Uskotko kristinuskon mukaisesti Jumalaan?
Voitko siis rehellisesti sanoa:"Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän."
Entä uskoitko kristinuskon mukaisesti 10 vuotta sitten? Entä lapsena?
Kommentit (46)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:17"]En. En, vaikka tapaluterilaisen kasvatuksen sain. Tosin luterilaisista Suomessahan suurin osa ei usko kristinuskon mukaiseen jumalaan.
[/quote]Kuulutko sitten kirkkoon, vaikka et usko?! Pelkäätkö, että jos et kuulu, sinulle kasvaa paiseita ja tapahtuu kosminen rangaistus!?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 14:24"]Synnyin kristilliseen perheeseen, ensi kertaa kyseenalaistin asian 8-vuotiaana ja 12-vuotiaana tiesin olevani ateisti. En usko kristinuskon tai mihinkään muuhunkaan jumalaan.
[/quote] Onko millaiset välit vanhempiin? Hihhuleilta pitäisi kieltää lasten kasvattaminen, tapauskovaiset menee, mutta en tunne yhtään fundiskristillisten lasta joka ei olisi perheensä opeista kärsibyt.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 12:28"]En. En koskaan ole enkä koskaan tule. Tai eihän sitä voi ikinä tietää kuka mielisairauteen sairastuu, mutta todennäköisyydet on pienet.
[/quote]
Todella törkeää sanoa noin.
[/quote] Kuinka niin?
Todella törkeää kyseenalaistaa toisen vakaamukaettomuus.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 13:26"]
Oih, uskon siihen kaikkeen muuhunkin! Tämä opetettiin minulle jo lapsena, joten minulla ei koskaan ole ollut tarvetta epäillä!
Kristinuskon mukaan epäkuollut juutalaiszombi, joka oli oma isänsä, tekee sinut onnelliseksi ja ikuisesti eläväksi, jos et ole itseesi tyytyväinen vaan kadut monia tekojasi, syöt symbolisesti kosmisen juutalaiszombin lihaa ja juot tämän verta sekä telepaattisesti kerrot hänelle, että hän on sinun herrasi ja mestarisi ja että olet hänen orjansa. Näin toimimalla sielusi pelastuu synnistä, joka on olemassa siksi että kylkiluunainen vakuuttui valheista, jotka puhuva käärme kertoi taikapuusta. Pelastus tapahtuu vain, koska Jumala uhrasi julmasti ja verisesti poikansa joka oli Hän itse, jotta voisi muuttaa tilannetta jonka oli itse säätänyt ja korjata rikoksen, jonka kohteena Hän oli itse.
[/quote]
... Mutta nämä ihmiset herjaavat sitä, mitä eivät tunne, ja sillä, minkä he luonnostaan, järjettömien eläinten tavoin tuntevat, he saattavat itsensä turmioon.
Sinun on tiedettävä, että viimeisinä päivinä koittavat vaikeat ajat. Silloin ihmiset rakastavat vain itseään ja rahaa, he ovat rehenteleviä ja pöyhkeitä, he herjaavat ja ovat vanhemmilleen tottelemattomia.
Erityisesti tietäkää, että lopun aikoina tulee pilkkaajia, jotka ovat omien himojensa vietävinä.
Hyvä on sen osa,
joka ei vaella jumalattomien tavoin,
ei astu syntisten teille,
ei istu pilkkaajien parissa
vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
Synnyin kristilliseen perheeseen, ensi kertaa kyseenalaistin asian 8-vuotiaana ja 12-vuotiaana tiesin olevani ateisti. En usko kristinuskon tai mihinkään muuhunkaan jumalaan.