Vuosimallin 2000 auto turvaton?
Mielipiteitä kaipaisin että onko 2000 luvun auto ok käytössä vai turvallisuudeltaan ihan susi?
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 15:14"]
Ja tiedoksi 50 tonnin uusi mersu vs 10v vanhempi mersu luxus tason herkuilla 10 tonnilla, niin ei mitään eroa :)
[/quote]
Veikkaanpa että kyllä jopa Mersullakin ;) on turvalaitteet kehittyneet kymmenen vuoden aikana :o)
Tottakai se on turvaton. Et kai ajatellut lapsia kuskata noin vanhalla autolla, hyi hyi. Kyllä sun täytyy ostaa tämänvuotinen malli ihan mitä tahansa merkkiä. T. Autoteollisuus.
Tehdäänkö noin vanhoille autoille törmäystestejä? Auton iällä voi olla joku merkitys, mutta jos turvalaitteet (vyönkiristimet, tyynyt, abs) pelaavat, ei suomessakaan suolatut autot ole (välttämättä) siten ruosteessa että niiden rakenteet pettäisivät eri tavalla kuin uutena.
Riippuu täysin autosta. Osa on täysiä munankuoria, mutta jotkut taas ihan turvallisia. Esimerkiksi tuon ikäinen toyota camry, avensis, golf ja astra ovat ihan kohtalaisia. Voit katsoa testivideoita ja vertailla autoja euroncapin sivustolla.
Auttaisi varmasti jos kertoisit mikä auto ja malli kyseessä : D
Ja tiedoksi 50 tonnin uusi mersu vs 10v vanhempi mersu luxus tason herkuilla 10 tonnilla, niin ei mitään eroa :)
Ja kyllä en tule koskaan ostamaan uunituoretta romua, jossa arvo laskee 5 tonnia vuodessa + kalliit huollot, kun ei voi paljoa itse tehä ettei takuu raukea vaikka olisi miljoonakin rahaa^^
T. Asentaja
Esim opel astra tai vastaavaa tarkoitin.
Tuon ikäinen corolla, golf, focus ja astra tarjoavat ihan kohtalaisen suojan. 3-4 euroncap tähteä.
Joo ja en suosittele yhtäkään ooppelia enkä ranskalaisia autoja kenellekkään : D
Justaa jouduin hinaamaan 300 kilsaa ooppelia kun ei vaihteisto toiminu^^
Ja yks tapaus olise, kun kaveri oli vetäny mutkassa ulos puutapäin, ja auto lunastukseen mut ykskään turvatyyny neljästä ei lauennu.
Ja ranskalaisista autoista jos jotain haluaa niin Peugeot vois olla varteen otettava merkki, muttei mielellään sitäkään. Ranskalaisten autojen korjaushan on suomeksi, ranskalaista vittuilua^^
Ja foordi on kyllä kans yks vihun haska, ainakin focus :D Muista malleista en silleen tiä muutakun et jos on automaattisia, niin laatikko vikoja paljon ettei vaihteet kytkeydy.
Tästäkin joku kitisee, kun sanon ajavani varmaan loppu elämäni - joko japski autoilla tai sitten mersulla.
T. Asentaja
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 15:32"]Joo ja en suosittele yhtäkään ooppelia enkä ranskalaisia autoja kenellekkään : D
Justaa jouduin hinaamaan 300 kilsaa ooppelia kun ei vaihteisto toiminu^^
Ja yks tapaus olise, kun kaveri oli vetäny mutkassa ulos puutapäin, ja auto lunastukseen mut ykskään turvatyyny neljästä ei lauennu.
Ja ranskalaisista autoista jos jotain haluaa niin Peugeot vois olla varteen otettava merkki, muttei mielellään sitäkään. Ranskalaisten autojen korjaushan on suomeksi, ranskalaista vittuilua^^
Ja foordi on kyllä kans yks vihun haska, ainakin focus :D Muista malleista en silleen tiä muutakun et jos on automaattisia, niin laatikko vikoja paljon ettei vaihteet kytkeydy.
Tästäkin joku kitisee, kun sanon ajavani varmaan loppu elämäni - joko japski autoilla tai sitten mersulla.
T. Asentaja
[/quote]
Mä ajoin peugeotillani (vm 2006) lepikkoon lähemmäs toistasataa ja vaikka auto meni lunastuskuntoon niin oli kyllä tosi tasaista menoa ja ei edes pelottanut. Suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 15:14"]Auttaisi varmasti jos kertoisit mikä auto ja malli kyseessä : D
Ja tiedoksi 50 tonnin uusi mersu vs 10v vanhempi mersu luxus tason herkuilla 10 tonnilla, niin ei mitään eroa :)
Ja kyllä en tule koskaan ostamaan uunituoretta romua, jossa arvo laskee 5 tonnia vuodessa + kalliit huollot, kun ei voi paljoa itse tehä ettei takuu raukea vaikka olisi miljoonakin rahaa^^
T. Asentaja
[/quote]
Uunituoretta romua? Eli uudet autot ovat romuja ja vanhat ovat laadukkaita?
Noh, sovitaan vaikka niin :-))
Kyllä se "turva" löytyy siitä penkin ja ratin välistä. Jos auto pitää valita turvallisuuden perusteella, niin on sitte parempi käyttää bussia.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 15:07"]
Mielipiteitä kaipaisin että onko 2000 luvun auto ok käytössä vai turvallisuudeltaan ihan susi?
[/quote]Kaikki auton turvallisuuteen liittyvä on kuljettajan toiminnasta kiinni. Jos kuski osaa ajaa, ajaminen on turvallista vaikka museoautolla.
Kannattaa asennoitua niin, että lähtökohtaisesti autossa et ole turvassa.
Tämä vuosimalli 2000 on aika hankala tämän turvallisuuskysymyksen suhteen.
Esim. Volvo S60 on tuona vuonna tullut uutena mallina markkinoille, kun taas moni malli on ollut elinkaarensa päässä. Esim. VW Golf 3 variantia on vielä rekisteröity uutena tuona vuonna. Näillä kahdella mallilla on aika hurja ero turvallisuudessa.
Voisi sanoa että premium-merkkien suurehkot mallit ovat suhteellisen turvallisia, jos ovat tältä vuosituhannelta.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 15:32"]Joo ja en suosittele yhtäkään ooppelia enkä ranskalaisia autoja kenellekkään : D
Justaa jouduin hinaamaan 300 kilsaa ooppelia kun ei vaihteisto toiminu^^
Ja yks tapaus olise, kun kaveri oli vetäny mutkassa ulos puutapäin, ja auto lunastukseen mut ykskään turvatyyny neljästä ei lauennu.
Ja ranskalaisista autoista jos jotain haluaa niin Peugeot vois olla varteen otettava merkki, muttei mielellään sitäkään. Ranskalaisten autojen korjaushan on suomeksi, ranskalaista vittuilua^^
Ja foordi on kyllä kans yks vihun haska, ainakin focus :D Muista malleista en silleen tiä muutakun et jos on automaattisia, niin laatikko vikoja paljon ettei vaihteet kytkeydy.
Tästäkin joku kitisee, kun sanon ajavani varmaan loppu elämäni - joko japski autoilla tai sitten mersulla. T. Asentaja [/quote] Mä ajoin peugeotillani (vm 2006) lepikkoon lähemmäs toistasataa ja vaikka auto meni lunastuskuntoon niin oli kyllä tosi tasaista menoa ja ei edes pelottanut. Suosittelen!
[/quote]
Hahha ei pösöt ees kule nii lujaa