Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy lestadiolaiselta nuorelta!

Vierailija
04.04.2015 |

Moi kaikki! Oon 19-vuotias vanhoillislestadiolainen nainen ja ajattelin vastailla teidän kysymyksiin omilla mielipiteillä, joten jos on mitä tahansa kysyttävää, mihin haluatte yhden lestadiolaisen vastauksen niin kysykää! 

- Maria

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän mielestä ulkoinen kaunistautuminen on syntiä (meikkaus, kynsien lakkaus) mutta silti suoristatte ja kiharratte hiuksia, laitatte permanenttia, nypitte ja ajelette karvojanne. Missä homma kusee?

Vierailija
22/28 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:42"]

Miksi youtube on ok mutta tv ei? Mitä mieltä olet lestasta, joka ei ole neitsyt, on eronnut kerran, ja harrastanut irtosuhteita?

[/quote]

Sisältö ratkasee - niin telkkarissa kuin youtubessakin, tiiän lestadiolaisia joilla on telkkari, ja jotka ovat siis edelleen lestadiolaisia. Ja mitä mieltä oon mainitsemastasi lestadiolaisesta, niin ei kuulosta kovin uskovaisen toiminnalta, mutta jokanen ihminen tekee ymmärrettävästi syntiä.

- Maria

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:43"]

Teidän mielestä ulkoinen kaunistautuminen on syntiä (meikkaus, kynsien lakkaus) mutta silti suoristatte ja kiharratte hiuksia, laitatte permanenttia, nypitte ja ajelette karvojanne. Missä homma kusee?

[/quote]

Vastaan omakohtasesti ja mitä mä ajattelen. En pidä ulkonäköä tärkeenä - siksi en juurikaan meikkaa tai laita hiuksia tai aja karvoja. Näin siis minä teen. Moni ihminen on tässä ajassa tosi pinnallisia, osa lestadiolaisista (varsinkin nuorista . Ja se näkyy juuri valitettavasti siinä että helposti meikkaamattomuutta kompensoidaan helposti jollakin toisella tavalla.

- Maria

Vierailija
24/28 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska alat synnytyskoneeksi?

Vierailija
25/28 |
04.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:42"]

Miksi youtube on ok mutta tv ei? Mitä mieltä olet lestasta, joka ei ole neitsyt, on eronnut kerran, ja harrastanut irtosuhteita?

[/quote]

Sisältö ratkasee - niin telkkarissa kuin youtubessakin, tiiän lestadiolaisia joilla on telkkari, ja jotka ovat siis edelleen lestadiolaisia. Ja mitä mieltä oon mainitsemastasi lestadiolaisesta, niin ei kuulosta kovin uskovaisen toiminnalta, mutta jokanen ihminen tekee ymmärrettävästi syntiä.

- Maria
[/quote]
jos tämä kyseinen henkilö on tehnyt syntinsä ennen uskoon tulemista, ja elänyt aika rajuakin elämää. Onko hän mielestäsi yhtälailla nyt lesta kuin sinäkin, vai jotenkin "alempiarvoinen" yms. Voisitko ainä vielä hyväksyä hänen uudelleen naimisiinmenonsa ja perheenperustamisen, nyt kun hän on uskossa?

Vierailija
26/28 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lestodialaisnuori valita toisen asteesta että meneekö lukioon vai ammattikouluun? Meneekö yleisesti kaikki amikseen vai onko yhtään lukiota käyneitä?

-Miksi ette saa käydä rippikoulua, vaikka olette kastettu kirkkoon?

Vierailija
27/28 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri on vanhoillis-teikäläinen. Muuten ihan jees heppu, mutta asenne mihin vaan työn stressitilanteeseen, pomon v*tuiluun jne on: "Tämä on väliaikaista, lopulta pääsen taivaaseen". tai auto hajoaa matkalla töihin, on kävellyt 5 km kaatosateessa. "kiitos Jeesus sateesta ja mahdollisuudesta kuntoilla." Mikä on normaalista ihmisestä käsittämättömän ärsyttävää käytöstä.

Miten suhtaudut tällaiseen "periaatteessa nöyrä syntinen, mutta oikeasti valittu ja hieman muita parempi" -asenteeseen jota teidän piirissä esiintyy?

Vierailija
28/28 |
03.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kavereita, jotka ovat ateisteja tai eivät muuten vaan esim. Halua tunnustaa mitään uskontoa ja Jumalaa, tai kuulua kirkkoon tmv? Onko se jollain tavalla tärkeää, että kaverit kannattaisivat tavallaan samoja asioita, kuin te?

Levitättekö te sanomaanne esim. Torilla tai ovelta ovelle kierrellen, vai miten eroatte esim. Jehovista? Olen saanut ymmärtää, että on vanhoillislestadiolaisuus sekä "uudempi" muoto olemassa siitä suunnasta. Jos se pitää paikkansa, niin miten ne eroavat toisistaan?

Käyttekö säännöllisesti kirkossa? Luettelo joka päivä Raamattua?

Onko teillä pukeutumiseen liittyviä sääntöjä?

Asutko perheessä, joka on uskonnollinen, vai onko teillä perheessä uskonnolla sellaista vahvaa semaa joka vaikuttaisi jotenkin todella vahvasti elämäänne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän