisen rokotteen kattavuutta. Saa nähdä mitä siinä kohtaa tapahtuu, jos koronapassia edelleen ajetaan työpaikoille. Ja sen piti olla vain väliaikainen ja vain rajoitusten vaihtoehtona..
Mä veikkaan, että kakkosen ottaneet ottavat tietenkin kolmosenkin, enemmänkin jos tarve. Sama porukka ottaa kaikki rokotteet ja sama pieni vähemmistö ei sitä ensimmäistäkään.
Mä en halua ottaa kolmatta.
Vierailija kirjoitti:
Biontec tekee jo uutta rokotetta omicroniin joka on 2+1. Jakelu alkaa maaliskuussa,
Hauskin nippelitieto on se että Biontecin Ugur Sahin ei ole itse ottanut rokotetta koska "i am legally not allowed to take the vaccine right now..."
Olet oiva esimerkki idioo tista joka uskoo kaiken mitä noissa whatsapp ryhmissä jaetaan. Ei kyllä mikään ihme että rokotevastaisuutta löytyy jos porukan älykkyys on tuolla tasolla.
https://www.google.com/amp/s/mobile.reuters.com/article/amp/idUSL1N2SR1…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marin: koronapassia ei missään nimessä hylätä, se on vain hyllyllä.
"Marin sanoi, että koronapassi on edelleen hyvä työkalu, mutta nyt sen käytön rajoittaminen on ollut välttämätöntä.
– Emme sitä missään nimessä hylkää."
"Hän toivoo, että tartuntamäärät kääntyvät laskuun nyt päätetyillä rajoitustoimilla.
Tarkoituksena on ostaa aikaa siihen, että kolmannet rokotukset saadaan hyvään vauhtiin."
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/964af7b5-73d4-495c-8033-33b88bafa…
Kohta koronapassiin vaaditaan kolme piikkiä?
Niin kuuluu vaatiakin, kohta jo miljoona saanut sen 3. rokotteen.... tänään on lukema klo 13.00 ollut 887 188 kpl....nousee joka päivä kymmenillä tuhansilla
Mutta kas kummaa, tartunnoista huolimatta sairaalatarve ei nouse samaa tahtia.... Joten ei se kovin vaarallinen ole.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008498301.html
On syytäkin kohdistaa rokottamattomiin.
Vanhaa tietoa. Tilanne on muuttunut omikronin myötä täysin. Tanskan terveydenhoito on tilastoinut omikron tartunnat rokotusstatuksen mukaan. Vain 8,5% tartunnan saaneista on rokottamattomia. Eli omikron tarttuu kaksi kertaa herkemmin ja enemmän rokotettuihin, suhteutettuna kummankin ryhmän kokoon.
https://www.ssi.dk/-/media/cdn/files/covid19/omikron/statusrapport/rapp…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sairastin koronan muutama viikko sitten ja ajatelkaa, ROKOTTAMATTOMANA!!! Enkä joutunut sairaalaan enkä yhtään mihinkään muuallekaan vaan oli ja meni parin päivän kuumeen ja lihaskipujen jälkeen, eikä yhtään mitään jälkioireita. Ei niin mitään.
Olen jo käynyt hiihtämässä ja lenkkeilemässä ja vointi on superhyvä. Enkä voi sille mitään, että tämä oli mulle helppo tauti. Olen ihan tavallinen ihminen niin kuin moni muukin eikä ole katastrofi ja kuolemantuomio sairastua koronaan.Minä minä minä.....
Hyvä sinä. Sinä vaan et ole se joka on joutunut teholle.
Etkä sinä.
En. Mutta perusterve läheinen alle 50v mies joutui. Oli kuolla keuhkojen romahduttua. Nyt on toipilas, mutta keuhkot vaurioituneet ja loppu elämän sairaseläkeläinen. Urheiluharrastus ohi. Työura ohi.
Näin se voi mennä kun se huonompi arpa osuu kohdalle.
Koronan suhteen se huono arpa on syntyä mieheksi. Jos et vieläkään tiennyt: vakava tauti + mahdollinen kuolema tulee nimenomaan miehille. Ja kun painoindeksi on enemmän kuin ihanteellinen, riski kasvaa edelleen.
Lisäksi suuri osa ihmisistä on luonnostaan immuuni koko taudille. Lopuista enemmistö saa joko oireettoman tartunnan tai hyvin lievän taudin.
Pelottelua varten kyhätyissä lehtijutuissa on aina nuorehko, perusterve(?) ihminen, joka joutuu ventilaattoriin. Totuus on, että näitä ihmisiä ei ole monta. Heidänkään taustoja ei kerrota riittävästi, jotta "koskettava" ja painostamaan tarkoitettu tarina ei vesittyisi.
Ja jätetään nyt ne 80-90-100-vuotiaiden kuolemat nyt ihan omaan arvoonsa.
Olet kyllä tietämätön, jos et ymmärrä, mitä perusterve tarkoittaa.
eri
Ei todellakaan ole vaan huomattavasti vähemmän.