Jos asuit lapsuutesi ok-talossa
Mitä vanhempai teki talolle kun lapset muutti aikuistuutuaan pois?
Mun vanhemmat asuu siitä edelleen. Ovat yli 70v
Kommentit (36)
Myivät sen talon, missä asuin, ja rakensivat toiselle paikkakunnalle uuden ison omakotitalon.
Muutettiin siitä pois kun olin 10v. Asuttiin kerrostalossa seuraavat 5 vuotta. Sitten siitä kämpästä luovuttiin kun me kaikki kolme lasta muutettiin pois samana kesänä. Äiti osti itselleen uuden omakotitalon toiselta paikkakunnalta.
Asuu edelleen. Aina joku remonttiprojekti menossa, jos ei kotona niin mökillä :)
Mun 19v pikkuveli asuu vielä meidän vanhempien kanssa siinä talossa. Eivät kuulemma aijo myydä ainakaan heti kun hän muuttaa pois. Nyt ollaan puhuttu vähän sellaisesta vaihtoehdosta että kun tulevat niin vanhoiksi etteivät jaksa enää yksin huolehtia talosta niin muuttavat jonneen rivariin/kerrostaloon ja tuo talo jäisi vanhempieni, minun ja veljeni yhteiseksi "kesämökiksi". Tai siis sellaiseksi kesän viettopaikaksi. Se on kuitenkin tosi iso talo, pihaa on 2 hehtaaria ja se on kunnostettu tosi kivaksi (iso terassi, palju, leikkimökki lapsille, grillikatos jne.). Ajateltiin että kukaan meistä ei kaipaa oikeaa mökkiä jos siihen pihaan laittaisi vaikka uima-altaan. Laitettaisiin sitten nurmikonleikkuu ynnä muut vuorot, sekä kustannukset tasan. Talvisin taloa ei lämmitettäisi kun vain sen verran että pysyy kunnossa. Mielestäni tosi kiva idea ja olisi ihanaa jos se talo jäisi sitten loppujen lopuksi joko minulle tai veljelleni. Jos vaan pystyn silloin niin ostan sen veljeni puolikkaan kyllä sitten aikanaan itselleni :) Mutta näihin kaikkiin on nyt vielä ainakin 20 vuotta aikaa, vanhempani eivät ole vielä viittä kymmentäkään ja ovat hyväkuntoisia.
Asuvat samassa talossa vielä. 4 makuuhuonetta eli aika iso kahdelle mutta kolmesta ylimääräisestä huoneesta on muokattu työhuone, vierashuone ja äidille vaatehuone :) äiti voisi muuttaa rivariin mutta isä ei tohdi luopua omasta talosta :)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:39"]
Vanhemmat asuvat edelleen samassa talossa johon muuttivat 1973 pari kuukautta mun syntymän jälkeen. Äiti 70- ja isä on 76-vuotias. Pohtivat tällä hetkellä ostaisivatko senioritalosta kolmion.
[/quote]
Kuten tuossa aiemmin kerroin, minun vanhemmat toteutti juuri tuon saman kuvion, eli aikalailla samanlaisen historian jälkeen ostivat senioritalosta kolmion ja voin kyllä lämpimästi suositella kyseistä kuviota.
Minä henkilökohtaisesti hieman varoittelin vanhempiani kerrostaloasumisen "riemuista", he kun olivat kumpikin asuneet koko ikänsä omakotitalossa, eli kerrostaloasumisesta ei ollut päivänkään kokemusta.
Varoittelu osoittautui täysin turhaksi, nimittäin talo on hämmästyttävän hyvin eristetty ja talon asukkaat muutenkin hiljaista väkeä. Yhä edelleenkin aina ihmettelen, kun heillä poikkean, että asuuko talossa muita, kun naapureista ei kuulu minkäänlaisia ääniä. Myöskään ulkoa ei kuulu mitään, vaikka parinkymmenen metrin päässä kulkee vilkas tie. Ovat siis olleet todella tyytyväisiä ratkaisuunsa, eivätkä ole pätkääkään haikailleet vanhaan omakotitaloonsa ja ovat nykyään oikein onnellisia kerrostaloasukkaita :)
-11-
Asuvat siellä edelleen, ovat tehneet laajennuksenkin. Ihanaa kun siellä on varattuna ihan erillinen huone, kun menemme lasten kanssa yökyläilemään.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 19:56"]
Siirtyi perintönä veljelleni, joka mietti vissiin aika pitkään, et huoliiko sen. No huoli, asuu siinä vieläkin.
[/quote]Ei helvata, tuli mieleen heti Tankki täyteen-sarjan ihana Juhana, joka tokaisi äidilleen bensa-asemasta: Juu, tiedän: tulen perimään sen. En tiedä vain huolinko.
[/quote]
Paitsi että Juhana taisi sanoa sen maatilasta.
Alkuperäiseen kysymykseen, vanhempani asuvat talossa edelleen, vähän alle kuusikymppisiä molemmat.
Vanhempani asuvat siinä edelleen seitsemänkymppisinä.
Isä jo kuollut, mutta Äiti (70+) asuu edelleen samassa talossa. Joskus tuumii, josko muuttaisi pienempään, mutta vuosikymmenten aikana tuo 450m3 kolmessa kerroksessa täyttynyt sen verran hyvin, että toteaa helpommaksi jäädä paikoilleen.
Asuvat siinä edelleen, ja asuvat varmasti niin kauan kuin jalka edes vähän nousee... Nyt 60-vuotiaita.
6h+k, ja minä olen ollut ainoa lapsi, joten mitään radikaalia tyhjentymistä ei tapahtunut :)
Asuvat siinä edelleen. Äiti välillä pohtii, että pitäisiköhän muuttaa, mutta en usko että isä pystyy luopumaan talosta. Itsekin rakennan mieheni kanssa taloa, jossa aiomme elää loppuikämme :).
Asuvat siinä edelleen, siis siinä jonka ostivat kun olin 11-vuotias. Sitä ennen asuttiin vuokralla. Isä 76-vuotias ja äiti 72.
Omat vanhempani erosivat minun ollessani 25v ja ovat myyneet talon. Appivanhemmat asuvat edelleen omakotitalossa. Huvittavaa sinänsä miten elämä vie, meillä 2 lasta ja 3mh ja appivanhemmat kahdestaan 5mh. :)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 19:56"]
Siirtyi perintönä veljelleni, joka mietti vissiin aika pitkään, et huoliiko sen. No huoli, asuu siinä vieläkin.
[/quote]Ei helvata, tuli mieleen heti Tankki täyteen-sarjan ihana Juhana, joka tokaisi äidilleen bensa-asemasta: Juu, tiedän: tulen perimään sen. En tiedä vain huolinko.
[/quote]
Paitsi että Juhana taisi sanoa sen maatilasta.
Alkuperäiseen kysymykseen, vanhempani asuvat talossa edelleen, vähän alle kuusikymppisiä molemmat.
[/quote] Niin olikin se Korppisen maatilahan se oli, kiitos korjauksesta! Täytyykin kaivaa jostain esiin nuo cd:t ja virkistää muistia. Nykyiset kotimaiset jutut ei naurata pätkääkään, kingit ja vino-showt, täytyy turvautua vanhojen muisteluun DDD.
Vanhemmat asuvat edelleen samassa talossa johon muuttivat 1973 pari kuukautta mun syntymän jälkeen. Äiti 70- ja isä on 76-vuotias.
Pohtivat tällä hetkellä ostaisivatko senioritalosta kolmion.
Minusta ei mitenkään ihmeellistä asua vuosikymmeniä samassa talossa tai asunnossa. Itsekin muutettiin 12 vuotta sitten tähän taloon. Lapset nyt 4 ja 10. Ei mitään aikomusta muuttaa. Hyvä talo, hyvällä paikalla ja kohta jo velaton. Työt on 60 km päässä, mut niin ne ovat olleet koko tämän 12 vuotta. Mies vata juuri aloitti uudessa työpaikassa "vain" 30 km päässä. Molemmat ntehdään työtä paljon etänä ja työ osin liikkuvaa.